UŽUPYJE SUKŪRĖ ERDVĘ JAUNOS KARTOS AVALYNĖS DIZAINERIAMS (#)

Ieva Kniukštienė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 14 s.
Egor Chizhikov. Asmeninio albumo nuotr.
Iš Maskvos kilęs ir Lietuvoje netradicinę avalynės parduotuvę įkūręs Egoras Chizhikovas atvirauja, kad verslas – tik viena iš daugelio spontaniškų jo idėjų. Viename įdomiausių ir gražiausių Vilniaus rajonų įkurtas „Vėjas gluosniuose“ žavi lankytojus jaukumu ir Lietuvoje iki šiol neatrastų dizainerių darbais.
 
Kaupė patirtį užsienyje

E. Chizhikovas prisimena, kad nuo ankstyvos jaunystės domėjosi verslu ir mintyse kūrė įvairiausius verslo planus. Nieko keista, kad baigęs mokyklą savo kelią jis ėmė sieti su ekonomika, tačiau meniška siela reikalavo duoklės ir jai. Tad išvykęs į Berlyną verslininkas ne tik studijavo ekonomiką, bet ir mokėsi dizaino bei urbanistikos.
 
„Verslą suvokiu kaip natūralų ir savaime suprantamą gebėjimą rizikuoti, prisiimant visišką atsakomybę už savo veiksmus. Visada kaupiau ne tik teorines žinias, bet ir mokiausi per praktiką. Pirmieji verslo bandymai prasidėjo dar studijų metais“, – pasakoja pašnekovas.
 
Neatsižvelgiant į įvairius bandymus, rimtų projektų išvystyti nepavyko, tačiau sukaupta patirtis padėjo sėkmingai startuoti su projektu „Vėjas gluosniuose“, kai E. Chizhikovas suprato norįs sujungti savo pomėgius ir įprasminti turimas žinias.
 
„Visada domėjausi mada ir verslo aspektu joje. Tai sritis, vienijanti dizainą, architektūrą, reklamą ir finansus“, – teigia verslininkas.
 
Pamatė nišą Lietuvos rinkoje

Vis dėlto ne vien iš poreikio pritaikyti savo patirtį ir pomėgius versle E. Chizhikovas ėmėsi steigti batų parduotuvėlę. Tirdamas Lietuvos rinką, jis pastebėjo kokybiškos avalynės trūkumą.
 
„Krautuvės „Vėjas gluosniuose“ įkūrimo Užupyje idėja gimė netikėtai, aptikus puikias patalpas ir pastebėjus kokybiškų bei visomis prasmėmis stiprių batų stygių Lietuvoje. Kokybiško dizaino batų rinka Lietuvoje mums nepasirodė perpildyta. Kiti rinkos žaidėjai siūlo kiek kitokią estetiką ir dažnai aukštesnėmis kainomis. Jų požiūris į klientą yra ne toks jautrus kaip ir, ko gero, žinia, kurią siunčia pristatomi produktai. Prieš pasirašydami nuomos sutartį Užupyje, mes aplankėme visas Vilniaus batų parduotuves ir išskridome į Portugaliją ieškoti naujų batų“, – avantiūriško verslo pradžią prisimena verslininkas.
 
Netradiciniai pasirinkimai

Nuo lietuviams įprastų parduotuvėlių „Vėjas gluosniuose“ skiriasi ne tik savo interjeru, bet ir produkcijos pasiūla. Šioje parduotuvėje nerasite didžiuosiuose prekybos tinkluose parduodamos avalynės modelių. Didelė dalis produkcijos – jaunų dizainerių kūriniai, kurie yra išskirtiniai ir verti pirkėjų dėmesio.
 
„Mūsų parduotuvėje daugiausia portugalų ir ispanų kūrybos batų. Lietuvoje iki šiol nebuvo pristatomi tokie pasaulinio garso prekių ženklai kaip, pavyzdžiui, „Miista“. Daug keliaujame, visada ieškome tiesioginio ryšio su naujais gamintojais ir talentingais kūrėjais didžiosiose mados parodose bei mažose krautuvėse ar studijose. Stengiamės tinkamai pristatyti jų kūrybą Užupyje“, – atvirauja pašnekovas.
 
Įkurti paprasta, išlaikyti sunku
„Kartais turi daryti tai, apie ką net nepagalvojai pradėdamas.“
E. Chizhikovas.
Paklaustas apie nuosavo verslo pradžią, pašnekovas pateikia kiek netikėtą atsakymą. Nors dauguma verslininkų skundžiasi sudėtinga verslo pradžia, E. Chizhikovas tikina, kad įkurti verslą nėra taip sudėtinga, kaip paskui jį sėkmingai plėtoti.
 
„Sakyčiau, kad verslą sukurti yra paprasčiau nei jį išlaikyti ir plėsti. Jam vystyti reikia daug daugiau išteklių. Ypač jeigu kalbėsime apie finansus. Tačiau ir tai išspręsti įmanoma. Mums pavyko, kai buvo kreiptasi į INVEGĄ. Vis dėlto, jei jau pradėjai savo verslą, tiesiog privalai leistis į nesibaigiančius ieškojimus: ir naujų prekių ženklų, ir įvaizdžio detalių. Kartais turi daryti tai, apie ką net nepagalvojai pradėdamas. Tai yra didžiausias darbas, o biurokratiniai rūpesčiai ne tokie ir dideli, nes esame maži“, – tikina pašnekovas.
 
Pirmas uždarbis po šešių savaičių

E. Chizhikovas pabrėžia, kad jam versle pagrindinis tikslas yra tai, kad viskas vyktų gana greitai ir labai kokybiškai. Nors pripažįsta, kad suderinti greitį ir kokybę kartais yra sudėtinga, verslo kūrėjas gali pasidžiaugti aplankiusia sėkme. Rinkdamasis kokybiškų gamintojų produkciją ir pradėjęs nuosavą veiklą, pirmosios batų poros pardavimo pašnekovas sulaukė vos po pusantro mėnesio nuo nuomos pasirašymo akimirkos.
 
Neatsižvelgdamas į sėkmingą pradžią, verslininkas tikina nežadantis nuleisti rankų. Jo galvoje begalė idėjų, kaip plėtoti ir tobulinti savo kuriamą verslą.
 
„Dar negalėčiau pasakyti, kad jau išpildėme savo viziją. Paieškos vyksta nuolat. Mokomės ir bandome suprasti, ko ieško ar kuo džiaugtųsi klientas, koks jo skonis. Įsitikinome, kad geriausias rinkos tyrimas ne teorinis, o praktinis. Tai nuolatinis bendravimas su klientais, domėjimasis jų poreikiais. Lietuvos rinka nėra didelė, todėl konkuruoti joje nėra paprasta, bet potencialą augti mes matome. Be krautuvės Užupyje tobulinimo, dar norėtume pasiekti ir kitų Lietuvos miestų gyventojus. E. parduotuvė puikiai veikia pristatant batus platesnei auditorijai, tačiau ji nėra tobula scena batų teatrui. Taigi esame kupini ambicijų atidaryti naujas, gyvas krautuves“, – planais ir idėjomis dalijasi avalynės parduotuvės „Vėjas gluosniuose“ įkūrėjas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai