PADEDA NE TIK PASIEKTI NAUJĄ RINKĄ, BET IR SUPRASTI VIETINIŲ KLIENTŲ LŪKESČIUS (#)

Jonas Mockus prieš 8 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 59 s.
Kristina Pelėdaitė. Asmeninio archyvo nuotr.
Iš Utenos kilusi įmonės „Nativexperts“ įkūrėja Kristina Pelėdaitė (26) savo veiklą pradėjo siekdama padėti verslams efektyviai lokalizuotis Baltijos bei Skandinavijos rinkose. Jos komanda suteikia galimybė internetinėms parduotuvėms pasiekti naujas rinkas greičiau ir efektyviau bendradarbiaujant su vietiniais tos šalies komunikacijos ekspertais. 
 
Versli nuo mokyklos laikų

Verslumą mūsų pašnekovė pajuto dar tuo metu, kai mokėsi mokykloje. „Kiek save atsimenu, visada žinojau, kad noriu kurti savo verslą, ir didžiausias įkvėpėjas tuo metu man buvo tėtis, kuris verslumo patirtimi namie dalijosi dažniausiai. Pirmąjį verslo eksperimentą turėjau mokykloje – ekonomikos pamokų paskatintos su drauge nuomojomės kavos aparatą ir pardavinėjome kavą mokiniams“, – savo pirmąją verslo patirtį atskleidžia K. Pelėdaitė.
 
Panašių eksperimentų ji turėjo ir daugiau, tačiau projekto „Nativexperts“ idėja, su kuria ji šiuo metu dirba, gimė studijuojant Danijoje ir rašant baigiamąjį bakalauro darbą. „Mano specialybė buvo internetinių strategijų kūrimas ir vystymas, o bakalauro darbo metu, išsityrus Baltijos šalių rinką ir išsianalizavus situaciją, su grupės draugu nusprendėme išbandyti, kaip bakalauro darbe atrasti metodai veiktų realioje rinkoje. Rezultatą turėjome jau po trijų savaičių, tad nusprendėme tęsti toliau, tačiau laikui bėgant mūsų požiūris į darbą ir pačią paslaugos esmę išsiskyrė, todėl nusprendėme dirbti atskirai“, – pasakoja pašnekovė.
 
Dirba išskirtiniai specialistai
„Dabar daug greičiau galiu suprasti, kuris kandidatas bus tikrai motyvuotas ir susidomėjęs dirbti su projektais, o kuris nori jungtis prie komandos tik todėl, kad darbas, nepriklausantis nuo vietos darbe, atrodo smagus ir patogus.“
K. Pelėdaitė.
Šis projektas nuo konkurentų skiriasi tuo, kad šioje įmonėje dirba tik tie specialistai, kurie gyvena būtent tose šalyse, į kurių rinką siekia integruotis „Nativexperts“ klientas. Iš to ir kilo dabartinis projekto pavadinimas, kuris, išvertus į lietuvių kalbą, reiškia „Vietiniai ekspertai“. „Mes tikime, kad žmogus, gyvenantis tarp klientų potencialios auditorijos, daug geriau ją jaučia ir supranta, žino visus esminius rinkos pakitimus savo aplinkoje“, – sako K. Pelėdaitė. Tokių žmonių paieška, pašnekovės teigimu, buvo vienas didžiausių sunkumų, su kuriuo susidūrė jos įkurta įmonė.

„Kadangi komandos nariai dirba nuotoliniu būdu, didžiausias iššūkis turbūt buvo surasti tikrai motyvuotus, verslius ir atsakingai į darbą žiūrinčius komandos narius. Metams bėgant išsiugdžiau nuojautą šioje srityje dabar daug greičiau galiu suprasti, kuris kandidatas bus tikrai motyvuotas ir susidomėjęs dirbti su projektais, o kuris nori jungtis prie komandos tik todėl, kad darbas, nepriklausantis nuo vietos darbe, atrodo smagus ir patogus“, – tęsia mintį pašnekovė.

K. Pelėdaitė teigia, kad šiuo metu „Nativexperts“ didelės konkurencijos neturi, mat įmonė šiuo metu darbina specialistus, dirbančius būtent tose šalyse, į kurias siekia integruotis jų klientai. Kiti panašūs projektai dirba vertimo principu ir darbina kelias kalbas išmokusius darbuotojus, kurie tiesiog išverčia savo kliento internetinės parduotuvės svetainę į reikiamos valstybės kalbą. Tai, pasak mūsų pašnekovės, yra gerokai mažiau efektyvu, negu dirbant su vietiniais, toje šalyje gyvenančiais ir jos rinkoje besigaudančiais specialistais.
 
Pradėti buvo verta

„Man asmeniškai didžiausia nauda yra tai, kad galiu dirbti mėgstamą darbą bet kur ir bet kada! Tačiau, manau, gana didelę naudą kuriame internetinėms parduotuvėms, kurios nori pasiekti naują rinką bei visoms šalims, kuriose dirbame. Juk tiek daug naujų įdomių ir išskirtinių produktų pasiekia dar daugiau naujų klientų“, – pasakoja K. Pelėdaitė.

Kadangi jos įkurta įmonė dirba jau trečius metus, ji turi ir nuolatinių klientų, kuriems padėjo užaugti iki fizinių parduotuvių užsienio šalyse. Tokiais atvejais dažnai parduotuvės pakankamai įsitvirtina rinkoje ir „Nativexperts“ komandos pagalbos joms reikia vis mažiau, tačiau pašnekovė teigia, kad būtent toks rezultatas ir kelia patį didžiausią pasitenkinimą, nes tai reiškia, kad savo darbą jie atliko gerai.
 
Pradžia nuo mažų žingsnių

Jeigu turite originalią idėją, „Nativexperts“ įkūrėjos patarimas yra gana paprastas – imkite ir darykite. Darykite dabar, kad niekas to nepadarytų greičiau už jus.

„Sakysite, nuo ko pradėti? Nuo mažo žingsnio, kurį tikrai pats galite padaryti šiandien, o jeigu tai išties idėja, kuria tikite, tikrai atrasite ir ne vieną mažą žingsnį bei jėgų jį žengti. Kai pradedi daryti, toliau viskas tiesiog darosi savaime“, – pataria K. Pelėdaitė.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai