DRABUŽIAI, KURIŲ SAUGUMAS ATSISKLEIDŽIA NAKTĮ (#)

Inga Rauluševičienė prieš 8 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 13 s.
„Muscari“ įkūrėja Žydrė Gavelienė. Asmeninio albumo nuotr.
Vilnietė Žydrė Gavelienė (31) – mama ir verslininkė, modeliuojanti ir siuvanti išskirtinę viršutinių laisvalaikio drabužių liniją visai šeimai. Labiausiai jos kūriniai atsiskleidžia naktį, o akį patraukia unikaliais ir žaismingais atšvaitais.
 

Imtis verslo paskatino motinystė

Auginant dukrytę, pašnekovei kilo idėja save realizuoti ir įkurti nuosavą verslą. Motinystės laikotarpiu atrandama ne tik džiaugsmo su atžala akimirkų, bet ir gimsta originalių idėjų, pasirodo, gana lengvai pritaikomų kasdienybėje. Ž. Gavelienė pastebėjo, kad įprastas pasivaikščiojimas lauke sukūrė poreikį atšvaitams, kuriuos vis pamiršdavo pasiimti esant prietemai. Vieną dieną nutiko taip, kad pasiskolino siuvimo įrangą ir tiesiog pabandė pasiūti vieną suknelės modelį. „Man labai patiko pats siuvimo procesas, tad sumaniau sujungti šiuos du dalykus į vieną“, – pasakoja moteris.

Po vaiko priežiūros atostogų, žinoma, reikėjo sugrįžti į buvusią darbo vietą, bet ji jau nebeatrodė maloni, o ir veikla nebetenkino. „Vis kirbantis vidinis noras sukurti kažką savo paskatino apsispręsti išeiti iš darbo, tad vieną dieną apie tai pranešiau ir viskas“, – apie pirmuosius žingsnius link savo verslo prasitaria Ž. Gavelienė.
 
Siuvinių versle svarbiausia kokybė

Prekių ženklo „Muscari“ pradžia lengva nebuvo, pradinės investicijos verslui įkurti ir plėtoti buvo naudojamos iš bendro šeimos biudžeto, apgalvojant kiekvieną finansinės sąmatos eilutę, tiek įsigyjant medžiagas, įrenginius, užsakant aplikacijų gamybos ar reklamos paslaugas.
„Vis dėlto šiuo metu ieškau atsakingų siuvėjų, kurios ne tik atliktų techninį darbą, bet ir suprastų mano kuriamų gaminių kokybės svarbą.“
 Ž. Gavelienė.
„Vienas sudėtingesnių proceso etapų – tai bandymas nuspėti, ko klientai nori, kas jiems patiktų. Teko patirti ir nemažai nuostolių dėl medžiagų įsigijimo didmena, prieš tai neišsiaiškinus ir neišanalizavus mados bei pirkėjų poreikių aprangai. Tad labai gaila, bet teko pardavinėti kaip medžiagas, o ne kaip produkciją“, – verslo pradžią prisimena Ž. Gavelienė.

Verslininkė greitai pasimokė iš savo klaidų ir šiuo metu neskuba, pirmiausia siekia patikrinti siuvinių pavyzdžių rinkos poziciją: klientų susidomėjimą, atsiliepimus, įvertinimus, tik tada gamina didesnius užsakymų kiekius. Visa tai skelbia populiarių socialinių tinklų erdvėse, tokiose kaip „Facebook“.

Pastaruoju metu moteris itin rimtai svarsto apie gamybos paslaugos užsakymą siuvimo įmonėse, bet yra įsitikinusi, kad kokybę užtikrinti labai sunku: „Teko man pačiai derinti verslo administravimo, produkcijos kūrimo ir siuvimo veiklas, nes manau, kad tik taip galiu užtikrinti 100 proc. kokybę. Vis dėlto šiuo metu ieškau atsakingų siuvėjų, kurios ne tik atliktų techninį darbą, bet ir suprastų mano kuriamų gaminių kokybės svarbą.“
 
Užtikrina saugumą

„Muscari“ – tai produkcija, skirta laisvalaikio drabužiams įvairaus amžiaus auditorijoms: vaikams, moterims bei keletas modelių vyrams, mėgstantiems patogumą, kokybę, rankų darbą, išskirtinumą ir galvojantiems apie saugumą“, – įvardija verslininkė.

Gamybos pradžia prasidėjo nuo kepurių vaikams, vėliau asortimentas praplėstas ir pradėta siūti tampres, sukneles mergaitėms, kepures, palaidines suaugusiesiems, o artimiausiuose planuose yra džemperiai vyrams bei suknelės moterims. Dažniausi klientai – tai jaunos šeimos, įvairaus amžiaus jauni žmonės, mėgstantys patogius drabužius, ir močiutės, perkančios savo anūkams.
 
Klientai – pagrindinis veiklos variklis

„Pagrindinė prekyba orientuojama į Lietuvos klientus arba prieinama lietuviams, gyvenantiems Europos šalyse. To paskatinta sukūriau e. parduotuvę „Etsy“ platformoje, greitu metu planuojama ir oficiali svetainė. Dalis gaminių jau parduodama butikuose Lietuvoje“, – atskleidžia prekių ženklo „Muscari“ įkūrėja.

Teigiami pirkėjų atsiliepimai ir nuoširdžios padėkos skatina dar daugiau nuveikti, tobulėti ir plėsti veiklą. Pradėjus siūti kepures vaikams, atsiliepė jų mamos, besidominčios joms bei jų vyrams pritaikomais modeliais. „Klientai ir jų įvertinimas – pagrindinis įdėto darbo vaisius ir tolesnių sumanymų įgyvendinimo variklis. Idėjų netrūksta, tik vis atsiranda laiko stoka visoms joms išpildyti“, – rezultatais džiaugiasi Ž. Gavelienė.
 
Ateityje naujų produktų kūrimas

Pasigedusi kokybės iš samdytos siuvyklos darbuotojų, verslininkė šiuo metu modeliuoja ir siuva pati, bet nuolat vykdo aktyvias šios srities specialistų paieškas ir tikisi, kad pavyks rasti profesionalių siuvėjų, atliekančių darbą nepriekaištingai. Ž. Gavelienė teigia, kad konkurencijos nevengia, o kaip tik atvirkščiai – mano, kad tik ji padeda tobulėti ir judėti į priekį. Jos prekių ženklo išskirtinumas – tai visai šeimai kuriama drabužių linija su atšvaitais, kurie atsiskleidžia naktį. Ji tikisi, kad, radusi siuvimo srityje kompetentingų darbuotojų, galės daugiau laiko skirti naujiems gaminiams įvesti į rinką ir pardavimui didinti.

Svarstydama, ko galėtų palinkėti kitiems pradedantiesiems, moteris telkia dėmesį ne į pačią idėją, bet į jos įgyvendinimą ir skatina visus būti drąsesnius. „Drąsiau viską darykite, mažiau galvokite tik apie pačias idėjas, o imkite ir įgyvendinkite jas!“ – pataria verslininkė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai