SPECIALIZUOTOS ŽENKLODAROS PASLAUGOS ĮVEIKĖ KONKURENCIJĄ (#)

Kristina Augustinaitė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 13 s.
Augustinas Paukštė ir Domas Mikšys. Asmeninio albumo nuotr.
Užsienio šalyse prekių ženklų kūrimo studijos ar agentūros yra įprastas dalykas, tačiau Lietuvoje į šią sąvoką žvelgiama labai siaurai. Kaip kilo sumanymas sukurti startuolių įvaizdžiu besirūpinančią studiją, aptarėme su „&andstudio“ pradininkais Augustinu Paukšte (26) ir Domu Mikšiu (25).

Vienos srities meistrai

„&andstudio“ komandos kilmės šalis yra Lietuva: beveik visi komandos nariai, kurių šiuo metu yra šeši, yra vilniečiai ir beveik visi kūrybininkai yra studijavę Vilniaus dailės akademijoje.
 
Pasak „&andstudio“ sumanytojų, ši studija atsirado dėl kelių priežasčių. Visų pirma, iš meilės kūrybai ir prekių ženklų kūrimui. „Nors mums sekėsi projektai įvairiose reklamos dizaino srityse, tačiau verslo identiteto užduotys teikė daugiausia kūrybinio džiaugsmo, o gautas rezultatas kūrė vertę ir naują vizualią pradžią mūsų klientams“, – pasakoja D. Mikšys.
 
Antras aspektas, nulėmęs šios studijos atsiradimą, tai specializuotų ženklodaros paslaugų nebuvimas. „Dauguma agentūrų teikia pačias įvairiausias paslaugas. Jos gali supakuoti naują produktą, kita ranka sumaketuoti visą knygą, trečia – filmuoti reklaminį klipą ir, aišku, jei reikia, ketvirta ranka taip pat nupiešti logotipą. Su šiuo paslaugų modeliu viskas gerai, tačiau tikime, kad vienos srities išmanymas yra vertybė“, – teigia A. Paukštė.
 
Kokybiškai sukurto identiteto svarba

„Su Augustinu darbus pradėjome ne nuo kalbų, o nuo darbų. Kol visi mus vadino „freelanceriais“, mes ruošėmės naujos studijos pradžiai“, – atskleidžia D. Mikšys. Du mėnesius vaikinai skyrė apsibrėžti savo tikslams ir vertybėms, keturis mėnesius fotografavo darbus ir dar kelis mėnesius užtruko, kol viską sudėliojo į savo vietas ir viešai prisistatė „&andstudio“ vardu.
 
Pašnekovai įsitikinę, kad kuriant naują prekių ženklą svarbiausia – tvirta pradžia. „Kiekvieną kūrybinę užduotį pradedame nuo aiškaus „briefo“ ir strategijos. Suformavome sau labai aiškias vertybes ir tikslus, išsigryninome tikslinę auditoriją, įvertinome konkurentus“, – vardija D. Mikšys.
 
Pasak „&andstudio“ sumanytojų, kuriant startuolių įvaizdžio strategiją, išmoktos kelios pamokos. „Šiandieninis vartotojas yra išlepintas ir išpuikintas. Jam svarbus prekės ar paslaugos kokybiškas ir aiškus identitetas, lengvas naudojimas ir patogi vartotojo patirtis. Jis nebespaudžia mygtukų, neskaito ilgų tekstų ir negaišta laiko vizualiai netikusiems dalykams“, – aiškina pašnekovas. Todėl, pasak D. Mikšio, norint atkreipti vartotojų dėmesį, svarbu pasirūpinti kokybišku savo identitetu. Nors jis negarantuoja verslo sėkmės, tačiau neabejotinai suteikia pranašumo prieš konkurentus.

Mieliausia veiklos sritis – startuolių identiteto kūrimas

„&andstudio“ sumanytojai pripažįsta jaučiantys išties didelę konkurenciją. „Aplink mus yra labai daug talentingų kūrėjų, kurių darbai stebina ir kartais verčia išsižioti“, – sako „&andstudio“ bendraįkūrėjis. Tačiau jis tikina, kad tai taip pat yra vertybė: konkurencija verčia judėti pirmyn, daryti dalykus geriau, nei tai darėme vakar, neskaičiuoti darbo valandų ir ieškoti originalumo. „Startuolių identiteto kūrimas nėra vienintelė mūsų kūrybos sritis, tačiau neabejotinai viena iš mėgstamiausių“, – prisipažįsta D. Mikšys.
„Startuoliai šiandien yra klestinti industrija, sukurianti didelę konkurenciją.“
D. Mikšys.
Pašnekovas pasakoja, kad „&andstudio“ padėjo kurti įvaizdį paspirtukams „Pigeon“, jie pristatė naują „Startup Lithuania“ identitetą, o dabar pradeda darbus rūpindamiesi nauju konferencijos „Statup Fair“ įvaizdžiu. „Kūrėme vaizdus stebuklingiems smulkintuvams, formavome identitetą novatoriškoms maisto pristatymo paslaugoms ir ekologiškiausiems šildytuvams“, – vardija pašnekovas.
 
Nors kuriant startuolių identitetą galioja tokios pačios taisyklės kaip ir kituose projektuose, tačiau yra keli išskirtinumai. „Startuoliai šiandien yra klestinti industrija, sukurianti didelę konkurenciją. Kuriant startuolių įvaizdžio strategiją, pagrindiniu iššūkiu tampa originalumas arba, kitaip tariant, kaip sukurti identitetą, kuris nepasimes interneto startuolių platybėse“, – teigia D. Mikšys.
 
Antras iššūkis, pasak pašnekovo, tai matymas plačiai, nes niekada negalime žinoti, kokios sėkmės ir dydžio startuolis užaugs. Tad svarbu numatyti, kaip vizualinis identitetas gyvuos ir augs kartu su startuoliu.
 
Platesnis požiūris

„&andstudio“ bendraįkūrėjis įsitikinęs, kad, norint sustiprinti savo identitetą, svarbu suvokti, jog įvaizdis nėra vien tik logotipas. Visų pirma, tai grafinių elementų sistema. Todėl, kuriant startuolio identitetą, svarbu numatyti logotipo naudojimą, spalvas, šriftus, simbolius ar iliustracijas. Antras aspektas, kurį pabrėžia pašnekovas, tai pasiruošimas įvaizdžio kūrimui, nes tai ilgas procesas, primenantis maratoną. Pasak D. Mikšio, startuolį į priekį stumia stiprus prekių ženklas, rinkodara, viešieji ryšiai ir prekės ar paslaugos aktualumas rinkai.
 
„Svarbu būti aktualiam ne tik lietuviškame kieme, bet ir atkreipti skonio išlavintas vakarietiškas akis. Investuokite į kokybišką identitetą, kurkite vizualiai vertingą produktą“, – startuoliams pataria „&andstudio“ bendraįkūrėjis.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai