Į LIETUVĄ ATVEŽĖ PORTUGALIŠKŲ KEPINIŲ (#)

Rimantė Bieliauskaitė prieš metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 18 s.
„NataBox“ įkūrėjas Gonçalo Barros. Asmeninio albumo nuotr.
Iš Lisabonos kilęs ir Kaune gyvenantis Gonçalo Barrosas (33) gimtosios šalies ilgesį pavertė verslu ir Kauno Laisvės alėjoje įkūrė Portugalijos dvasia pulsuojančią kavinukę – „NataBox“. G. Barrosas džiaugiasi pagaliau galintis pristatyti populiariausius jo krašte kepinius ir įnešti šiek tiek pietietiškos kultūros į Kauną.

Į Lietuvą atvedė meilė

G. Barrosas yra dirbęs lėktuvo palydovu, skraidęs ir gyvenęs daugelyje pasaulio šalių, tačiau vieną dieną atskrido į Lietuvą ir, kaip pats juokauja, nebeišskrido. Anot pašnekovo, Lietuva jam atrodo unikali, labai žalia ir inovatyvi šalis. Aišku, nepamiršta paminėti ir lietuvaičių grožio. Prieš penkerius metus būtent dėl lietuvaitės, dabartinės savo žmonos, portugalas ir liko gyventi Kaune. Tuo metu su bičiuliu Alexu Ribeiro jie planavo, kad vieną dieną atveš gabalėlį Portugalijos į Lietuvą. Taip ir gimė idėja. Nors šiuo metu A. Ribeiro gyvena kitame pasaulio krašte ir nedalyvauja „NataBox“ valdyme, tačiau, pasak G. Barroso, idėja buvo bendra.

Populiariausias portugališkas kepinys

„NataBox“ vizitinė kortelė – portugališkos natos, arba „Pasteis de nata“. Tai sluoksniuotos tešlos pyragaičiai su kiaušinių trynių ir pieno bei grietinėlės kremu. „Natos – pats populiariausias kepinys mano gimtojoje šalyje. Kava ir nata – tarsi ritualas, atsipalaidavimo ir pasimėgavimo minutė“, – sako G. Barrosas ir priduria, kad Portugalijoje žmonės geria kavą ir prie jos valgo šį kepinį beveik po kiekvieno valgio arba tiesiog dienos metu.

Lietuvoje jis pastebi, kad tokie ritualai nėra įprasti: „Paradoksalu, kad Kaune labai daug specializuotų kavinių, tačiau apskritai kavos gėrimo kultūra šioje šalyje nėra išvystyta.“ Kalbėdamas apie konkurenciją, portugalas džiaugiasi, kad nors konkurentų tikrai daug, verslo etika Lietuvoje labai draugiška. Pašnekovas atskleidžia, kad Portugalijoje jie valgo saldžias natas, tačiau, kaip jis pastebėjo, lietuviai nėra dideli smaližiai, taigi teko kepinius pritaikyti prie mūsų kultūros ir dabar „NataBox“ siūlo ne tik tradicinius, saldžius kepinius, bet ir pyragėlius su lašišomis ar menkėmis.

Gerų darbuotojų rasti nelengva

Beveik prieš metus duris atvėrusi „NataBox“ – vieta, kurioje jautiesi tari Portugalijoje: ant sienų matomi Lisabonos vaizdai, skamba portugališka muzika, o aplinkui niekur neskubantys, besišnekučiuojantys žmonės. G. Barrosas atskleidžia, kad būtent toks ir buvo jo tikslas – sukurti vietą, kurioje žmonės jaustųsi patogiai, nevaržomi ir galėtų atsipalaiduoti su kava bei portugališkais pyragaičiais. Kavinėje dominuoja juoda ir geltona spalvos, nes taip atrodo iškepusi nata.

„NataBox“ įkūrėjas pasakoja, kad su klientais stengiasi bendrauti neformaliai, nori, kad jie jaustųsi lyg užsukę pas draugus į svečius. Tokiai atmosferai sukurti reikalingas geras ir profesionalus personalas. G. Barrosas atskleidžia, kad gerų darbuotojų rasti gana sunku, nes Lietuvoje įprasta, kad darbas prie baro tinka tik studentams, kurie nežiūri į tai kaip į perspektyvų darbą. Tačiau „NataBox“ savininkas įsitikinęs, kad, mokant atitinkamą atlyginimą ir bendraujant bei dirbant kartu su personalu, galima pasiekti labai gerų rezultatų.

Didžiausias iššūkis – lietuviškas oras

G. Barrosas juokauja, kad sunkiausia Lietuvoje jam prisitaikyti prie oro. Be to, pastebi, kad oras nepalankus ne tik asmeninei savijautai, bet ir verslui: „Kai lyja lietus, žmonės nenori niekur eiti iš namų, o šviečianti saulė net pati kviečia užsukti išgerti kavos.“

Žinoma, portugalui teko ir dar vienas iššūkis – prisitaikyti prie lietuviškos kultūros, nes kuriant verslą labai svarbu suvokti, ko reikia klientui ir kaip jam tai pasiūlyti. Pašnekovas atvirauja, kad Lietuvoje sunku įsitvirtinti naujai kavinei, nes šio krašto žmonės gana sėslūs ir lojalūs: jei pamėgsta kokią nors vietą, tai joje ir lankosi, nesižvalgydami kitur. Kalbėdamas apie rinkodarą, „NataBox“ įkūrėjas pabrėžia, kad Lietuvoje paveikiausia yra reklama iš lūpų į lūpas: „Maža šalis, taigi kalbos sklinda labai greitai. Tačiau tai itin slidu, nes žmonės kalba apie viską: ir apie gerus aspektus, ir apie blogus. Padaryk klaidą ir visi tuojau pat sužinos.“ G. Barrosas atkreipia dėmesį, kad tokioje nedidelėje rinkoje reikia labai atsargiai elgtis, nes vienas žingsnis tave gali sužlugdyti arba iškelti.

Pati sunkiausia verslo sritis

Pašnekovas atvirauja, kad maitinimo sritis – pati sunkiausia norint kurti verslą: „Dirbdamas šioje srityje, turi viską kontroliuoti: nuo cukraus užsakymo iki kavinės atmosferos ir rinkodaros.“ Paklaustas apie savo sėkmės receptą, portugalas neslepia, kad didžiausias jo pranašumas – išskirtinumas: „Klientai į portugališką kavinę užsuka vedami smalsumo, o mano darbas – padaryti taip, kad jie sugrįžtų.“

Visgi G. Barrosas teigia, kad bet kuriai maitinimo ar gėrimų įstaigai patys svarbiausi yra trys aspektai: vieta ir kuriama atmosfera; kokybiškas produktas; aptarnavimas. Taip pat pašnekovas pabrėžia, kad tokiam verslui reikia labai daug laiko, kantrybės ir, be abejo, investicijų: „Aš turiu tarsi čia gyventi, tik tada viskas gali vykti sklandžiai.“

Norintiesiems pradėti verslą maitinimo srityje „NataBox“ įkūrėjas pataria būti smalsiems ir stengtis kuo daugiau sužinoti apie verslo specifiką: „Nebijokite klausti patarimų tų, kurie jau turi savo verslus. Ši sritis labai specifinė, nieko neišmoksi iš knygų ar vadovėlių – viskas įgyjama praktikos metu. Tad, prieš atidarydami savo kavinę, išbandykite visus darbus savo rankomis: nuo indų plovėjo iki vadovo. Tada suprasite, kaip veikia ši schema. Sėkmės!“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai