GURMANIŠKŲ PARDUOTUVIŲ VERSLAS – MENAS PARDUOTI EMOCIJĄ (#)

Urtė Bujevičiūtė prieš 9 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 50 s.
Ieva Martinkutė. Asmeninio albumo nuotr.
„Mes parduodame ne tik vyną, ne tik sūrį, bet ir emociją. Aš tikiu, kad žmonės sugrįžta ne dėl prekių ar kainų. Jie sugrįžta dėl to, kaip tu priverti juos jaustis“, – teigia iš Šiaulių kilusi gurmaniškos parduotuvės „Masters of Cheese“ įkūrėja Ieva Martinkutė (22).
 
Jauki gurmaniška parduotuvė

„Masters of Cheese“ – tai gurmaniška išskirtinio sūrio, rūšinio vyno ir „craft“ alaus parduotuvė, įsikūrusi „Ogmios miesto“ teritorijoje, Vilniuje. Parduotuvė duris atvėrė kiek daugiau nei prieš metus. Jai I. Martinkutė vadovauja drauge su verslo partneriu. Šiandien tai ne tik jauki vieta, kur galima įsigyti gurmaniško sūrio, rūšinio vyno ar madingo nišinio alaus.

„Šią vietą įkūriau, norėdama suteikti žmonėms tam tikrą emociją iš vyno ir sūrio. Kitiems tai atrodo paprasti produktai, tačiau man tai yra kur kas daugiau. Kai parduodi vyną, įsivaizduoji, kad žmogus jį gers kažkur prie židinio arba su šeima prie gražios vakarienės stalo. Vynas – tai toks komponentas, kuris suteiks šilumos ir tam tikrą emociją“, – pasakoja įkūrėja. Ji pati veda vyno ir sūrio degustacijas, taip dalydamasi savo turimomis žiniomis ir plėsdama vyno kultūrą.
 
Pirkėją reikia edukuoti

Gaunamos žinios ir nuoširdūs patarimai leido sukurti ištikimų klientų ratą. Įkūrėja tikina, kad yra daug barjerų ir įsitikinimų, kad tokio tipo parduotuvėse viskas brangu, baiminamasi į jas užeiti. Atidarydama šią parduotuvę, I. Martinkutė norėjo įveikti šiuos stereotipus. Parduotuvė jauki tarsi nuosavas vyno rūsys, o personalas ne tik padeda išsirinkti tinkamus produktus, bet ir išklauso kelionių įspūdžių, priima patarimus, kokį vyną ar sūrį vertėtų atsivežti. Rinkodara iš lūpų į lūpas tampa stipriausia reklamine priemone.
„Bendravimas su klientu labai svarbus.“
I. Martinkutė.
„Turime nuolatinių klientų ir jaučiame, kad jie grįžta pagal artimų žmonių rekomendacijas, – pasakoja verslo kūrėja. – Bendravimas su klientu labai svarbus. Aš asmeniškai su kai kuriais klientais ir pietauju, žinau anūkų, šunų vardus.“ Asmeninis ryšys leidžia išsiskirti iš kitų tokio tipo parduotuvių ir vis labiau plėsti klientų ratą.
 
Vilioja išskirtiniu asortimentu

Ne tik dėmesys klientui, bet ir kruopščiai parinktas asortimentas prisideda prie verslo sėkmės. Iš daugybės vyno tiekėjų verslininkė stengiasi pasirinkti tokius, kurių kaina atitinka kokybę. Tam padeda žinios gautos mokantis Someljė mokykloje. Sūris parenkamas aklo ragavimo būdu, atsižvelgiant į tam tikras tendencijas. Anot pašnekovės, lietuviai dažniausiai renkasi Nyderlandų kilmės karvės pieno kietuosius sūrius, tačiau yra ir ieškančiųjų specifinio skonio. „Yra nemažai sūrių, kurie sulaukia gurmanų dėmesio. Kvapnieji Prancūzijos sūriai: čederis su šampanu, sūris su morkų ir burokų sultimis. Nemažą pasirinkimą sudaro Prancūzijos, Italijos, Anglijos, Šveicarijos sūriai“, – apie produktų įvairovę kalba parduotuvės direktorė.
 
Tiki, kad vyno gėrimo kultūra egzistuoja

„Masters of Cheese“ save pristato kaip kokybiško gurmaniško sūrio pardavėjus, tačiau didelę dalį sudaro ir vyno bei alaus asortimentas. Įkūrėja tiki, kad jų plėtojamas verslas prisideda prie vyno gėrimo kultūros skatinimo. I. Martinkutė įsitikinusi, kad edukacija, o ne griežti draudimai padeda spręsti ir alkoholizmo problemą. „Kai žmonės ateina pirkti vyno, nesistengiame parduoti kuo daugiau butelių vyno, stengiamės papasakoti, kaip gaminami produktai. Kad vynas nėra tik vanduo, alkoholis ir vynuogių sultys, bet tai yra ir kūryba, meno šaka. Tikiu, kad mažais žingsneliais ir mes prisidedame prie tos kultūros didinimo“, – apibendrina pašnekovė.
 
Noras pasidalyti savo aistra

Apie perspektyvas šioje srityje I. Martinkutė kalba atsargiai. Ji tikina, kad tokio tipo parduotuvės paprastai gimsta sūrio ir vyno mėgėjams norint pasidalyti savo aistra: „Tokios vietos dažniausiai kyla iš tų produktų vartojimo kultūros puoselėjimo. Dažnai ir pati juokauju, kad aš tiesiog mėgstu valgyti ir gerti. Labai tiesmukai: aš mėgstu vyną ir sūrius. Noras dalytis ta aistra ir sukauptomis žiniomis paskatino atidaryti tokio tipo vietą.“

Mergina neslepia, kad tai nėra būdas greitai praturtėti, o daugiau galimybė daryti tai, ką mėgsti. Vis dėlto pašnekovė neslepia, kad po metų jau gali pasigirti gerais veiklos rezultatais ir vadinti savo verslą sėkmingu.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai