SUKŪRĖ SVEIKĄ MAISTĄ ŠUNIMS (#)

Ieva Zigmantaitė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 13 s.
Agota Jakutytė. Asmeninio albumo nuotr.
Apie save kalbame ir sau dėmesio skiriame daug, tačiau dažnai mūsų namuose gyvena ir keturkojai draugai, kurių mityba domimės mažai. Ir jei rinkdamiesi produktus sau, į reklamą žiūrime skeptiškai, parduotuvėse paskaitome ant etikečių surašytą sudėtį, tai, kiek gyvūnų ėdale yra angliavandenių, o iš jų cukrų, retas žino. Vilnietė Agota Jakutytė (22) į šią problemą pažvelgė kitaip. Taip gimė idėja sukurti ekologiško, ketogenine dieta paremto šunų maisto prekių ženklą „Rocketo“.
 
Paskatino skaudi patirtis

Prieš pradėdama kalbėti apie verslo istoriją, A. Jakutytė papasakoja, kaip vienuolikos metų augintinis Ferdinandas dėl stuburo srityje susikaupusių skysčių nustojo vaikščioti. Apsilankymai pas veterinarus ir standartiškai skiriami vaistai nepadėjo, o gydytojų apatija kėlė nusivylimą, tad iniciatyvą teko perimti į savo rankas.

Pradėjusi domėtis keturkojų gyvūnų mityba, atliktais moksliniais tyrimais ir gyvenimo trukmės statistika, pašnekovė išsiaiškino, kad vidutinė šunų gyvenimo trukmė nuo septintojo dešimtmečio sumažėjo dvigubai, diabeto atvejų tarp šių gyvūnų skaičius nuo 2011-ųjų išaugo 900 proc., o genetinis paveldimumas yra tik 10 proc. vėžio susirgimų priežastis. Visa kita –gyvenimo būdas ir aplinka. Deja, ši informacija nėra taip plačiai diskutuojama ir žinoma kaip žmonių nutukimo ir ligų priežastys. Todėl vienas iš „Rocketo“ tikslų yra ne tik parduoti produktus, bet ir edukuoti augintinių savininkus apie gyvūnų mitybos subtilybes.
 
Tyrimai atliekami nepriklausomų organizacijų
„JAV, Suomijos veterinarai bei mokslininkai ir šiandien visuomet pataria iškilus bet kokių klausimų.“
A. Jakutytė.
Patys produktai, jų receptūra buvo kuriama remiantis atliktais tyrimais ir mokslininkų išvadomis apie šunų mitybą, medžiagų apykaitą ir būtinų medžiagų pasisavinimą. Ingredientai ir produktai parenkami remiantis tuo, kokia būtų šių naminių gyvūnų mityba, jei jie gyventų laukinėje gamtoje. Tiesa, kad visa prekių ženklo „Rocketo“ komunikacija taip pat paremta atliktais tyrimais apie šunų mitybą, sveikatą, įvairių ligų atvejus.

Kai kurie tyrimai trunka ne vienus metus, jiems atlikt reikalingos nemažos investicijos, tačiau pašnekovė pasakoja, kad tyrimus atliekančios institucijos ir mokslininkai mielai dalijasi informacija. „Kai pradėjome gvildenti šios idėjos įgyvendinimą, nemažai konsultavomės su įvairiomis institucijomis. Pristačius projektą, didžioji dalis jų noriai bendradarbiavo, dalijosi informacija. JAV, Suomijos veterinarai bei mokslininkai ir šiandien visuomet pataria iškilus bet kokių klausimų“, – tikina A. Jakutytė.

Taigi, turint gerą idėją, kurios pagrindinis tikslas nėra tik parduoti ir generuoti apyvartą, tačiau ir kurti realią pridėtinę vertę vartotojui, nereikėtų bijoti kreiptis pagalbos į profesionalus. Jei viena iš privataus verslo misijų yra edukuoti visuomenę, tikėtina, kad naudingos ir tikslios informacijos turintys asmenys ir institucijos noriai prisidės prie projekto vystymo. „Ilgai žavėjausi šiais žmonėmis. Žinojau, kad man bus garbė kada nors su jais pasikalbėti, tačiau nemaniau, kad drauge dirbsime dėl vieno tikslo. Vien dėl to jaučiuosi nuostabiai, nes suprantu, kad sienų pasaulyje nebėra, nebent jas statome patys“, – teigia pašnekovė.
 


Rinkoje paklausu ir konkurencinga

Stiprus mokslinis produkto pagrindas yra vienas iš unikalių produkto pardavimo argumentų, kaip ir kartu „Rocketo“ skleidžiama edukacinė medžiaga. Pamokos, interviu su mokslininkais iš viso pasaulio, jų komentarai apie šunų mitybą yra aktualūs visiems, turintiems keturkojų, tad tikslinė auditorija labai plati. Produktas nemokamai pristatomas visoje Europoje, kurioje suskaičiuojama apie 70 mln. šunų augintojų. Kadangi produkto galiojimo laikas neilgas, o eksportuojama į visą Europą, svarbu tinkamai įvertinti logistiką. Šioje srityje A. Jakutytei padeda Arūnas Matačius, jau ne pirmus metus valdantis kelis sėkmingus tarptautinius verslus. Stipri ir patikima komanda yra neatsiejama nuo verslo sėkmės.

Kiti svarbūs pardavimo argumentai yra patogumas ir greitis. „Rocketo“ šunų ėdalas pristatomas visam mėnesiui, suskirstytas į porcijas, paruoštas vartoti kasdien. „Tie, kurie nors kartą bandė augintiniams gaminti ėdalą patys, žino, kiek laiko ir pastangų tai kainuoja“, – paaiškina prekių ženklo įkūrėja. Porcijų dydis ir kaina priklauso nuo to, kokio dydžio yra augintinis, tad produktų mėnesinės dozės suskirstytos į kategorijas pagal šuns svorį.

Be viso to, suskaičiavus produktų savikainas ir pardavimo kainas, jos nepasirodė šokiruojančios. Netgi atvirkščiai, palyginti su kitų ne sauso ėdalo gamintojų kainomis, jos vienos mažiausių. Tai džiugi naujiena prekių ženklo „Rocketo“ savininkams, nes vartotojai gali išbandyti produktą neskirdami avantiūrai papildomo biudžeto.

Ir vis dėlto patį verslą įkūrėja vadina tik atoveiksmiu pagrindinei veiklai ir misijai šviesti keturkojų augintojus jų mitybos klausimais ir skatinti rūpintis ne tik savo, bet ir šunų sveikata. „Norime pritraukti dar daugiau partnerių ir bendrai skleisti žinią apie tai, kad ir mes, ir mūsų augintiniai galime ir turime gyventi produktyviau, sveikiau ir ilgiau. Tai įmanoma, jei daugiau judėsime, stebėsime, ką patys valgome, ką jie ėda, vengsime toksinų ir atsisakysime cukraus“, – pabaigia A. Jakutytė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai