SALDUMYNŲ PARDUOTUVĖJE SIŪLYTI ŽEMAS KAINAS PADEDA ILGAMETĖ PATIRTIS (#)

Ieva Kniukštienė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 17 s.
Dovydas Juškys. Asmeninio archyvo nuotr.
„Mūsų parduotuvėje nemaža dalis prekių kainuoja iki 40 – 50 proc. mažiau nei kitur“, – sako Vilniuje neseniai duris atvėrusios saldumynų parduotuvės „Candy pop“ įkūrėjas, vilnietis Dovydas Juškys (26), drauge su savo broliu Dominyku Juškiu (22) plėtojantis šį verslą. Jis teigia, kad gana dažnai turi pirkėjams aiškinti, kad nurodytos prekių kainos yra teisingos – taip visi įpratę prie aukštesnių.
 
Siekia sugriauti stereotipus
 
D. Juškys jau nuo 16 m. dirbo saldumynų importavimo ir platinimo įmonėje, kuri priklausė jo tėčiui, tad saldėsių verslas jam yra gerai pažįstamas. 2014-aisias Dovydas ryžosi įkurti nuosavą įmonę, kuri taip pat vykdo importavimo ir platinimo veiklą Lietuvoje.

Paklaustas, kaip kilo idėja atidaryti saldumynų parduotuvę, D. Juškys sako, kad jam visada norėjosi sudrebinti vietinę rinką, sugriauti atgyvenusius stereotipus ir parodyti žmonėms, jog saldumynų pirkimas gali būti visai kitokia patirtis, nei buvo suprantama iki šiol.
„Atsirinkome, kas sugeba pagaminti kokybiškus produktus, už kuriuos nereikia permokėti. Na, o dabar jau galime raškyti saldžius vaisius ir jais dalytis su Lietuvos gyventojais“
D. Juškys.
„Vartotojai įpratę prie rožinių lentynų, „saldaus“ įvaizdžio ir, neslėpkime, nemažų kainų. Todėl nuo pat pradžių viską norėjome padaryti kitaip. Pradedant mūsų prekių ženklu, parduotuvės nuotaika, joje skambančia muzika ir baigiant asortimentu ir kainomis“, – aiškino pašnekovas.
 
Anot jo, kainas, kurios maloniai stebina, pavyko pasiūlyti dėl kelių aspektų. Tačiau bene svarbiausia – tai ilgametė patirtis šioje srityje ir platus gerai pažįstamų tiekėjų tinklas užsienyje.

„Bendradarbiaujame tiesiogiai su daugeliu gamintojų iš Vakarų Europos: Vokietijos, Belgijos, Prancūzijos, Šveicarijos, Olandijos ir kitų šalių. Dirbdami su jais įgijome daug patirties, atsirinkome, kas sugeba pagaminti kokybiškus produktus, už kuriuos nereikia permokėti. Na, o dabar jau galime raškyti saldžius vaisius ir jais dalytis su Lietuvos gyventojais“, – sakė D. Juškys.

Jo teigimu, geresnes kainas užtikrinti leidžia ir tai, kad nemaža dalis parduotuvės asortimento nuolatos kinta.
 
„Didmeniniais kiekiais perkame vienkartinius pasiūlymus tiesiogiai iš gamintojų. Jie atsiranda dėl įvairių priežasčių. Per didelio pagaminto kiekio, kitam klientui atsisakius išankstinio užsakymo ir panašiai, tačiau visada žiūrime ir užtikriname, kad gaunamos prekės būtų kokybiškos“, – nurodo „Candy pop“ įkūrėjas.
 
Konkuruoja žemomis kainomis

Vilniečiai į guminukus, šokoladą, sausainius, vaflius, zefyrus, sezoninius saldumynus, užkandžius ir ar daug kitų gardėsių siūlančios parduotuvės atidarymą investavo 20 tūkst. EUR. Jos kūrimu ir plėtra D. Juškys rūpinasi drauge su broliu Dominyku.

Pasak verslininko, nors parduotuvė duris atvėrė neseniai, jau išryškėjo dvi pagrindinės klientų kategorijos. Pirmojoje yra vadinamieji vertės ieškotojai, kuriems labai svarbu kokybė už priimtiną kainą. Į antrąją kategoriją patenka aukštesnes pajamas gaunantys žmonės. Dažniausiai, anot pašnekovo, tai būna moterys, mamos, kurioms kaina nėra reikšminga. Joms svarbiau prekės išvaizda, aukšta kokybė. Pastarosios kategorijos klientai taip pat labiau rūpinasi sveikata, todėl perka sveikesnius produktus.

Pasiteiravus, ar pirkėjai pastebi kainas ir ar jos neglumina jų, šis tikino, jog pradedant veiklą buvo tam tikrų baimių, svarstoma ar vartotojai tokį parduotuvės modelį supras ir įvertins. Laikas parodė, kad buvo pataikyta tiesiai į dešimtuką.

„Kai kurie pirkėjai iš pradžių įtariai varto prekes, negalėjo suprasti, kodėl kainos žemos. Tačiau papasakojus, kuo užsiimame ir kodėl tai yra normalu, pirkėjai greit supranta. Dabar jau esu ramus, jog šis prekybos modelis pasiteisins. Pabandę žmonės grįžta jau ne pirmą kartą, kviečia savo bičiulius ir pažįstamus. Beje, labai malonu matyti klientų nuostabą, kai, prisikrovę pilną maišą saldumynų, kasos ekrane pamato vienženklę sumą. Tai – man didžiausias džiaugsmas ir postūmis toliau plėtoti šią veiklą“, – džiūgavo pašnekovas.
 
Galvoja apie naują prekybos būdą
 
Pask pašnekovo, pirmoji „Candy pop“ parduotuvė – tai bandymų poligonas. Išbandžius visas kilusias idėjas ir įvertinus, kas geriausiai veikia ir labiausiai teikia vertę klientams, šiais metais planuojama atidaryti dar bent vieną parduotuvę. Jei viskas seksis, kaip numatyta, 2019-aisias tinklas turėtų išaugti iki 4-5 parduotuvių Lietuvoje. Na, o bene didžiausia ambicija – šiais metais pristatyti naują prekybos būdą, kuris itin populiarus JAV.
 
„Prieš pusmetį aplankiau JAV, kur pamačiau, jog smarkiai populiarėja vienas inovatyvus prekybos būdas, susijęs su e-komercija. Apie šį modelį kol kas plačiau nenorėčiau pasakoti, su juo Lietuvos rinkoje startuosime 2018 m. Galiu tik paminėti, jog turima įmonės infrastruktūrą, kuri leis išlaikyti mūsų koncepciją ir neišpūsti galutinės kainos vartotojui, pristatant pageidaujamus saldumynus į namus“, – ateities planus įvardijo D. Juškys.
 
Linki ištyrinėti rinką

 „Candy pop” įkūrėjas patikina, jog tradija tapusios ir visiems gerai žinomos verslo įkūrimo tiesos pasitvirtina ir nebūtina ieškoti kažko ypatingo. Anot jo, svarbiausia tiesiog pradėti.
 
“Supraskite, kodėl jūsų produktas ar paslauga bus naudingas vartotojui, išsitirkite rinką ir nors skamba kaip nuvalkiota klišė - svarbiausia nebijokite pradėti!”,- skatina pašnekovas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai