TAMSIOJI MEDIENOS PUSĖ KEIČIA NUSISTOVĖJUSIĄ RINKĄ (#)

Rimantė Bieliauskaitė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 6 s.
Paulius Skeivelas ir Aleksandras Samuchovas. Asmeninio archyvo nuotr.
Klaipėdietis Aleksandras Samuchovas (44) ir panevėžietis Paulius Skeivelas (39) – IT srities specialistai, savo aistrą medžiui pavertę ne tik pomėgiu, bet ir sėkmingu verslu. Pasitelkę japonišką technologiją „Shou Sugi Ban“, verslininkai įkūrė įmonę ir siūlo ilgalaikį bei išskirtinį medienos apdirbimo būdą, puikiai tinkantį ne tik lauko medienai apsaugoti nuo atmosferos poveikio, bet ir derantį prie bet kokio interjero. „Dark Side Wood“ – tai medienos atspalviai, kurie pakeitė IT profesionalų gyvenimą ir po truputį užvaldo rinką.
 
Verslo idėja gimė iš pomėgio

A. Samuchovas ir P. Skeivelas – buvę bendradarbiai, kartu dirbę IT srityje, tačiau laisvu nuo darbo metu mėgstantys meistrauti ir eksperimentuoti su mediena. A. Samuchovas pasakoja, kad medis – tai mėgstamiausia jo medžiaga, kuri tinka bet kokiam interjerui ar dizainui. „Shou Sugi Ban“ technologija ir labai sena, ir labai nauja tuo pačiu metu. Jos esmė – medienos apdeginimas. Žinoma, kad senovės lietuviai taikė tokį metodą, tačiau ilgainiui jis buvo užmirštas. Šiuo metu šis medienos apdirbimo būdas laikomas japoniška technologija. Pašnekovas prisimena, kad, tik perskaitęs apie „Shou Sugi Ban“ būdą, norėjo jį išbandyti ir pasidarė savo namuose terasą: „Sulaukiau labai daug draugų ir pažįstamų dėmesio, pagyrų ir klausimų, kaip tai padariau. Tada ir kilo mintis plėtoti verslą.“ Idėją verslininkai brandino maždaug metus, kol aiškiai žinojo, ką ir kaip daryti.
 
Pirmo kliento sulaukė akimirksniu

Tikslinė rinka orientuota į žmones, vertinančius gamtą, jos grožį ir patvarumą, nes ši japoniška technologija yra 100 proc. ekologiška bei natūrali, o svarbiausia, kad užtikrina patvarumą. Verslininkai susiduria su dviem žmonių grupėmis: tais, kurie puikiai žino šį metodą, ir tais, kurie pirmą kartą apie jį girdi. Su pirma klientų grupe dirbti labai paprasta – toks buvo ir pirmasis pašnekovų klientas, paskambinęs jiems jau pirmą darbo dieną. Antroji klientų grupė reikalauja daugiau laiko, dėmesio ir pastangų, tačiau verslininkai džiaugiasi galėdami žmonėms pasiūlyti kokybišką ir natūralią medienos apsaugojimo technologiją.
 
Pradėjo nuo prototipo
„Prototipas leido mums klysti ir gana lengvai daryti patobulinimus, neinvestuojant labai daug lėšų.“
A. Samuchovas.
Savo verslo pradžioje pašnekovai siekė klientams siūlyti itin aukštą kokybę per kuo trumpesnį laiką, o tokių rezultatų pasiekti dirbant tik rankomis praktiškai neįmanoma, todėl reikėjo automatizuoti procesą. Pradžioje verslininkai iš paprastos krosnies patys sukonstravo prototipą, su kuriuo atliko bandymus, klydo ir mokėsi iš savo klaidų. A. Samuchovas pasakoja, kad tai buvo pats geriausias jų sprendimas: „prototipas leido mums klysti ir gana lengvai daryti patobulinimus, neinvestuojant labai daug lėšų. Visas procesas buvo smagus, be nusivylimų ir skatino tobulėti.“ Pašnekovai įsitikinę, kad pradžioje nereikia investuoti į brangią techniką, reikia atlikti bandymus su prototipais ir tik tada daryti investicijas. A. Samuchovo ir P. Skeivelo manymu, tai ir buvo jų sėkmės garantas.
 
Konkurentai tik padeda

Sunkiausia šiame versle populiarinti pačią technologiją, nes šiuo metu žmonės dažnai bijo rinktis medieną savo namuose dėl mito, kad ji nepatvari ir neilgalaikė. Pašnekovai pasakoja, kad sudėtinga įtikinti žmones, nes negali parodyti ilgalaikio rezultato, juk veiklą pradėjo dar palyginti neseniai, o konkurentai, kurie užsiima „Shou Sugi Ban“ metodu, šiuo atžvilgiu tik padeda – jie populiarina pačią technologiją. Ir paklausa šiuo metu yra kur kas didesnė nei pasiūla, taigi nėra kada konkuruoti – reikia dirbti. Visgi didžiausiais konkurentais verslininkai laiko tuos, kurie siūlo kitus medienos apsaugojimo būdus.
 
Įdomus produktas visada sulaukia susidomėjimo

Kalbėdami apie rinkodarą, pašnekovai vieningai sutaria, kad geriausia reklama – teigiami klientų atsiliepimai ir rekomendacijos. Tam verslininkai skiria ypatingą dėmesį: „Svarbu palaikyti ryšį su klientu ne tik užsakymo vykdymo procese, bet ir po jo – paklausti, ar klientas patenkintas produktu, ar viskas atitiko jo lūkesčius. Tik tada galima tikėtis rekomendacijų ir gerų atsiliepimų.“ A. Samuchovas ir P. Skeivelas pasakoja, kad labiausiai taiko socialinės medijos ir internetinės rinkodaros strategijas, nes tai jiems, kaip IT profesionalams, yra gana paprasta ir lengvai įgyvendinama. Be to, jie bendradarbiauja su architektais ir dizaineriais, siūlydami savo produktą naujai statomiems objektams: „Iš apdegintos medienos galime išgauti tik keletą atspalvių, dėl to jos derinimas prie namo architektūrinių sprendimų ir jo interjero pirminiame etape yra labai svarbus“, – pasakoja A. Samuchovas. Šiaip ar taip, verslininkai įsitikinę, kad įdomus ir kokybiškas produktas visada sulaukia susidomėjimo ir yra labai iškalbingas.
 
A. Samuchovo ir P. Skeivelo patarimas jums: „Svarbiausia nebijoti, nes baisiausia yra pradėti. O pradėję stenkitės mokytis kuo greičiau, visur darykite prototipus ir stenkitės, kad jūsų klaidos kainuotų kuo pigiau. Sėkmės!“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai