NORĖDAMI SUKURTI FILMĄ, PASIRINKO „INDIEGOGO“ (#)

Ieva Kniukštienė prieš 3 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min.
Monika Šiliūnaitė asmeninio albumo nuotr.
Lietuviai vis dažniau išbando minios finansavimo galimybes ir pateikia drąsių idėjų finansavimui gauti. Viena jų studentų kuriamas filmas „Adamah“. Tai kauniečio režisieriaus ir scenarijaus autoriaus Tado Šlajaus (26), vilniečio operatoriaus Nojaus Drąsučio (18) bei kaunietės dailininkės ir scenarijaus autorės Monikos Šiliūnaitės (22) bendras projektas.
 
Prireikė daugiau lėšų

Kaip pasakoja M. Šiliūnaitė, dar kiek anksčiau jie buvo sukūrę trumpą siužetinę istoriją ir nusprendę filmuoti filmą ant juostos. Išėjo taip, kad būsimasis filmas „Adamah“ tapo T. Šlajaus magistro darbu, todėl sulaukė dalinio Lietuvos muzikos ir teatro akademijos finansavimo. Visgi filmo idėja netilpo į turimo LMTA finansavimo rėmus, todėl nuspręsta idėja sudominti pasaulį, o kartu paskleisti žinią apie kuriamą naują kino industrijos produktą.
 
„Supratome, kad mums reikia didesnių resursų, juolab filmuojant ant 35 mm kino juostos. Platforma „Indiegogo“ atrodė labai patrauklus sprendimas, nes taip duodi galimybę prisidėti prie projekto daugybei žmonių, jie patys gali apsispręsti, kokia suma remti. Be to, pora pažįstamų sėkmingai buvo paleidę projektus šioje platformoje“, – prisimena pašnekovė.
 
Susižavėję pažįstamų sėkme, trys jaunuoliai ėmė aktyviai ruoštis savo kampanijai pristatyti. „Idėja paleisti projektą į platformą „Indiegogo“ kilo dar prieš kelis mėnesius. Domėjomės, žiūrėjome, kaip vystomi kiti projektai. Pačioje platformoje „Indiegogo“ apstu straipsnių, patarimų, kaip išvystyti patrauklų projektą. Siekėme sukurti vientisą, paveikų dizainą, jį kurti padėjo iliustratorius Vykintas Pakalka. Dalį filmo medžiagos buvome nufilmavę, tad sukūrėme „tyzerį“, taip pat tekstus, padedančius suprasti, apie ką mūsų projektas“, – pasiruošimą pristato M. Šiliūnaitė.
 
Padeda asmeninis kontaktas

Likus kiek daugiau nei dviem savaitėms iki kampanijos pabaigos, komanda jau yra pasiekusi 40 proc. savo išsikelto tikslo. Platformoje „Indiegogo“ filmo „Adamah“ kūrėjai nusprendė surinkti nepilnus 1,5 tūkst. JAV dolerių, tačiau pabrėžia, kad suma gali būti kintanti. Komanda jau sulaukė 15 rėmėjų, o geriausiai informacija, anot pašnekovės, sklinda iš lūpų į lūpas.
„Turbūt paprasčiausias kelias yra kino studijos, kai tu tiesiogiai patenki tarp būsimų ir esamų kino profesionalų.“
M. Šiliūnaitė.
„Pastebėjome, kad pagrindinis atgarsis kyla ne nuo pasidalijimų skaičiaus ar reklamos, o greičiau dėl išsiunčiamų laiškų ar žinučių. Asmeninis susisiekimas mūsų atveju yra gerokai paveikesnis už viešus pranešimus“, – atskleidžia mergina.
 
M. Šiliūnaitė pripažįsta, kad daugiausia palaikymo sulaukė iš Lietuvos. Negalėdami pasiūlyti konkrečių produktų ir siekdami finansavimo vien filmo idėja, kūrėjai savo rėmėjus jau dabar vadina mecenatais, kurie neabejingi ir remia lietuviško kino raidą. Komanda tikisi, kad platformoje „Indiegogo“ pavyks ne tik pasiekti reikiamą finansavimą bet ir išgarsinti filmo vardą, paskleisti žinutę apie kuriamą naują projektą.
 
„Indiegogo“ paleisto projekto tikslas – bent iš dalies padengti filmo išlaidas, taip pat supažindinti auditoriją su artėjančiu filmu. Manome, kad startas buvo geras, pasiruošta tinkamai. Sulaukėme nemažai tokių pozityvių atgarsių, tad dabar lieka tikėtis, kad viskas ir baigsis sėkmingai. Kalbant paprastai ir tikriausiai ne kartą girdėtai, tai kinas yra bendruomenė. Visų pirma turi įsilieti tarp kiną kuriančių žmonių. Prasideda jo gamyba, didesniais ar mažesniais žingsniais, bet judama pirmyn. Turbūt paprasčiausias kelias yra kino studijos, kai tu tiesiogiai patenki tarp būsimų ir esamų kino profesionalų“, – pasakoja scenarijaus autorė.
 
Būtina pasiruošti

Pradėję „Indiegogo“ kampaniją, „Adamah“ kūrėjai sulaukė nemažai grįžtamojo ryšio. „Žmonės rašo, norėdami pasveikinti, pasidžiaugti, kad filmuojama ant juostos, taip pat duoda patarimų, klausia, kada filmo premjera“, – atsiliepimais dalijasi M. Šiliūnaitė.
 
Vis dėlto, kad būtų galima sulaukti teigiamo grįžtamojo ryšio, o ir visa kampanija nenueitų veltui, anot pašnekovės, svarbu iš anksto tam pasiruošti: „Visų pirma, reikėtų išsianalizuoti turimus ir potencialius resursus, išsiaiškinti, kokiais kanalais efektyviausia skleisti pirminę žinią. Optimaliai pasirinkti siekiamą surinkti sumą, geriau mažesnę, kurią bus įmanoma surinkti ir ją išartikuliuoti. Labai dažnas pavyzdys platformoje „Indiegogo“ – pateikiamos lentelės, aprašymai, kaip bus naudojami pinigai. Taip pat labai svarbu, kad projektas būtų vientisas, vizualiai patrauklus. Tekstai turėtų būti sklandūs, o dizainas sietis su idėja.“
 
Baigdama pokalbį M. Šiliūnaitė linki visiems pradedantiesiems nebijoti ir tikėti savo idėja, o tuomet imti ir ją įgyvendinti.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai