MODERNIAME TURGUJE ATIDARYTAS OLANDIŠKŲ SKANĖSTŲ RESTORANAS (#)

Ieva Zigmantaitė prieš 10 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 5 s.
Danas Razbadauskas. Dano Razbadausko nuotr.
Kelionės mums suteikia naujų įspūdžių, patirties, dar nematytų vaizdų, o kartais ir naujų verslo idėjų. Ko tikrai dažnas keliautojas nepraleidžia, tai progos apsilankyti vietinėse kavinėse, restoranuose ar užeigose, nes maistas yra neatsiejama kasdienybės dalis. Bent jau didžiajai daliai mirtingųjų. Taigi natūralu, kad nemaža dalis maitinimo įstaigų Lietuvoje įkurta iš meilės užsienio virtuvei ir iš noro vietinei rinkai suteikti galimybę paragauti kokybiškai pagamintų kitose šalyse populiarių ir vertinamų patiekalų. Panašiai susiklostė ir olandiškų skanėstų kavinės „Holl& pancakes“ atsiradimo istorija, kurią inicijavo vilnietis Danas Razbadauskas.
 
Egoizmas paskatino pradėti verslą

Olandiškų desertų restorano istorijos pradžia, ko gero, nėra itin originali. D. Razbadauskas pasakoja, kad idėja kilo keliaujant po Olandiją, nuolat užklystant į mažas kavinukes, kuriose buvo kepami blyneliai ir vafliai. Tuomet atsitiko taip, kad tų skanėstų norėjosi ir grįžus į Lietuvą. „Klaidžiojome po įvairias vietas, kol prisiragavome tiek, kad „mirk gyvenk“ prireikė ir namuose turėti“, – pasakoja verslo pradininkas.

Deja, namų erdvėje sutalpinti visą reikiamą įrangą nėra nei patogu, nei racionalu, tad teko ieškoti vietos išorėje. O ir mintis dalytis olandiškais skanėstais su visais atrodė patraukli, juk maitinimo įstaigos, kuri būtų skirta vien olandiškiems skanėstams, Vilniuje nėra. Taigi istorijos pradžia – susižavėjimas užsienio virtuvės gardėsiais – jau ne kartą girdėta, tačiau verslo įkūrimo paskata – egoistiškas noras bet kada gauti šių skanėstų – nėra tokia paplitusi tarp verslininkų.
 
Į priekį žengia neskubėdami, bet užtikrintai

Be skanėstų, „Holl& pancakes“ galima rasti ir visa kita, ko reikia idealiems pusryčiams, užkandžiui ar pasimėgavimo valandėlei bet kuriuo paros metu. Tai kava, pieno kokteiliai ar arbata. Kadangi verslas įkurtas iš noro turėti mielą kampelį su mažais blyneliais sau, tad ir valgiaraštis buvo sudarytas taip pat nepaminant savo norų. Kavinėje dominuoja desertiniai olandiški blyneliai (poffertjes) ir vafliai, o jiems retai kada atsispiria jaunoji karta. Tad verslo įkūrėjo jaunosios atžalos irgi turėjo įtakos priimant asortimento formavimo sprendimus.

Ar vis dėlto reikėjo taikytis prie tam tikros pirkėjų grupės, kas yra įprasta įkuriant naują verslą? D. Razbadauskas į šį klausimą atsako apibrėždamas kavinės tikslinę auditoriją: „Ji labai plati. Blynelius juk mėgsta ir jauni, ir vyresni, tiek merginos, tiek vaikinai.“ Todėl, kuriant valgiaraštį, buvo atsižvelgiama į įvairius rinkos segmentus. Tai diktavo ne tik plati tikslinė auditorija, bet ir tai, kad skonis labai individualus dalykas. Amžius, lytis ir darbinė patirtis tiesiogiai nekoreliuoja, ar žmogus yra šokolado, ar uogienės mėgėjas.

Tiesa, renkantis ingredientus, kompromisų mažai. Nors visos receptūros ir sudedamosios patiekalų dalys yra komercinė paslaptis ir nėra atskleidžiamos, pašnekovas džiaugiasi, kad pasirinkti produktai yra natūralūs ir kokybiški. O tai užtikrina tikrą skonį.

Kavinė yra įsikūrusi moderniame turguje „Uptown Bazaar“, kurio lankytojai įvairūs, nes šioje prekyvietėje įsikūrusių verslų veiklos sritys visiškai skiriasi viena nuo kitos. Dalis lankytojų į turgų užsuka dėl tam tikros parduotuvės, kiti yra atsitiktiniai lankytojai, tačiau bendras žmonių srautas didelis. Praeinančius turgaus lankytojus kavinė patraukia įdomiu interjeru ir ant lubų kabančiu dviračiu. O tuomet jau pusvalandžiui sustoti deserto ir skanios kavos nebereikia stiprių argumentų nei ryte, nei vakare, tad svečių skaičiumi verslininkas nesiskundžia. Taip pat nemažą srautą lankytojų pritraukia ir „Holl& pancakes“ socialiniuose tinkluose vykdoma veikla.
 
Komunikacijos esmė – nuoširdumas ir paprastumas
„Mūsų reklama – tai kiekvienas su meile iškeptas blynelis ir socialiniuose tinkluose ištartas nuoširdus žodis.“
D. Razbadauskas.
Peržvelgus komunikacijos istoriją ir vaizdus kavinės „Facebook“ ir „Instagram“ paskyrose, iš tiesų kyla noras apsilankyti ir paragauti olandiškų skanėstų. Įrašai spalvingi, žaismingi ir įdomūs. Paklausus D. Razbadausko, kaip pavyko tai sukurti, atsakymas tikrai nėra išskirtinė ar iš koto verčianti nauja idėja. „Mūsų reklama – tai kiekvienas su meile iškeptas blynelis ir socialiniuose tinkluose ištartas nuoširdus žodis“, – paprastai ir aiškiai pasakoja pašnekovas.

Neretai socialiniuose tinkluose stengiamasi žūtbūt pagal paruoštą planą numatytomis datomis įkelti po įrašą. Nesvarbu, ar tai vertingas turinys, ar jis įdomus tik pačiam autoriui. Planas yra planas ir reikia laikytis. O jei socialinius tinklus prižiūri nepriklausomas partneris – tai jau ir būtinybė atidirbti kas mėnesį mokamus pinigus. Bet būtent D. Razbadausko patirtis tai paneigia ir patvirtina seną, dažnai rinkodaros specialistų ir verslininkų nuvertinamą kaip nereikšmingą, išmintį, kad nuoširdumas, atsidavimas ir noras yra raktas į sėkmę, o kalbėti reikia tuomet, kai turime ką pasakyti.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai