AROMATERAPIJOS NAMŲ ĮKŪRĖJA: „IŠ PRADŽIŲ BUVO LABAI DAUG KLAUSIMŲ“ (#)

Loreta Lileikienė prieš vieną savaitę Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 12 s.
Indrė Gedminė. Asmeninio albumo nuotr.
Nuosavas verslas suteikia daug teigiamų dalykų ir laisvės. Tuo klaipėdietė Indrė Gedminė (30) tikėjo dar prieš pradėdama savarankišką veiklą – stebėdama savo mažu šeimos verslu užsiimančius tėvus. Prieš trejus metus įkūrusi savąjį – aromaterapijos namus „Kap Kap“, įkūrėja prisipažįsta, kad pirmuosius metus nieko neuždirbo, nes visus pinigus investuodavo, tačiau yra patenkinta pasirinktu keliu.
 
Neapsiėjo be rėmimo

Baigusi žurnalistikos ir karjeros projektavimo magistro studijas Klaipėdos universitete ir dirbusi salono vadove „Tele2“, I. Gedminė savo seną svajonę turėti nuosavą verslą atgaivino dalyvaudama „Verslios Lietuvos“ organizuojamame projekte „Išmani moteris“. Čia ji ir Milana Mačijauskienė subrandino idėją ir 12 savaičių dirbo jos įgyvendinimo kryptimi.
 
„Viskas susiklostė labai natūraliai, – sako pašnekovė, kuri su partnere tapusia geriausia drauge M. Mačijauskiene atidarė aromaterapijos namus „Kap Kap“ Klaipėdos senamiestyje – įrengė mažą, jaukią parduotuvę, kuri joms tarsi antrieji namai. – Viską darėme kartu. Žingsnelis po žingsnelio, pradedant nuo tiekėjų atrankos, baigiant produktu, stovinčiu vitrinoje. Tikrai pradžioje buvo daug klausimų, bet eini ir klausi, ieškai atsakymų. Gal atrodo keistai, bet jeigu paleidi mintį, ji išsipildo. Taip atsiranda geri žmonės šalia, kurie padeda. Pasakojome apie savo idėją ir sulaukdavome labai įvairios ir geros pagalbos.“
 
Klientų daugėja

Pirmaisiais aromaterapijos namų „Kap Kap“ veiklos metais verslą sukūrusios jaunos moterys rūpinosi, kad vyktų kuo daugiau šviečiamųjų renginių apie aromaterapiją, sukūrė savo e. parduotuvę „Kapkap.lt“, „Facebook“ profilį.
 
Dabar, kartu besidarbuodamos jau trečius metus, jos džiaugiasi, kad klientų ratas plečiasi, atsirado daug nuolatinių, o šie rekomenduoja naujiems. Savo pagrindiniais klientais verslininkės vadina mamas, taip pat moteris, besidominčias natūralių kvapų terapinėmis ypatybėmis. „Abi esame mamos, todėl mūsų produkcija orientuota į šią klientų grupę. Žinome, kaip nesmagu, kai vaikai serga, neina į mokymo įstaigas. Gaminame mišinius vaikams ligų prevencijai, organizuojame kvapų dirbtuves, paskaitas. Pačios naudojame eterinius aliejus ir matome, kokį didelį poveikį jie turi. Šią žinią nešame ir savo klientėms. Aromaterapija yra labai unikali ir plačiai naudojama – tai bandome perteikti savo klientui“, – sako aromaterapijos žinovės, po truputį plečiančios savo gaminių asortimentą ir pardavimo vietas.
 
Produktus gamina vaistinėje
„Tai mažas šeimos verslas, turintis gilias tradicijas aromaterapijos srityje.“
M. Mačijauskienė.
Visą savo produkciją „Kap Kap“ įkūrėjos gamina Lietuvos sveikatos mokslų universiteto vaistinėje. Jų produkciją sudaro eteriniai aliejai, jų mišiniai, hidrolatai ir augaliniai aliejai. Populiariausios priemonės, pasak pašnekovių, skirtos vaikų ligų prevencijai: mišiniai „Sveika nosytė“, „Tvirtas imunitetas, „Švarus oras“, „Kosulio priešas“ ir t. t.

Žaliavos tiekėjus savo produkcijai jos rado aukštai kalnuose Pietų Prancūzijoje. „Tai mažas šeimos verslas, turintis gilias tradicijas aromaterapijos srityje. Šiuos aliejus naudodavome savo kasdieniuose ritualuose ir tik vėliau, vykstant „Išmanios moters“ projektui, sugalvojome, kad tai gali būti ir verslo partneriai“, – sėkmingai susiklosčiusiu bendradarbiavimu patenkintos natūralių eterinių aliejų gerbėjos.
 
Draugės sutaria ir bendrame versle

I. Gedminė, verslą pradėjusi su savo geriausia drauge, neneigia, kad iš pradžių girdėjo aplinkinių žmonių nuogąstavimų, kad draugai verslo kurti kartu negali, nes kur pinigai, ten pykčiai. „Bet jie buvo neteisūs. Jeigu vadovaujiesi sąžiningumo principu ir gerbi šalia esantį žmogų, visada rasi išeitį. Esu labai laiminga, kad pavyksta taip sklandžiai dirbti kartu. Esame skirtingos, todėl labai papildome viena kitą. Abejojančiųjų sėkme buvo labai daug, tačiau pats stipriausias paskatinimas veikti buvo artimųjų palaikymas ir SEB banko konsultantų rekomendacijos, kad viskas pavyks, jei toliau veiksime kryptingai“, – teigia blogų pranašysčių išvengusi versli moteris.
 
Kol kas nišinis verslas

Verslą plėtojančios „Kap Kap“ draugės iš savo patirties sako matančios, kad aromaterapija Lietuvoje kol kas yra nišinė sritis, o žmonės, kurie dirba su kvapais, jas džiugina, nes skleidžia žinią, koks geras dalykas yra eteriniai aliejai. „Visi dirbantieji šioje srityje yra unikalūs ir randa kelią į kliento širdį savaip, – sako labiau ne konkuruoti, o bendradarbiauti linkusios moterys. – Mes nuolatos mokomės ir tobulėjame, kad galėtume savo žinias ir aistrą eteriniams aliejams perduoti savo klientams.“
 
Verslą sukūrusios iš pradžiai Pajūrio kredito unijos paskolintų 6 tūkst. eurų, kvapaus projekto savininkės pasiskaičiavo, kad jei ir nepavyks, tokią sumą sugebės grąžinti. Apie tai, kada verslas atsipirks, kiek uždirbs, jos galvojo mažai, nes buvo smalsu pabandyti. Moterys pasikliovė savo intuicija, šeštuoju pojūčiu, o atlyginimus pradėjo gauti tik po metų. Turėdamos šiokios tokios patirties, „Kap Kap“ sumanytojos ir kitiems palinkėtų nebijoti rizikuoti: „Tikrai geriau pabandyti ir negalvoti, o jei nepavyks. Niekas kitas nepadarys už jus.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai