PRISTATYTAS PIRMASIS LIETUVIŠKAS ELEKTRINIS PASPIRTUKAS (#)

Ieva Kniukštienė prieš 10 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 22 s.
Ignas Survila. Asmeninio albumo nuotr.
Jau spėjusio išgarsėti lietuviškojo miesto paspirtuko „Pigeon“ išradėjai Citybirds“ su idėjos autoriumi Ignu Survila priešakyje dalyvavo didžiausioje pasaulio sporto profesionalų verslo parodoje ISPO, Miunchene. Čia buvo pristatytas elektrinio paspirtuko suaugusiesiems sumanymas „Eagle“, kuris sujungs modernų dizainą ir pažangias technologijas. Tai pirmasis lietuviškas elektrinis paspirtukas ir ploniausias toks gaminys pasaulyje.
 
Unikalus produktas

Naujiena išsiskirs itin aktualiu aptakių, modernių formų gaminio dizainu. Tačiau „Citybirds“ įkūrėjas ir dizaineris I. Survila sako, kad to negana: „Matydami ir jausdami didžiulę konkurenciją elektrinių mikrotransporto priemonių kategorijoje, daug dėmesio skyrėme dizainui ir patogumui. Tikimės, kad išpildysime X kartos norą visada ir visur būti prisijungus bei išsiskirti. Tai be galo svarbi visos mūsų filosofijos dalis.“
 
Produktą unikalų daro ne tik dizaino sprendimai, bet ir naujausių technologijų pasitelkimas. Šio paspirtuko vairalazdėje įmontuotą prietaisų skydelį bus galima valdyti sujungus su savo išmaniuoju įrenginiu. Nurodę kelionės tikslą, skydelyje matysite kryptį, kuri leis patiems rinktis maršrutą ir taip pažinti miestą. Kiekvienas vartotojas galės pasirinkti jums asmeniškai tinkantį programėlių išsidėstymą.
 
„Eagle“ išskirtinumas – galimybė prijungti papildomą akumuliatorių, kuris atstumą padvigubins iki 30 kilometrų. Taip „Eagle“ tampa vienu ilgiausią atstumą nuvažiuojančių elektrinių paspirtukų rinkoje. Jis galės būti įkraunamas naudojant paprastą elektros lizdą, bekontakčio krovimo technologiją arba specialiame dėkle, kuris telpa elektromobilio bagažinėje“, – pranašumus vardija I. Survila.
 
Kuo daugiau veiklos Lietuvoje
„Šiuo metu paspirtuką „Pigeon“ gaminame Kinijoje, bet taip pat esame atsivežę gamyklines stakles iš Kinijos į Lietuvą, kur išbandome vietinės gamybos galimybes jau šiuo metu.“
I. Survila.
Paklaustas apie paspirtukų gamybos procesą, I. Survila atvirauja, kad gamyba vis dar padalyta skirtingose šalyse, tačiau neslepia tikslų kuo daugiau veiklos perkelti į gimtąją šalį.
 
„Vienas pagrindinių „Citybirds“ tikslų yra sukurti lietuvišką produktą, kurio gamyba taip pat būtų organizuojama Lietuvoje bei aplinkinėse Europos Sąjungos šalyse. Dėl šios priežasties Šveicarijos motininė bendrovė ir atidarė filialą ne kur kitur, bet Lietuvoje. Vienas pagrindinių tikslų ilgalaikėje perspektyvoje – gaminti produkciją vietoje, taip sutaupant didžiules logistikos bei draudimo išlaidas ir būnant dar tvaresniems šiame versle. Šiuo metu paspirtuką „Pigeon“ gaminame Kinijoje, bet taip pat esame atsivežę gamyklines stakles iš Kinijos į Lietuvą, kur išbandome vietinės gamybos galimybes jau šiuo metu. Paspirtuko „Colibri“ gamybą organizuojame Lietuvoje ir Lenkijoje, tad šis produktas bus visiškai gaminamas bei surenkamas Europoje. Paspirtukus „Raven“ bei „Eagle“ gaminti planuojame taip pat Europoje, kelias dalis užsakinėdami iš Azijos partnerių“, – pasakoja I. Survila.
 
Reikia daug kūrybos

Nors pirmasis paspirtuko „Eagle“ pasirodymas numatomas tik 2020 m., rinkos tyrimas ir vartotojų prisijaukinimas pradėtas jau dabar, mat naujam produktui įvesti į rinką reikia ne tik finansų, bet ir daug laiko.
 
„Iki šiol daugiausia laiko prireikė produkto konceptui, idėjai bei rinkos analizei. Žinant visą prieš tai išvardytą informaciją, galima pradėti eskizuoti ir kurti patį konceptą. Tam reikia daug kūrybinio įdirbio, apgalvojant ne tik produkto aptakias formas, bet ir funkcionalumą. Tuomet būna įdomiausia dalis – inžinerinis produkto pritaikymas gamybai. Inžineriniai sprendimai ne tik turi atitikti išsikeltas dizaino ir estetikos gaires, bet ir būti tvarūs bei sukurti taip, kad gaminama produkto kaina būtų nedidelė. Juk niekas nenorės pirkti elektrinio paspirtuko už automobilio kainą“, – šypsosi pašnekovas.
 
I. Survilos teigimu, nors daugeliui atrodo, kad naujo produkto įvedimas remiamas vien finansiniais klausimais, iš tiesų tam reikia aiškios strategijos ir įdirbio.
 
„Svarbu atsižvelgti į gamybos scenarijų ir sukurti aiškų veiksmų planą. Taip ne tik sumažinama brokuotų prekių rizika, bet ir matoma prognozė. Prototipo gamyba bei patikrinimas yra įdomi proceso dalis, atskleidžianti, kiek laiko preliminariai užtrunka surinkimas, kaip produktas ergonomiškai prisitaiko prie vartotojų įpročių, ar yra patogus ir t. t. Žinoma, be galo svarbu pamatyti ir išbandyti konceptą gyvai ir parodyti jį partneriams bei vartotojams, taip gaunant grįžtamąjį ryšį ir galutinai įtvirtinant, ar konceptas bus paklausus rinkoje“, – patirtimi dalijasi pašnekovas.
 
Pastebėti parodoje

Didžiulio masto tarptautinėje parodoje „Citybirds“ buvo gerai matomi. Taip įgyvendintas dar prieš metus I. Survilos sau išsikeltas pažadas: „Praėjusiais metais dalyvavome toje pačioje parodoje, tik turėjome miniatiūrinį stendą net ne paspirtukų zonoje ir pristatėme tik vieną paspirtuką „Pigeon“. Tąkart pasižadėjome sau, kad jeigu kitąmet dalyvausime parodoje, turėsime tokį stendą, kuris išsiskirs iš visų, ir padarysime viską, kad pristatytume visus keturis „Citybirds“ produktus skirtingiems miestų paukščiams.“
 
Komanda be galo džiaugiasi rezultatu ir pagyrimais, girdimais ne tik iš praeivių, bet ir iš didžiulių konkurentų, kurie šioje rinkoje sukasi jau 20 metų. „Turėdamas galimybę palyginti šių metų patirtį su praėjusiais metais, galiu drąsiai teigti, kad šiemet įvykdėme visus įsipareigojimus ir sudrebinome užkerpėjusią paspirtukų rinką, kurioje konkurentai metai iš metų pristatinėja beveik vienodus produktus, užklijuodami savo etiketę“, – sako I. Survila.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai