RADO SPRENDIMĄ, KAIP PATOBULINTI PARDAVIMUS TELEFONU (#)

Indrė Vitkutė prieš 11 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 23 s.
Domas Povilauskas BFL/ Vyginto Skaraičio nuotr.
2016 m. birželį skirtingų profesinių profilių asmenybės: Domas Povilauskas (26), Justinas Valutavičius (30), Martynas Vyzintas (25) susivienijo bendram tikslui ir startavo su analogų Lietuvoje neturinčia programine įranga „Tellq“. Išskirtinis produktas, puikiai atrastas ir išpildytas rinkos poreikis bei sukaupta verslininkų patirtis lėmė, kad dabar „Tellq“ sparčiai auga ir veržiasi į užsienio rinkas.

„Tellq“ – tai virtualus skambučių centras, padedantis e. prekybos paslaugų sektoriaus įmonėms pagerinti darbą. Sistema yra debesyse, o vartotojams pasiekiama per darbalaukio programėlę, telefonų čia nebelieka.

Nors veikla pradėta visai neseniai, klientai jau aktyviai naudojasi „Tellq“ sprendimais ne tik Lietuvoje. „Tellq“ turi komandą ir Didžiojoje Britanijoje.

Idėja kilo ieškant problemos sprendimo

Prisiminęs verslo idėjos kilmę, įmonės vadovas D. Povilauskas atskleidžia, kad idėja kilo per daug neidealizuojant paties produkto esmės, o ieškant būtent tokio sprendimo, kuris spręstų jau egzistuojančią problemą rinkoje.

„Pradėjome su Justinu, kuris yra mūsų techninis vadovas. Būtent jis yra žmogus, turėjęs patirties šioje srityje, žinojo rinkos specifiką, problematiką, turėjo savo viziją, kaip turi atrodyti ir būti įgyvendinamas produktas. Tai be galo svarbu. Paskui prijungėme Martyną – mūsų pardavimų vadovą“, – dalijasi pašnekovas.

Komanda pradžioje nekūrė didelės programinės įrangos. Atradę potencialą, jie pradėjo galvoti apie patį lengviausią programinės įrangos variantą. Stengėsi produktą kurti kuo mažesnėmis sąnaudomis, per kuo trumpesnį laiką, imdami siaurą sritį, kad produktas spręstų siaurą problemą ir jį būtų galima parduoti kuo greičiau. Ši taktika pasitvirtino.

Akivaizdus poreikis

Pats D. Povilauskas teigia, kad reikiamo sprendimo trūkumas paskatino sukurti produktą. Vietinė rinka naudojo senus sprendimus, o rinkos dalyviai nesiūlė naujo ir efektyvaus sprendimo. Atlikę rinkos tyrimą, jie suprato, kad čia slypi didelis potencialas, rinka milijardinė, o skambučiai buvo ir bus viena pagrindinių komunikacijos priemonių su klientais.
„Daug įmonių pageidauja klientų aptarnavimo telefonu. Mūsų produktas šioje rinkoje tampa itin aktualus.“
D. Povilauskas.
„80 proc. pasaulinės rinkos naudoja senus telekomunikacinius sprendimus, o kuriant tokius sprendimus visos durys atviros, – neslepia pašnekovas ir priduria: – Pasiėmėme plačią rinką, tačiau dėl ribotų resursų pasirinkti tik efektyviausi kanalai, kurie padėjo augti trumpuoju laikotarpiu.“

Vyrai turėjo aiškias vizijas. Apšilti pradėjo vietinėje rinkoje, kurią labai vertina. Vėliau vyko įsitvirtinimas Europoje. Pradėta nuo Didžiosios Britanijos. „Daug įmonių pageidauja klientų aptarnavimo telefonu. Mūsų produktas šioje rinkoje tampa itin aktualus“, – pabrėžia D. Povilauskas.

„Tellq“ projekto perspektyva šiandien neapsiriboja Europa – ambicingi jaunuoliai analizuoja tolimuosius horizontus. „JAV net 90 proc. įmonių pageidauja klientus aptarnauti telefonu“, – tikina įmonės vadovas.

Iššūkių tikrai būta

Didžiausias „Tellq“ iššūkis buvo technologinis. Sukuti programinę įrangą, kuri visą parą užtikrintai veiktų be trikdžių, tikrai nebuvo lengva.

„Tai technologiškai sudėtingas dalykas, o kuriant programinę įrangą šis aspektas yra pats svarbiausias. Su tuo susidoroti padėjo techninio vadovo patirtis. Tik pasiekus techninį stabilumą, galima pasiekti didelį mastą“, – teigia pašnekovas.

Išskirtinis produktas
Kuriant technologinį produktą, itin svarbu išskirtinumas ir rinkos poreikių išpildymas.

„Pirmas išskirtinumas – veikimas programėlės principu. Tai efektyvesnis ir rezultatyvesnis įrankis nei veikimas per fizinius IT telefonus. Antrasis – stengiamės integruotis su e. prekybos parduotuvėmis, padarome standartizuotas integracijas, kad ir kokia didelė parduotuvė bebūtų. Ką tai reiškia? Vadybininkas, priimdamas klientų skambučius, jau gali matyti visus užsakymus, esamus ir buvusius, gali stebėti visą komunikaciją su klientu, keisti užsakymus ir pan.“

Nors ir pabrėžia produkto svarbą, D. Povilauskas pripažįsta, kad rinkodara neabejotinai visuomet atlieka ypatingą vaidmenį.

Pačiam startui komanda pasirinko vietinę rinką. Strateginė partnerystė su Lietuvos įmone „Baltneta“ buvo pirmasis sėkmingas žingsnis įeinant į rinką. „Pasirinkome šią įmonę, nes ji buvo seno sprendimo tiekėja Lietuvoje, turėjo daug klientų, tačiau naudojo seną technologinį sprendimą“, – atskleidžia pašnekovas.

„Tellq“ turi rimtus planus augti, todėl netrukus startuos su įtraukiamosios rinkodaros (angl. inbound marketing) strategija ir turinio rinkodara.

Nuolatos tobulina produktą

Produktui debesys duoda daug pranašumų, vienas jų – nuolatiniai atnaujinimai ir tobulinamos sistemos versijos, prie kurių savo pageidavimais nuolatos prisideda klientai.

Šiuo metu įmonė gilina integracijas su e. prekybos platformomis, taip pat ketina prijungti komunikacinius kanalus. „Tikslas – bendra komunikacinė platforma, su kuria vadybininkai galėtų tiesiogiai komunikuoti visais įmanomais kanalais su klientais“, – atvirauja pašnekovas.

Linkėjimas pradedantiesiems

Ilgai linkėjimo neteko galvoti. Pasitelkdamas savo startuolio patirtį, D. Povilauskas nuoširdžiai sako, kad visų svarbiausia atlikti namų darbus, o paties produkto pradžioje neidealizuoti: „Kurkite techniškai kuo paprastesnę programinę įrangą, sprendžiančią siaurą problemą, kuo mažesniais resursais ir per kuo trumpesnį laiką.“

Jis taip pat ragina startuolius pasinaudoti puikiomis sąlygomis sukurti programinę įrangą, kurios šiuo metu dar yra Lietuvoje, ir pataria daryti integracijas su kitomis didelėmis programinėmis įrangomis.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai