PERSPEKTYVAUS VOKIETIJOS STARTUOLIO VADOVĖ: „SVARBU ATSISPIRTI SKUBIOS PLĖTROS IMPULSUI“ (#)

Povilas Sabaliauskas prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 14 s.
„Lemoncat“ vadovė Doreen Huber. Asmeninio albumo nuotr.
Viena svarbiausių taisyklių startuolių pasaulyje skamba paprastai: startuolis privalo augti ir augti greitai. Nuo to priklauso pats jo egzistavimas. Tačiau ir augti reikia protingai. Su didėjančiu klientų bei pajamų srautu atsiranda ir daugiau atsakomybių, daugiau ir įvairesnių užduočių, su kuriomis susidoroti ne visada ir ne kiekvienam paprasta. Vienam perspektyviausių Vokietijos startuolių – maitinimo paslaugų platformos „Lemoncat“ vadovė Doreen Huber sako, kad nuo tokių problemų apsaugoti gali kruopšti rinkos, verslo ir savęs paties analizė.

Suprasti rinką

Nepamatuoti, skuboti žingsniai gali būti pražūtingi. Startuolis turi augti, bet daryti tai organiškai. Ekonomistų analizės rodo, kad net apie trys ketvirtadaliai internetinių startuolių žlunga, nes bando per greitai apžioti per daug. Ir atvirkščiai – savo veiklą auginantieji sveikai dažniausiai mėgaujasi sėkme.

„Skubota plėtra yra vienas baisiausių startuolių priešų. Žinoma, šiam impulsui atsispirti sunku. O ką daryti, jeigu nesiplėsti? Atsakymas labai paprastas: savo dėmesį sutelkti į kitus verslo aspektus. Per greitai besiplečiantys verslai koncentruojasi tik į augimą, pamiršdami kitus elementus, būtinus tvariai sėkmei. Užuot beatodairiškai plėtęsi, savo išteklius naudokite geresniam klientų bei jų poreikių pažinimui. Neskubėkite ir tirkite rinką, pasitenkinkite mažomis pergalėmis“, – pataria D. Huber.
„Mes labai daug laiko investavome į analizę tos srities, kurios dalimi tapome.“
D. Huber.
Dar vienas darbas, kurį reikėtų pabaigti prieš susitelkiant į augimą, yra verslo plano tobulinimas. „Lemoncat“ vadovė tikina, kad jis turėtų būti nepriekaištingas. Tik taip pavyks pritraukti naujų investuotojų, kurių pagalba bus būtina siekiant savo tikslų.

„Mano galva, pats svarbiausias dalykas yra detalus savo verslo, konkurentų ir visos rinkos suvokimas. Mes labai daug laiko investavome į analizę tos srities, kurios dalimi tapome. Šios žinios duoda grąžos, leidžia jaustis patogiai bendraujant su potencialiais investuotojais“, – teigia verslininkė.

Aiškūs tikslai ir vertybės

Dar vienas bruožas, kuris gyvybiškai svarbus startuoliui, yra gebėjimas adaptuotis, evoliucionuoti, keistis. Ši savybė turėtų būti užkoduota pačioje įmonės DNR. D. Huber pabrėžia, kad mes gyvename aplinkoje, kuri vis sparčiau skaitmeninama. Tai reiškia, kad visas pasaulis tampa ir potencialiais klientais, ir potencialiais konkurentais. Ir tik tie, kurie išsiugdo gebėjimą greitai reaguoti į besikeičiančias sąlygas, gali laimėti kovą dėl vartotojų palankumo.

„Įmonės, kurios orientuojasi į ilgalaikę sėkmę, puikiai supranta, kad paslankumas yra tiesiog gyvybiškai svarbi savybė. Pokyčiai, kuriuos mes visi išgyvename, nuolat spartėja, o rinka, kurioje varžomės, tampa vis konkurencingesnė. Paslankumas – tai mūsų noras, ryžtas keistis, o būtent gebėjimas tai padaryti yra raktas į ateitį“, – įsitikinusi ji.

Pasaulyje žinomas Stanfordo universiteto dėstytojas Robertas Suttonas neatsitiktinai yra pastebėjęs, kad tos įmonės, kurios auga sėkmingai, paprastai turi tam tikras taisykles ir standartus, kurių niekada nelaužo. „Lemoncat“ atveju tai yra kokybė.

„Mūsų partneriai turi užtikrinti aukščiausią paslaugų teikimo kokybę. Tam reikalinga profesionalams skirta įranga, punktualumas ir tiekiamo maisto kokybė. Verslo klientai paprastai turi labai konkrečius lūkesčius. Jie nori padaryti įspūdį savo partneriams, motyvuoti darbuotojus. Nei vieno, nei kito nepadarysi pateikęs vidutinišką produktą. Mūsų misija – padėti patenkinti šiuos poreikius. Tai ir yra mūsų pagrindinė taisyklė, kurios visada laikėmės ir laikysimės“, – aiškina D. Huber.

Vieni iš „Lemoncat“ partnerių - lietuvių kompanija „NFQ Technologies“, kurie kuria ir vysto visą startuolio techninę infrastruktūrą. Kitaip tariant, visi techniniai sprendimai ir svarbūs „Lemoncat“ startuoliui darbai yra atliekami Lietuvoje.

Konkretūs tikslai

Kuo jaunesnis verslas, tuo į mažesnius, trumpalaikiškesnius tikslus jis orientuojasi. Augant tai turi pasikeisti. Visgi tai padaryti ne visada ir ne visiems taip paprasta. „Lemoncat“ vadovė atkreipia dėmesį, kad šį uždavinį palengvina aiškių tikslų išsikėlimas.

„Net nesvarbu, ar mąstome apie trumpojo, ar apie ilgojo laikotarpio tikslus. Svarbu, kad jie būtų konkretūs. Trumpuoju laikotarpiu geriausia koncentruotis į konkretų darbą, patobulinimą. Galvodami apie ilgalaikę perspektyvą, mes ruošiamės naujai investicijai, identifikavimui to, ko reikia potencialiems partneriams. Tai duoda rezultatų. Pernai rugsėjį mes pritraukėme 9 mln. eurų investiciją, kuri padėjo pamatus mūsų tolesniam augimui“, – pasakoja ji.

Verslas gali sėkmingai augti tik tuo atveju, jeigu jam vadovauja tinkami žmonės. Visgi ankstyvosios (angl. seed) stadijos startuolis yra visiškai kitoks žvėris nei kelerių metų įmonė. Originalioji komanda su naujais iššūkiais gali paprasčiausiai nebesusidoroti. Tai būtina turėti omenyje ir nebijoti priimti galinčių padėti žmonių pagalbą.

„Nuo pat pradžių stengėmės į savo komandą pritraukti žmones, kurie būtų savo sričių profesionalai. Nesvarbu, ar tai būtų rinkodara, produkto vystymas, technologinis darbas. Komandoje esantys žmonės privalo keistis žiniomis. Tik taip įmanoma stiprėti. Mes nuolat augame, todėl stengiamės visada išlikti atviri ir pasirengę pakviesti naujų, aistringų žmonių“, – sako D. Huber.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai