...

Startuolis, padedantis augti kitiems startuoliams

Verslas

2017.11.16

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , .

Startuolis, padedantis augti kitiems startuoliams

Jean-Baptiste Daguene. Asmeninio albumo nuotr.

Iš nedidelio kaimelio netoli Paryžiaus kilęs Jeanas-Baptiste’as Daguene, draugų ir kolegų vadinamas tiesiog JB, pastaruosius devynerius metus darbavosi skirtinguose Europos miestuose, kol galiausiai atsidūrė Lietuvoje ir šiuo metu čia dirba su sėkmingu startuoliu „Evergrowth“.

Konsultuoja ir padeda augti

„Evergrowth“ yra duomenimis paremta potencialių verslo kontaktų rinkimo ir vystymo paslauga aktyvaus pardavimo procesui. Paprastais žodžiais tariant, startuolis padeda kitiems verslo verslui (B2B) startuoliams augti. Tai startuolių verslo vystymo augimo konsultavimo programa, siūlanti trijų rūšių paslaugas. Ilgametę verslo plėtros patirtį turintys specialistai siūlo pardavimų ištyrimą programa, su kuria bus lengviau išbandyti, rasti ir sužinoti rinkos galimybes, patekti į norimą rinką kuo ekonomiškiau, išnaudojant kuo mažiau išlaidų. Antroji „Evergrowth“ programa, galbūt šiek tiek aktualesnė savo verslą jau įsukusiems ir į rinką įsiliejusiems startuoliams. Tai pardavimo skatinimo programa, padedanti sisteminti ir automatizuoti procesus, taip pagreitinant ir padidinant paties startuolio augimo galimybės. Na, o trečioji startuolio siūloma paslauga aktuali visiems – ir pradedantiesiems, ir jau savo veiklą išplėtojusiesiems. Patyrusi komanda konsultuoja kitus verslininkus ir padeda rasti optimalius sprendimus kiekvienu atveju.

Idėja kilo natūraliai

Trejus metus dirbęs su „Practica Capital“ ir „Startup.lt“ projektais, J. B. Daguene padėdavo ankstyvosios stadijos startuoliams pasiekti tikslines rinkas ir veikti efektyviai, o jau veikloje patyrusiems gelbėdavo komandos optimizavimo klausimais.

 

„Dirbame su daugiau nei 40 skirtingo pajėgumo ir augimo stadijų įmonių, kurių pardavimus išauginome daugiau nei 5 mln. eurų“

J. B. Daguene.

 

„Netgi žinodami, kad ši rinka yra visada atsinaujinanti ir kintanti, mes gebėjome suprasti, kad pagrindinis sėkmės raktas yra tinkamai sudėliota darbo eiga ir panaudojami duomenys. Po metų darbo tapo akivaizdu, jeigu norime dirbti su daugiau nei dešimt komandų vienu metu, turime turėti už tai atsakingą vidinę komandą. Tuomet pagrindiniai tikslai buvo du: optimizuoti savo paslaugos kainą ir išsiugdyti talentų, kuriuos vėliau būtų galima įdarbinti. Dirbdami su pradedančiaisiais startuoliais, turėjome nepamainomą galimybę matyti ir rasti komandas su ambicingais verslininkais, kurie formuoja pagrindus didžiuliams skirtingų sričių projektams“, – sako pašnekovas.

Anot jo, toks sprendimas sulaukė sėkmės. Startuoliai, su kuriais buvo dirbama, ėmė rekomenduoti komandos paslaugas kitoms įmonėms, todėl buvo imtasi ne vien startuolių konsultavimo. Pagaliau suvokta, kad tiesiog komandos nebeužtenka ir būtina steigti atskirą struktūrinį vienetą. Taip atsirado „Evergrowth“.

„Nuo tada, kai gimė „Evergrowth“, mes dirbame su daugiau nei 40 skirtingo pajėgumo ir augimo stadijų įmonių, kurių pardavimus išauginome daugiau nei 5 mln. eurų“, – pasakoja pašnekovas.

Poreikis auga

Startuolis „Evergrowth“ veikia apytiksliai dvejus metus, tačiau jau dabar jaučiamas plėtros poreikis, mat žinia apie kokybiškas konsultacijas ir teikiamas paslaugas labai sparčiai sklinda tarp startuolių ir verslininkų.

„Kadangi su „Evergrowth“ startavome labai organiškai, projekto paleidimas nebuvo sudėtingas. Vis dėlto šiandien matome, kad susiduriame su augimo ir plėtros problemomis. Jau dabar jaučiame, kad esame apriboti savo laiko ir žmogiškųjų išteklių, todėl ieškome žmonių, kuriuos galėtume apmokyti ir priimti į savo komandą. Turime daug įmonių, kurios kreipiasi į mus, ir norime joms padėti, tačiau nebeturime tam vietų. Šiuo metu mūsų pajėgumai tokie, kad galime priimti du naujus klientus per mėnesį, tačiau iki vasario jau nebeturime nė vienos laisvos vietos!“ – pasiekimais džiaugiasi pašnekovas.

Linki pažinti klientą

B2B sektoriaus startuoliams pašnekovas atskleidžia sėkmės paslaptį. Svarbiausia yra pažinti savo vartotoją dėl dviejų verslui reikšmingų priežasčių. „Visų pirma, kai esate ankstyvojoje verslo stadijoje, vartotojo pažinimas padės pamatyti bendrą rinką, kurioms įmonėms galite siūlyti savo produktus. Tai leis suprasti vidinę struktūrą ir rasti tinkamus žmones, su kuriais verta užmegzti kontaktus. Negana to, tai padės pamatyti, ar jūsų siūlomas produktas iš tiesų sprendžia tas problemas, kurios yra svarbios. Vartotojo pažinimas ne mažiau svarbus ir vėlyvojoje stadijoje. Idealaus kliento profilis šioje stadijoje gali būti sudaromas peržiūrint jau esamus klientus ir taip atrandant naujų galimybių“, – paaiškina J. B. Daguene.

Pašnekovas pastebi, kad egzistuoja nemažai modelių, kaip gali būti sudaromas idealaus vartotojo profilis. Pats J. B. Daguene yra parašęs nemokamą e. knygą (http://bit.ly/dl_ICP_ebook), kurioje pateikia profilio sudarymo šablonus.

Visiems pradedantiesiems savo verslus jis linki devynių esminių dalykų: gebėti parduoti savo idėją, o ne produktą, neužsikelti per aukštų tikslų, kartais nepamiršti ir patylėti, nenuvertinti konkurencijos, nesuversti visos kaltės rinkodaros biudžetui, nebijoti mokytis ir kopijuoti kitų, pasiruošti naujiems darbams, suprasti pardavimų eigą ir susisteminti pasikartojančius darbus.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.