GYVENIMAS KINIJOJE: NUO VERSLO KONSULTACIJŲ IKI NUOSAVO KIETOSIOS KOSMETIKOS PREKIŲ ŽENKLO (#)

Loreta Lileikienė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 15 s.
Vaiva Žvirblytė. Asmeninio albumo nuotr.
Po gausybės savo rankų darbo kosmetikos dovanų draugams ir šeimai vilnietė Vaiva Žvirblytė (30), raginama draugų ir artimųjų, apsisprendė savo laisvalaikio veiklą paversti verslu ir įkūrė „Solidu“ – pirmąjį kosmetikos prekių ženklą Lietuvoje, gaminantį tik kietąją kosmetiką.

Dirbo Kinijoje


Dar studijuodama trečiame sinologijos kurse, pašnekovė išvyko kalbos žinių gilinti į Kinijos miestą Čengdu, o dar po metų – darbuotis Šanchajuje vykusioje parodoje „Expo“.

„Stereotipinių tikrų darbų – biure nuo 8 iki 17 valandos – man per savo gyvenimą apskritai teko dirbti labai mažai“, – tikina V. Žvirblytė. Daugiau nei septynerius metus gyvendama Šanchajuje, ji padėdavo Lietuvos verslams įeiti į Kinijos rinką, dirbo su įvairiomis įmonėmis ir produktais, konsultuodavo, vertėjaudavo iš kinų kalbos, dalyvaudavo verslo susitikimuose ir parodose. Visa tai ji dirba iki šiol, tačiau dabar jau derindama su nuosavos verslo idėjos plėtojimu.

Konsultuojant tarptautinius verslus, išmanant pardavimus ir rinkodarą, jai savaime subrendo noras žengti kitą žingsnį ir pagaliau pradėti kurti kažką savo. „Norėjosi ne tik padėti Lietuvos įmonėms žengti į užsienio rinkas, tačiau rasti ir savo pačios vertybių bei idėjų išraišką, užpildyti spragas, kurias pastebėdavau savo aplinkoje“, – sako V. Žvirblytė.

Sukūrė tai, ko pačiai stigo
„Pasisekė, kad tuo metu vėl buvau Kinijoje, kur įvairiausių žaliavų ir reikalingų įrankių galima labai paprastai nusipirkti.“
V. Žvirblytė.
Maždaug po septynerių Kinijoje praleistų metų moteris su savo ilgamečiu draugu nusprendė išsikraustyti iš svečios šalies. „Susikrovėme po vieną kuprinę, o likusius daiktus pardavėme, atidavėme draugams ir paaukojome. Mėnesį keliavome Kinijoje ir dar keletą mėnesių Pietryčių Azijoje, – pasakoja pašnekovė, būtent kelionės metu ir atradusi kietuosius šampūnus, kurie ją gelbėjo. – Mano plaukai riebūs, juos plauti tekdavo kasdien, o tampytis sunkių šampūno buteliukų nenorėjau. Keliaudavome pigiomis oro linijomis, kur neregistruodavome bagažo, tad buteliukų neleisdavo neštis į lėktuvą. Kartais nakvodavome automobilyje ar palapinėje, o galvą išsiplaudavau tik upelyje. Pradėjau domėtis, kaip kuo labiau sumažinti turimų daiktų ir pasirūpinti savo plaukais bei oda taip keliaujant. Negalėjau patikėti, kad anksčiau nežinojau apie kietuosius šampūnus. Tai tokia patogi įprasto šampūno alternatyva, kurios nenorėjau atsisakyti net grįžusi iš kelionių.“

Būtent po šios kelionės V. Žvirblytė nusprendė išsiaiškinti, kaip gaminami kietieji šampūnai. „Pasisekė, kad tuo metu vėl buvau Kinijoje, kur įvairiausių žaliavų ir reikalingų įrankių galima labai paprastai nusipirkti. Galbūt, jei būčiau tuo metu buvusi Lietuvoje, nebūtų pavykę, nes neturėčiau jėgų ieškoti tiekėjų po skirtingas šalis“, – apie palankias aplinkybes svajonei išsipildyti užsimena ji.

Sunkiausia – biurokratiniai reikalai

Tik iš pradžių „Solidu“ sumanytojai atrodė, kad užsiimti savo veikla padės ir sienos – juk čia viskas sava. „Greitai supratau, kad taip nebus, – pabrėžia pašnekovė. – Įstatymas, reguliuojantis kosmetikos gamintojus, yra pritaikytas tik dideliems gamintojams, mažiesiems keliamų reikalavimų atitikti neįmanoma. Yra net absurdiškų.“

Visą kelią nuėjusi darbšti ir atkakli verslininkė įsitikinusi, kad pradedantiesiems verslininkams biurokratiniai formalumai neturėtų būti sunkiausia verslo pradžios dalis. Pirmiausia jaunus verslus reikėtų skatinti tobulinti idėją, produkto kokybę, dirbti su rinkodara ir t. t. Deja, pasak V. Žvirblytės, kol kas tik daug kalbama, kad reikia naujų verslų, inovacijų, tačiau realybėje jauniems verslams sukuriama daugybė kliūčių, valstybei įdomūs tik jau įsitvirtinę dideli rinkos žaidėjai.

Vieninteliai tokie Lietuvoje

Tik iš veikliųjų medžiagų, be jokių plastikinių buteliukų, gaminamos kosmetikos kūrėja siekia savo produktais mažinti išmetamo plastiko kiekį, bet kartu vartotojams pasiūlyti patogią naudoti kosmetiką, kuri būtų nepamainoma kelionėse skubantiems ir minimalizmą mėgstantiems žmonėms. Solidžiai skambantis prekių ženklo pavadinimas ir slepia tikrąją reikšmę „kietoji kosmetika“ (angl. solid cosmetics).

Nors šis verslas dar labai jaunas, „Solidu“ autorę džiugina teigiami vartotojų vertinimai. Tai skatina judėti pirmyn, nesustoti, kurti ir į rinką pateikti dar geresnių produktų. „Būdama perfekcionistė, nuolatos matau, ką dar galima tobulinti, ko dar trūksta, kad viskas 100 proc. atitiktų turimą viziją. Tačiau galiausiai turi daug ką paleisti, susitaikyti su tuo, kad labai ankstyvoje stadijoje nepavyksta visko įgyvendinti tobulai, tenka kažką aukoti. Suvoki, kad daug dalykų, kuriuos norisi įgyvendinti, gali ateiti tik su verslo augimu. Patyriau, kad nereikia norėti padaryti per daug ir iš karto, verčiau žingsniuoti į priekį mažais žingsneliais“, – sako savo tikslo nuosekliai siekianti moteris, verslą pradėjusi savo lėšomis ir nesitikinti, kad jis turėtų greitai atsipirkti.

Norintiesiems pradėti savo verslą V. Žvirblytė linki būti atviriems: „Atviriems naujoms idėjoms ir žmonėms, kurie kitokie nei jūs. Išsilaisvinti iš stereotipų ir visuomenės nustatytų normų. Nebijoti to, kas kitaip, nebijoti patiems būti kitokiems. Dažnai baisu išeiti iš savo komforto zonos ir elgtis kitaip, nei iš jūsų tikisi visi aplinkiniai, bet tik iš to išsivadavus atsiranda pažanga ir naujovės.“
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai