SUKŪRĖ FUNKCIONALIŲ LIETPALČIŲ LINIJĄ (#)

Inga Rauluševičienė prieš vieną savaitę Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 18 s.
Startuolio „Ducktail Raincoats“ įkūrėjos Vigita Garbuzaitė ir Virginija Gildutė. Asmeninio albumo nuotr.
Beveik bendravardės, branginusios draugystę ir svajones užrašinėjusios ant popieriaus, vilnietės Virginija Gildutė (28) ir Vigita Garbuzaitė (28) šiandien jau gali pasigirti bendro startuolio „Ducktail Raincoats“ dviejų sezonų sėkme.
 
Idėja gimė lyjant lietui

„Mūsų svajonė buvo kartu sukurti verslą ir reikėjo tik idėjos, ką daryti, nors jų buvo įvairiausių, tačiau būtent ši mums pasirodė atnešianti sėkmę“, – apie verslo idėjos atsiradimą pasakoja viena iš verslo įkūrėjų V. Gildutė ir staiga prisimena, kaip iš kelionės po karštąjį Las Vegasą grįžusi į Lietuvą bendramintė Vigita aikčiojo dėl nesiliaujančio lietaus ir to stingdančio šalčio, kuris tęsiasi dienų dienomis, o lietpalčiai būtų būtinybė ir išeitis mūsų šalyje esant tokiam klimatui: „Gera nuotaika besiskundžiantiems lietuvaičiams labai tiktų gaminti ką nors kasdieniško, bet spalvingo ir funkcionalaus.“
 
Modelį kūrė ilgai

Abi startuolio „Ducktail Raincoats“ autorės draugystę puoselėja ir versle: piešdamos eskizus, diskutuodamos ir pagaliau kurdamos modelius išskirtiniam lietpalčiui. Pareigomis ar funkcijomis jos pasiskirsto pagal tai, kiek tai atitinka kiekvienos jų asmenybę: Vigita, ekonomistė ir atliekanti skaičiavimus, Virginija, informologė, rašanti tekstus. Prireikė nemažai laiko, kad „Ducktail Raincoats“ bendraautorės surastų audinį lietpalčiui. Joms teko ieškoti medžiagos visoje Europoje, nes Lietuvoje nieko panašaus negaminama. Užtruko ir kokybiškai dirbančios siuvėjos paieškos bei jos pasiūto modelio atitikimas. „Siuvėjai teko daryti nemažai pasiūto lietpalčio modelio pavyzdžio korekcijų, kad jis būtų tinkamas ir funkcionalus. Taigi po daugybės bandymų pirmasis modelis buvo liemenuotas, su dideliu prisegamu gobtuvu ir uodega, t. y. kokį matote dabar“, – teigia V. Gildutė.
 
Išskirtinumas uodegoje

Anot pašnekovės, „Ducktail Raincoats“ lietpalčių pagrindinis išskirtinumas yra jų funkcijos. Pirmasis moterims skirtas modelis turi itin didelį gobtuvą ir uodegą, kurie puikiai saugo nuo lietaus. Pagalvota ir apie tai, kad prireikus, esant blogoms oro sąlygoms, lietpaltis visada būtų šalia – rankinėje ar krepšyje, tad sugalvota jį gaminti tokį, kad būtų galima sulankstyti ir tokia forma jis tilptų bet kur. Verslininkė patikina, kad tokios idėjos dar tikrai niekur nematė, todėl tai suteikia dar vieną pranašumą šiam gaminiui. Antrasis universalus lietpalčių modelis turi atšvaito tipo uodegą ir galima pasirinkti, kuria puse jį dėvėti – atšvaito ar lietpalčio spalvos, atsižvelgiant į tai, kokią paskirtį tuo metu lietpaltis turėtų atlikti, pavyzdžiui, apsauginę, keliaujant tamsiuoju paros metu. „Klientų atsiliepimuose dažnai sulaukiame pagyrų dėl lietpalčių siluetų ir ryškiaspalvio asortimento bei patarimų pailginti lietpaltį ar sukurti vandeniui atsparų viršutinį drabužį“, – atskleidžia pašnekovė.
 
Džiugina teigiami atsiliepimai
„Didžiausias verslo atlygis už įdirbį – tai klientų e. laiškai gavus prekę, skambučiai, jų siunčiamos nuotraukos su lietpalčiais.“
V. Gildutė.
Nors startuolis „Ducktail Raincoats“ lietpalčius gamina dar tik du sezonus, tačiau jau gali papasakoti daug istorijų. „Šio verslo tikslinė auditorija yra miestietės moterys ir vyrai nuo 25 metų Lietuvoje ir užsienyje. Visada suteikiame galimybę klientui įsitikinti pasimatuojant lietpaltį parodų metu, individualiu prašymu, ar dydis, dizainas, audinys tinka būtent jam. Lietuvoje jau turime tokių lojalių klientų, kurie įsigyja lietpalčių ne tik sau, bet ir kitiems šeimos nariams. Klientus suvilioja lietpalčių dizainas ir patrauklus vizualinis pateikimas e. parduotuvėje. Vis daugiau atsiranda tokių, kurie patiki bičiulių rekomendacijomis ar būna pasimatavę jų lietpaltį, todėl skuba įsigyti patys. Su labai įnoringais klientais susidurti neteko, bet esame siuvę keletą lietpalčių pagal individualų užsakymą. Teko patirti ir juokingų situacijų, kai neapgalvotai sumaišytos perkamo lietpalčio spalvos išėjo į gera, nes mažasis klientas liko be galo patenkintas būtent pastarąja spalva. O vienoje Vilniaus mugėje sutikta prancūzų porelė tiesiog įsimylėjo mūsų lietpalčius, tačiau, neturėdami pakankamai pinigų įsigyti juos du, nusipirko vieną universalų tiesaus silueto lietpaltį, kad galėtų dalytis ir nešioti abu pakaitomis. Didžiausias verslo atlygis už įdirbį – tai klientų e. laiškai gavus prekę, skambučiai, jų siunčiamos nuotraukos su lietpalčiais“, – džiugiai sako V. Gildutė.
 
Užmegzti verslo santykiai užsienyje

„Europos rinka siūlo keletą panašių gaminių, bet dizainas ir audinys skiriasi nuo mūsų pasirinkto, tad konkurencija nejuntama. Pernai pradėjome lankyti ne tik Lietuvos didžiuosiuose miestuose vykstančias parodas, bet ir užsienio šalyse, tokiose kaip Japonija, Vokietija, Suomija, Estija ir Latvija. Be galo džiaugiamės užsimezgusiais verslo santykiais su japonais, tad netrukus mūsų prekės pasieks ir šį ilgai trunkančiais lietingais sezonais garsėjantį kraštą. Lietpalčių stilių, spalvas ir funkcionalumą puikiai įvertino suomiai, nes jų šalyje vilkimi lietpalčiai net ir žiemą, o apačioje dar trys ar keturi drabužių sluoksniai. Ateities planų daug: pristatyti lietpalčių modelius Liuksemburge, Londone ir Amerikoje“, – ateities planais dalijasi V. Gildutė.

Kitiems pradedantiesiems pašnekovė pataria, kad svarbiausia nepalikti savo idėjų tik svajonėse: „Pradėkite realizuoti galvoje ir popieriuje atsirandančias mintis, nes per ilgai laukdami galite pamatyti savo idėją kitos parduotuvės vitrinoje.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai