PREKIŲ ŽENKLAS IEŠKANTIESIEMS NEĮPRASTŲ PRODUKTŲ (#)

Urtė Bujevičiūtė prieš 11 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 10 s.
Antanas Toliušis. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
„Ką galima padaryti geriau, kas pakylėtų tave aukščiau realybės, ką tu paimtum ir galvotum: „Čia yra tai, ko taip ilgai ieškojau“, – tokie kūrybiški siekiai paskatino sukurti rinkodaros verslą „Instead OF“. Tai ilgai brandinta „Ergolain“ savininko, iš Šiaulių kilusio Romualdo Bėkštos (45) idėja. Prie jo netrukus prisijungė ir dabartinis „Instead OF“ generalinis direktorius, kūrybininkas ir idėjų generatorius vilnietis Antanas Toliušis (26).
 
Gaminiai, skirti aukščiausiam segmentui

„Instead OF“ – tai prekių ženklas, sujungiantis produktus, kurie yra inovatyvūs rinkoje, turi unikalių ypatybių ir funkcijų. Pirmasis produktas yra pernai pasirodžiusios kalėdinės dovanos „Instead OF honey“ – medus su kanabinoidais. Šiemet verslo klientai jau džiaugiasi „Instead OF sweets“ saldainių dėžėmis. Tai iš vaisių pagaminti saldainiai su baobabais, gvaraninėmis paulinijomis ir dar keletu neragautų skonių. Užsienio rinkai ruošiama sveikatai naudingo skysto užkandžio idėja „Instead OF snacks“.

Verslo kūrėjai nesistengia savęs priskirti tam tikrai prekių kategorijai, rinkodaros priemonėmis siekia sukurti prekių ženklą, kuris užtikrintų vartotojui išskirtinę patirtį ir kuris būtų atpažįstamas visame pasaulyje.
 
Apgalvota verslo strategija

Sėkmingą verslą plėtoti padeda kruopščiai paruošta verslo plėtros strategija. Pirmasis etapas apima paties prekių ženklo kūrimą ir naujų produktų paieškas. „Tikslas yra tai, kad atėjęs žmogus galėtų vienoje vietoje rasti visus jam per parą reikalingus produktus ir kad jie būtų patys geriausi kategorijoje arba apskritai keičiantys pačią kategoriją bei jos suvokimą“, – dalijasi A. Toliušis.

Antrasis etapas – licencijavimas (angl. White labeling). Kūrėjai sieks atrasti partnerių – išskirtinių gamintojų, kurie norėtų savo prekes pardavinėti pasinaudodami „Instead OF“ prekių ženklu ir jo kūrimo išskirtinumu.

Trečiasis etapas – „Instead OF“ franšizė: norintiesiems atidaryti „Instead OF store“ tiekiami produktai, užtikrinama reklaminė sklaida. Tikslų siekti padeda kas savaitę organizuojamos pasitarimų sesijos, prie kurių prisijungia ir rinkodaros virtuozas Ringaudas Ručys.
 
Atidžiai gvildenama pardavimo sritis

Profesionalų pagalba labai svarbi formuojant pardavimo strategiją. A. Toliušis pabrėžia, kad kiekvienas naujas etapas prasideda nuo plano, kaip pasirinkti tinkamą vartotojų kategoriją, kaip juos pasiekti ir jiems sėkmingai parduoti: „Sesiją su konsultantu pradedame ne nuo to, kokį mes įspūdingą vaizdą sukursime ar kokią gerą žinutę parašysime. Pradedame nuo to, kas bus pirkėjas, koks yra rinkos potencialas tam produktui ir į ką mes apskritai orientuojamės.“ Toks mąstymas leidžia nuo pirmųjų žingsnių sėkmingai monetizuoti veiklą.
 
Optimizuojamos sąnaudos

Veiklą optimizuoti padeda ir optimaliai valdomi ištekliai. Projektams pasitelkiami laisvai samdomi darbuotojai, o produktų kūrimas lieka tiekėjų įmonėse. „Mes tiesiog sujungiame tuos, kurie gali sukurti inovatyvius produktus, tikėdami, kad galime parduoti ir iš to išvystyti visą prekių ženklo „Instead OF“ idėją“, – verslo specifiką apibūdina A. Toliušis.
 
Iššūkiai, norint apimti prabangiausių prekių segmentą

Noras sukurti visuotinai atpažįstamą prekių ženklą aukščiausiam segmentui sukelia nemažai iššūkių. Verslą vystyti kūrėjai pradėjo nuo Lietuvos rinkai naujo produkto – medaus su kanabinoidais. Išskirtinai supakuoti medaus stiklainiai įgavo išskirtinių kalėdinių dovanų formatą. Turėdami nemažą patirtį rinkodaros srityje, verslininkai nesunkiai sukūrė pardavimo kanalus, tačiau to nepakako.

A. Toliušis neslepia, kad, norint parduoti tokį produktą, reikia daug edukuoti vartotoją, kad šis suprastų naudą ir sutiktų mokėti 50 eurų už gana nedidelį kiekį kanabinoidais papildyto medaus: „Tradiciniame žodyne mes nevartojame žodžių „fitokanabinoidai“, o tai apsunkina pardavimą.“

Projektą kūrėjas vadina sėkmingu bandymu – vartotojo pritraukimui ir išskirtinio produkto gamybai skirtas išlaidas padengti padėjo išankstiniai užsakymai ir dideliais kiekiais užsakinėję verslo verslui (B2B) klientai. Visgi, įvertinę tai, kad net ir būdamas lojalus ir pamėgęs produktą vartotojas sveikatinantį medų vargiai darkart pirktų sau, nebent pajutęs poveikį įsigytų kaip dovaną, įkūrėjai tolesnei verslo plėtrai pasirinko naujus produktus. Su jais ketina eiti ir į vieną iš didžiųjų Europos sostinių.
 
Ieško investuotojų tolesnei plėtrai

Verslo kūrėjai neslepia, kad tokio tipo rinkodaros verslui reikia nemažai investicijų. Net tam tikrus dalykus numatydami į priekį, kūrėjai dabar priskaičiuoja 100 tūkst. eurų investicijų. Verslininkai dėlioja ateities planus. Numatomai plėtrai į Europą ieško investuotojų. Siekia pritraukti 500 tūkst. eurų vertės investicijas, kurios leistų plėstis į pasirinktą Europos miestą ir ieškoti naujų investicijų. A. Toliušis ir visa komanda tiki tokio verslo perspektyva. Norėdami išplėsti rinką, verslininkai dalyvauja tarptautiniuose renginiuose („Korean expo“, „Web Summit“), galimybių užsienyje ieško pasinaudodami YPO kontaktų tinklu. Po Naujųjų metų planuoja pirmuosius bandymus Berlyne.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai