SIEKIANT ĮKURTI SĖKMINGĄ VERSLĄ, SVARBU VALDYTI INFORMACIJĄ (#)

Eglė Jurevičiūtė prieš 3 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 14 s.
Donatas Smailys. Vitalijaus Rykovo nuotr.
Pastaraisiais metais Lietuvoje įkurta nemažai perspektyvių įmonių. Sėkmingai pradėjus verslą, ne vienam verslininkui iškyla klausimų dėl tolesnio įmonės ar bendrovės likimo. Vieni vadovai siekia didinti pelną toliau, o kiti, priešingai, skuba parduoti įsibėgėjusį verslą. Savo įžvalgomis apie startuolių perspektyvas Lietuvoje pasidalijo pirmojo Lietuvoje akademinio startuolių inkubatoriaus KTU „Startup Space“ vadovas, lektorius ir visuomenininkas Donatas Smailys.
 
Lietuvos startuolių perspektyvos pasaulinėje rinkoje

Dalies Lietuvos verslininkų tikslas yra išplėsti savo verslą ir patekti į tarptautinę rinką. Natūralu, kad, norint tai padaryti, būtina turėti sukaupus reikiamos patirties ir gebėti tinkamai valdyti informaciją.
„Manau, kad einame teisingu keliu ir nereikės net dešimties metų, kad pajustume didelę ekonominę pažangą Lietuvoje.“
D. Smailys.
„Lietuvos startuolių ekosistema bręsta ir tai yra akivaizdu. Branda ateina su patirtimi, nekomercializuotais verslo modeliais, sudegintu rizikos kapitalu, sutelktinio finansavimo sėkmėmis ir nesėkmėmis, plėtros į užsienio valstybes patirtimi. Kūrėjai įgyja vis daugiau tarptautinės patirties, startuolių kultūra iš esmės prisideda prie mūsų vidinės bendravimo kultūros. Pasaulinėje verslo ekosistemoje esantys žmonės yra tikrai atviri, linkę vieni kitiems padėti. Manau, kad einame teisingu keliu ir nereikės net dešimties metų, kad pajustume didelę ekonominę pažangą Lietuvoje“, – pasakoja D. Smailys.

Pašnekovas teigiamai vertina Lietuvos startuolių proveržį tarptautinėje rinkoje. Dėl šio proceso verslininkai tapo atviresni naujovėms, įgijo daugiau patirties. Visgi, jo teigimu, mūsų verslininkams dar yra sičių, kuriose vertėtų tobulėti. Viena jų – ugdyti savo asmenines minkštąsias savybes, kurios padėtų priimti tinkamus sprendimus konkurencingame verslo pasaulyje.
 
Pagrindinė verslo paskirtis – nešti pelną

Kartais sėkmingai besivystantį ir pelną nešantį verslą siekiama parduoti. D. Smailio nuomone, šį įkūrėjų sprendimą gali nulemti noras pasipelnyti arba, priešingai, nepatirti nuostolių.

„Pardavimo priežasčių gali būti įvairių, atsižvelgiant į situaciją. Ankstyvosios stadijos startuoliai eksperimentuoja, ieško tinkamo verslo modelio, siekia jį validuoti. Pradžioje įkūrėjai degina laiką ir savo arba investuotojų pritrauktą kapitalą. Kadangi verslas yra programuojamas siekti pelno ar maksimaliai pasipelnyti, vienas iš būdų tai padaryti – tinkamiausiu momentu jį parduoti. O gali būti ir taip, kad nėra kur trauktis dėl nepakeliamos konkurencijos“, – apie startuolių pardavimo priežastis kalba KTU „Startup Space“ vadovas.

Sėkmingą startuolį įkurti svajojantiems jaunuoliams D. Smailys pataria neskubėti stačia galva nerti į verslo vandenis, o pirmiausia tinkamai įvertinti situaciją, galbūt įgyti patirties dirbant samdomą darbą. Pasak pašnekovo, taip pat svarbu investuoti savo laiką į vertingos informacijos paiešką.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai