EKOLOGIŠKOS IDĖJOS PASKATINO GAMINTI DAUGKARTINIUS BUTELIUKUS (#)

Urtė Bujevičiūtė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 58 s.
Gabrielė Prascevičiūtė. Asmeninio albumo nuotr.
„Vien Amerikoje kasmet išmetama daugiau nei 50 mlrd. plastikinių buteliukų, iš jų tik 23 proc. yra perdirbami. Kad suirtų likęs plastikas, prireiks 500–1 000 metų. Drauge su žmonėmis, įsigijusiais buteliukų „But’ti“, darome pasaulį švaresnį“, – taip savo prekių ženklo idėją pristato iš Trakų kilę brolis ir sesuo Gabrielė Prascevičiūtė (21) ir Antanas Prascevičius (23), sukūrę stilingus daugkartinio naudojimo buteliukus „But’ti“.

Noras kurti bendruomenę

Ekologiško verslo idėjos paskatino du jaunus žmones sukurti išskirtinio dizaino šilumą ar šaltį išlaikančių buteliukų seriją. Kūrėjai džiaugiasi ir augančiais pardavimais internete, ir bendra jungiančia idėja: „Nuo pat pradžių siekiame ne tik parduoti produktą, bet ir burti atsakingų, stilingų, sveiką gyvenimo būdą nusprendusių rinktis žmonių bendruomenę“, – tikina G. Prascevičiūtė. Socialiniame tinkle „Instagram“ – daugybė klientų nuotraukų, „Facebook“ platformoje – komentarų ir įžvalgų. Kokybiškas grįžtamasis ryšys leidžia koreguoti tolesnius verslo plėtros planus ir kurti geresnį santykį su vartotojais: „Nuolat tariamės su esamais klientais dėl praktiškai kiekvieno rimtesnio sprendimo, susijusio su prekių ženklu: atliekame apklausas, prašome patarimų ir idėjų. Iki dabar daugiau nei pusė mūsų realizuotų idėjų buvome paskatintos būtent klientų“, – tikina G. Prascevičiūtė.

Skoninga vizualinė komunikacija

Generuoti sėkmingus pardavimus elektroninėje parduotuvėje padeda komunikacija ir reklama socialiniuose tinkluose. Savo buteliukus „But’ti“ kūrėjai pristato kaip stilingą aksesuarą. Tai atsispindi socialinių tinklų komunikacijoje. Daug dėmesio skiriama buteliuko išvaizdai. Pristatomos vis naujos kolekcijos, atitinkančios mados tendencijas. Klientų pasitikėjimą užtikrina ir kokybiškas vizualus turinys. Stilistiškai derančiose nuotraukose – daugybė kelionių akimirkų.

Elektroninio verslo pranašumai

Kelionių pomėgis ir noras dirbti iš bet kurios pasaulio vietos paskatino kurti elektroninio verslo modelį. Tokio tipo darbo vieta leidžia dirbant užsiimti mėgstama veikla: „Greičiausiai nebūsiu išskirtinė, sakydama, kad kelionės yra viena didžiausių mūsų aistrų gyvenime. Įprastas darbas smarkiai riboja galimybę plėsti akiratį keliaujant. Ieškodama idėjų, kaip darbą būtų galima „pasiimti su savimi“, buvau sužavėta el. prekybos verslo modelio – kai tinkamai susisteminus verslą atsiranda galimybė dirbti tik su kompiuteriu iš bet kurios pasaulio vietos“, – pasakoja verslo kūrėja. G. Pracevičiūtė neslepia, kad norint sukurti tvarų el. komercijos verslą tenka daug mokytis ir įdėti nemažai pastangų. Tačiau tinkamai pritaikytos žinios duoda gerų rezultatų. Po metus vykdomos intensyvios veiklos verslo kūrėjai džiaugiasi išaugusiais pardavimais, planuoja plėtrą į kaimynę Lenkiją. Ten jau kovą ketina atidaryti analogišką internetinę parduotuvę. Didina asortimentą, skatina prisijungti ir kitus originalius lietuviškus prekių ženklus, kuria internetinį butiką.

Sėkmė ateina ne iš karto
„Kasdien privalu skirti laiko savo žinių bagažui papildyti, tam reikės atrasti tinkamą literatūrą, straipsnius, mokymus, seminarus…“
G. Prascevičiūtė.
Internetinė erdvė leidžia verslą plėsti į užsienį, tačiau tam reikia daug žinių ir nuolatinio darbo. Klaidinga manyti, kad vos startavus iškart lydės sėkmė ir pelnas, tai ilgas ir sistemingas darbas: „Kantrybė, valia ir ryžtas turi tapti stipriausiomis jūsų savybėmis. Labai klaidinga manyti, kad žinau viską, tad svarbu, kad jus suptų žmonės, kurie skatins tobulėti, duos naudingų patarimų, domėsis panašia sritimi“, – pasakoja verslo kūrėja. Aplinkiniai žmonės padeda suktis iš netikėtų situacijų, įveikti neišvengiamai iškylančius nesklandumus. Savidisciplina ir nuolatinis tobulėjimas leidžia prisitaikyti prie kintančios verslo aplinkos: „Kasdien privalu skirti laiko savo žinių bagažui papildyti, tam reikės atrasti tinkamą literatūrą, straipsnius, mokymus, seminarus… Ir, žinoma, nebijoti rizikuoti, o jei nepasiseka, priimti tai kaip pamoką, bet ne pralaimėjimą“, – drąsina prekių ženklo kūrėja.

Tiki internetinės prekybos perspektyvomis

Jaunieji verslo kūrėjai tiki elektroninio verslo perspektyvomis Lietuvoje ir kitose pasaulio rinkose. Keičiasi vartotojų įpročiai, jie vis dažniau pasitiki internetinėmis parduotuvėmis ir perka internetu taupydami laiką. Taip pat tai vienas paprasčiausių būdų greitai plėstis: „Toks verslo tipas bet kuriam lietuviui dėl internetinės reklamos ir įvairių sandėliavimo / prekių išsiuntimo paslaugų suteikia galimybę pradėti prekiauti bene bet kurioje kitoje pasaulio šalyje“, – apibendrina G. Prascevičiūtė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai