BURIA TUOS, KURIE MYLI DZŪKIŠKĄ ŽODĮ (#)

Inga Rauluševičienė prieš 10 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 20 s.
Milda Staugaitienė. Asmeninio albumo nuotr.
Dzūkijos širdyje, Alytuje, gimę ir užaugę, įgiję inžinerinį išsilavinimą, pamėgę keliones ir jau tapę jauna šeima – Justinas (28) ir Milda (27) Staugaičiai iš meilės savo tarmei bei kraštui įkūrė prekių ženklą „Viecinis“, kuriuo pristatoma aprangos ir suvenyrų linija atspindi dzūkišką identitetą.

Idėja kilo iš meilės savo miestui

„Atsakymo, kaip gimė pati idėja įkurti tokį prekių ženklą, kaip ir nėra, tai greičiausiai buvo brandinta pasąmonėje jau ne vienus metus. Dažnai pakalbėdavome apie tai, kad Alytaus miestui trūksta identiteto, su baltu pavydu aptarinėdavome kitų Lietuvos miestų prekių ženklus ir jų pozicionavimą“, – idėjos kelią prisimena „Viecinis“ bendraautorė M. Staugaitienė. Daug laiko praleisdami kelionėse po užsienį, ir ypač pėsčiomis, pasikalbėdavo ir pasvarstydavo apie tokį ženklą, kuris galėtų atstovauti visam Dzūkijos regionui. Nuo šovusios idėjos iki ryžto ją įgyvendinti dienos praėjo treji metai, bet minties sukurti šį tą originalaus, simboliško ir atspindinčio Dzūkijos krašto širdimi vadinamo Alytaus miestą neatsisakyta. Sentimentus dar labiau aštrino vaikystės laikas, išminti miškų takai ir garuojantys močiutės pyragai. Vis prabundanti meilė savo šaknims skatino dar didesnį ryžtą kurti išskirtinumą: „Prekių ženklas būtų pritaikytas būtent dzūkų krašto gerbėjams, priminti tiems, kurie primiršo savo regiono tarmę, ir visiems tiems, kurie nori ją pažinti“, – pasakoja pašnekovė.

Skatina savo kalbos nesigėdyti

„Viecinis“ idėja neliko nepastebėta ir pateko į finalą viename iš praėjusiais metais lapkričio 16 d. Alytaus miesto teatre įvykusių VšĮ „Versli Lietuva“ ir Alytaus miesto savivaldybės organizuotų verslumo skatinimo projektų „Verslumo manija“. Didžiausia sėkmė šiame konkurse prekių ženklui „Viecinis“ atiteko verslo plėtros kategorijoje, jiems buvo įteiktas didžiausias – 8 000 eurų – piniginis prizas: „Tai buvo dar vienas spyris mums, didžiausias įvertinimo momentas Alytaus miesto savivaldybėje. Taip supratome, kad miestas iš tikrųjų mus palaiko“, – apie pirmąjį laimėjimą pasakoja M. Staugaitienė. Kol kas „Viecinis“ Lietuvoje veikia nejausdamas konkurencijos, nors Latvijoje sukurta kai kas panašaus, bet tai daugiau susieta su etnografinėmis detalėmis, o ne išskirtine to krašto kalbos maniera ir tarme. „Mūsų tikslas – dar kartą priminti dzūkų tarmę, kad ne jos gėdytis ar vengti, o ja didžiuotis reikia, ir ateityje svarstome apie dzūkiškų posakių knygelės leidybą“, – naujienas atskleidžia „Viecinis“ įkūrėja.

Kuriasi „viecinių“ bendruomenė

„Viecinis“ vykdo savotišką edukacijos pamoką tiems klientams, kas nežino, kokia dzūkų kalba turtinga, nes kiekviena aprangos, kepurėlių ar užrašinių linija supažindina vis su nauju žodžiu ar posakiu. Iki tol, kol buvo skirtas finansavimas šiam prekių ženklui įvesti į rinką, nebuvo itin aktyvaus darbo, didesnė dalis asmeninių lėšų buvo skiriama idėjai plėtoti ir vystyti. Viena iš įkūrėjų M. Staugaitienė prekių ženklo logotipą ir produkcijos aplikacijas kūrė pati, tad šioje srityje papildomų išlaidų išvengta. „Ne taip seniai mus pasiekė žinios, kad pirkėjai vieni kitus suranda net užsienio šalyse. Vienas įdomesnių pavyzdžių – tai „vieciniai“, susitikę Belgijos oro uoste. Vienas jų dėvėjo marškinėlius, kitas – džemperį ir abu laukė skrydžio atgal į Lietuvą. Alytuje taip pat gana dažnai sutinkame žmonių, dėvinčių „Viecinio“ aprangą. Taip po truputėlį kuriasi „Viecinio“ gerbėjų ratas ir tam tikra prasme bendruomenė“, – rezultatais džiaugiasi M. Staugaitienė

Pagrindinė įsigyjančių ir sentimentalių jausmų savo kraštui puoselėjančių auditorija – 25–35 metų vyresnis jaunimas, rečiau kreipiasi 60-ies ir vyresni žmonės, taip pat užsienyje gyvenantys lietuviai, sulaukiantys „Viecinio“ dovanų. Dažniausiai produkcija Lietuvoje perkama kaip dovanos ar norint padėkoti, pavyzdžiui, vaikai tėvams: „Mes siekiame plėsti šio prekių ženklo vartotojų skaičių, tad šiuo metu jau siūlomus džemperius, marškinėlius, kepurėles, užrašines papildysime skirtingo amžiaus grupėms pritaikytų suknelių modeliais, be abejonės, papuošdami skambiais dzūkų tarmės žodžių akcentais“, – prasitaria verslininkė.

Veiklos variklis – sentimentai

„Planų daug, artimiausias jų – elektroninė prekyba ir drabužių asortimento papildymas klasikine bei laisvalaikio aprangos linija vyresnio amžiaus žmonėms. Norisi, kad „viecinių“ būtų kuo daugiau, tad atsižvelgiama ir į prieinamą klientui kainodarą. Stengiamės rinktis lietuvių gamintojus“, – atvirauja „Viecinis“ bendraautorė. Sunkumų neišvengta ir šiame versle, atsižvelgiant į tai, kad drabužių linijos verslas Lietuvoje itin progresuojantis ir konkurencingas, o klientų stiliaus ir mados skoniai skirtingi. „Nėrėme stačia galva ir nepagalvojome, kad gali atsirasti tokių pirkėjų, kuriems konkretus rūbas nepatiks, bet surizikavome giliai tikėdami tuo, ką darome. Todėl nebuvo nė minties, kad sukurtas prekių ženklas „Viecinis“ galėtų nepatikti. Smagiausia, kad skeptikų neatsirado ir mūsų bei vartotojų lūkesčiai sutapo. Džiugina, kai sulaukiame patarimų ir įvertinimų iš artimos aplinkos, pirkėjų. Ligi šiol esame tikri, kad mūsų idėjos išskirtinumas ir variklis yra sentimentai dzūkų tarmei“, – teigia M. Staugaitienė.

„Turėkite drąsos, nebijokite rizikuoti, nors ir nesulauktumėte palaikymo iš jus supančios aplinkos. Bandant daryti, galima atrasti labai daug gerų dalykų, o jei nepasisektų, tai būtų tik į gera, nes tokiu atveju sužinotumėte, ką darėte ne taip“, – pataria verslininkė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai