LIOFILIZUOTŲ UOGŲ IDĖJĄ PADIKTAVO VAIKAI (#)

Loreta Lileikienė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 3 s.
„Supergarden“ savininkė Laura Kaziukonienė. Asmeninio albumo nuotr.
Prieš metus pradėjusi nuosavą liofilizuotų uogų, prieskonių ir daržovių verslą „Supergarden“ ir įkūrusi UAB „Geld Baltic“, panevėžietė Laura Kaziukonienė (40) pripažįsta, kad nors dabar teoriškai ir atrodytų, kad viskas sekasi puikiai, sunkiausia yra apyvartinių lėšų trūkumas. Nuo jausmo, kad vis nesuduri galo su galu, nepalūžti padeda visapusiškas šeimos palaikymas.
 
Skaniausių pusryčių pasekmė

Aukso medaliu baigusi Juozo Miltinio gimnaziją Panevėžyje, L. Kaziukonienė po verslo vadybos ir vokiečių filologijos studijų Vilniaus universitete, inovacijų vadybos – ISM Vadybos ir ekonomikos universitete darbo patirties sukaupė prekybos santechnikos prekėmis srityje, o nuosavo verslo mintis aplankė tarsi netyčia – jos vaikai mėgo valgyti sausus pusryčius su liofilizuotomis uogomis ir visada jas pirmiausia išvalgydavo. Kartą sugalvojo nupirkti jiems atskirai tokių uogų, tačiau niekur nerado. Tuomet moteris sako ir supratusi, kad tai gali būti naujo verslo galimybė, nes perpildytoje rinkoje sunku rasti kažką, ko dar trūksta.
 
Dirbdavo iki išnaktų

Pašnekovė atskleidžia, kad verslo pradžia iš tiesų nebuvo lengva ir nepalūžti padėjo tik visapusiškas šeimos palaikymas: „Ir moralinis, ir finansinis, ir elementarus fizinis. Pavyzdžiui, buvo laikotarpių, kai nebespėdavome vykdyti užsakymų. Darbuotojai po darbo išsiskirstydavo namo, o šeima atvažiuodavo ir dirbdavo iki išnaktų, kad tik nenuvilčiau klientų. Esu be galo dėkinga savo šeimai už visapusišką pagalbą ir palaikymą.“
 
Šiuo metu L. Kaziukonienei labiausiai rūpi populiarinti savo sveikus gaminius, nes, pasak jos, žmonės dar mažai žino apie liofilizaciją (džiovinimą šalčiu) ir jos pranašumus, nesupranta, kodėl produktas yra brangus. Daugiausia „Supergarden“ vardas populiarinamas per muges, parodas ir socialinius tinklus.
 
Darbuotojų kolektyvą sudaro penki žmonės – du pardavimo srityje ir trys gamybos ceche, kuris įsikūręs Panevėžyje. Pačią liofilizavimo paslaugą pagal bendrovės užsakymą atlieka vokiečiai, o gautą produkciją jau patys smulkina, mala, gamina miltelius ir mišinius bei juos fasuoja.
 
Smagu dėl savirealizacijos

Vien sunkumų jauno verslo įkūrėja neišskiria. Jai šis verslas įdomus, nes suteikia galimybę įgyvendinti idėją nuo koncepcijos sukūrimo iki produkto kūrimo bei jo įgyvendinimo.
 
Šiais metais „Supergarden“ pirmieji rinkoje pristatė dvi naujoves. „Smagu, kad rinkai galime pasiūlyti naujovių: šiais metais pirmieji sukūrėme ir pristatėme šaltai džiovintus prieskonius ir advento kalendorių su šaltai džiovintomis uogomis, taip pat pirmieji rinkoje pasiūlėme šaltai džiovintas daržoves kaip užkandį, – savo pasiekimus vardija L. Kaziukonienė ir pabrėžia, kad jos verslo išskirtinumas – inovatyvus, sveikas ir skanus produktas. – Noriu pakeisti užkandžiavimo įpročius, ypač vaikų ir paauglių. Noriu, kad užkandžiams jie rinktųsi ne sausainius ar šokoladukus, o uogas, daržoves, vaisius. Noriu, kad močiutės, eidamos pas anūkus į svečius, dovanotų ne „Kinder“ kiaušinį, bet sveikas „Supergarden“ uogas.“
 
Konkurencija ir paklausa panašios

Per pirmuosius veiklos metus verslininkei pavyko sukurti ir užpatentuoti prekių ženklą, išsilaikyti tarptautinį maisto gamybos HACCP sertifikatą, pradėti eksportą.
 
„Džiugu, kad mūsų pakuotės buvo įvertintos ekspertų – Nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose užėmėme antrąją vietą. Šiais metais išsilaikėme tarptautinį HACCP sertifikatą, – pirmųjų veiklos metų laimėjimais jau gali pasidžiaugti L. Kaziukonienė, spėjusi įsitikinti, kad mūsų vartotojų lūkesčiai – sveika ir natūrali produkcija. – Juntame didelę Lietuvoje užaugintų produktų paklausą. Deja, turime problemų dėl vietinės žaliavos – ji turi būti tinkamai užšaldyta. Bet kokiu atveju siekiame, kad visa produkcija būtų iš ES.“
 
L. Kaziukonienė pastebi, kad rinkoje konkurencija nėra labai didelė, bet ir paklausa taip pat galėtų būti didesnė. Jos pagrindinės mintys sukasi apie gamybos ir pakavimo automatizavimą: „Dabar viską darome rankomis ir dirbame neefektyviai, negalime užtikrinti didesnių produkcijos kiekių.“
 
Reikia realaus plano

Prekių ženklo „Supergarden“ sumanytoja planuoja, kad verslui skirtos investicijos atsipirks per dvejus metus, tačiau supranta, kad augant pardavimams reikalingos naujos investicijos gamybos efektyvumui didinti. Ji linkusi visada planuoti minimalius pardavimus ir maksimalias išlaidas, tuomet šypsodamasi sako, kad pavyks realus verslo planas.
 
Panašiai elgtis L. Kaziukonienė skatintų ir kitus pradedančiuosius: „Pradedant panašų verslą, reikia įsivertinti, kad tikrai nemažai investicijų reikia pakuotėms, etiketėms, ženklinimui, patentavimui. Nebijoti klysti. Pradedant naują veiklą, nesėkmės ir klaidos neišvengiamos. Nebijokite jų, nes jos padeda tobulėti ir ieškoti geresnių sprendimų. Tikėkite savo idėja ir kryptingai jos siekite.“
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai