...

Daržovių traškučių verslas gimė ieškant savo nišos

Verslas

2018.03.22

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , .

Daržovių traškučių verslas gimė ieškant savo nišos

Arvydas Stanionis. Asmeninio albumo nuotr.

Sėkmingai klestinčio daržovių traškučių verslo idėja, anot jo įkūrėjo Arvydo Stanionio, kilo ne iš karto. Iš pradžių planuotų saldumynų iš daržovių minties buvo atsisakyta suradus geresnę verslo nišą – sveikus traškučius iš daržovių. Taip atsirado mažoji bendrija „Traškuva“.

Pasak verslo kūrėjo, ieškant nišos savo verslui, buvo pastebėta, kad traškučių rinkoje vyrauja bulvių traškučiai, kurie dažnai teisiami dėl per didelio prieskonių ir riebalų kiekio. Vis labiau populiarėjant ekologijai ir sveikam gyvenimo būdui, daržovių traškučiai buvo Lietuvoje dar neįtvirtinta niša.

„Įmonės įkūrimo metais rinkoje karaliavo bulvių traškučiai. Galima sakyti, kad tuo metu praktiškai nebuvo įmanoma rasti kitokių traškučių, tad norėjome pasiūlyti šį tą nauja. „Traškuva“ gimė siekiant gaminti natūralesnius daržovių traškučius. Išbandėme įvairius receptus ir pagaliau atradome daržovių traškučius. Galime džiaugtis ir didžiuotis, kad visas daržoves įsigyjame tik iš Lietuvos ūkininkų“, – sako A. Stanionis.

„Traškuvos“ gaminama produkcija rinkoje išsiskiria tuo, kad joje nėra jokių dirbtinių priedų, o prieskoniai taip pat naudojami tik natūralūs. Įmonės vertybė – tik iš Lietuvos ūkininkų perkama daržovių žaliava. Verslininkas atskleidžia ir dar vieną klientų laukiančią naujovę. Artimiausiu metu įmonė pradės gaminti ir visiškai ekologiškus daržovių traškučius.

„Žmonės tikrai yra linkę pirkti sveikesnius produktus. Dalyvaudami mugėse bendraujame su savo klientais, jie nuoširdžiai domisi sveikais produktais. Ko gero, tai rodo, kad sveika gyvensena šiandien tampa vis populiaresnė“, – augančia paklausa džiaugiasi pašnekovas.

Rizika visada išlieka

A. Stanionis įsitikinęs, jog imantis bet kokio verslo lieka bent minimali rizika, kad sugalvota idėja ar sukurtas produktas neras savo vartotojo. Tačiau, jeigu verslininkai pasiduotų savo baimėms ir dvejonėms, didžiosios dalies sėkmingų verslų iš viso nebūtų atsiradę. Vienintelis kelias – tikėti savo produkto sėkme ir būti garantuotam dėl jos kokybės.

„Tikriausiai imantis kiekvieno verslo išlieka tikimybė, kad žmonės nesusidomės siūloma preke ir ji neras savo kliento. Svarbiausia viską daryti su dideliu tikėjimu, užsidegimu ir be jokių dvejonių. Labai svarbu būti užtikrintam savo produkto kokybe ir tikėti jo sėkme. Jeigu gamini kokybišką produktą, jį gali parduoti su užsidegimu ir klientai tai jaučia. Pardavimai yra velniškai svarbi verslo dalis“, – sako įmonės vadovas.

Pristato produkciją užsienyje

„Traškuvos“ produkciją gerai pažįsta kaimyninių valstybių gyventojai. Siekdamas kuo didesnio grįžtamojo ryšio ir norėdamas supažindinti kuo daugiau vartotojų su įmonės siūloma produkcija, verslininkas dalyvauja verslo parodose ne tik Lietuvoje, bet ir kaimyninėse valstybėse bei turi planų savo produkciją pristatyti dar tolimesnėse šalyse. Anot jo, versle nuolatinė plėtra ir tobulėjimas yra neišvengiami ir būtini procesai.

„Dažnai dalyvaujame parodose Lietuvoje, Latvijoje. Kelis sykius teko dalyvauti Estijoje, Lenkijoje. Po kiekvienos parodos atsiranda naujų klientų iš įvairių šalių. Visai neseniai grįžome iš Dubajaus, kur dalyvavome tarptautinėje maisto ir gėrimų pramonės parodoje „Gulfood 2018“. Man be galo įdomu bendrauti su verslininkais, kurie užsiima panašia veikla. Tokių parodų metu dalyviai turi unikalią progą susipažinti, dalytis gerąja patirtimi. Mes turime planų vystyti savo veiklą kaimyninėse šalyse, o ateityje galbūt ir Skandinavijoje. Tiesą pasakius, plėtra vyksta nuolatos – tai natūralus procesas, juk sustoti negalime“, – įsitikinęs pašnekovas.

 

„Didžiausia problema buvo apyvartinės lėšos.“

A. Stanionis.

 

Nepaisydamas verslo sėkmės, A. Stanionis pripažįsta, kad verslo pradžioje ir jam teko susidurti su, ko gero, daugumą verslininkų kamuojančiais sunkumais.

„Didžiausia problema buvo apyvartinės lėšos. Sukūrus verslą norisi plėsti veiklą, tačiau dar nėra uždirbta pakankamai lėšų, kad būtų galima tai padaryti. Bankai tokiais atvejais nenori skolinti pinigų, nes tai tik veiklos pradžia. Dėl šios priežasties viskas vyksta kur kas lėčiau, nemažai laiko sugaištama ieškant apyvartinių lėšų. Tiesa, praėjusiais metais mūsų įmonei labai padėjo INVEGA. Su jos suteikta garantija pavyko gauti geresnes sąlygas verslo paskolai banke. Tai smarkiai pagerino įmonės situaciją, atsirado galimybė greičiau judėti į priekį“, – atskleidžia pašnekovas.

Linki pasitikėjimo savimi

Kiekvienam pradedančiajam A. Stanionis linki tikėti savo idėja. Anot jo, be tikėjimo ir užtikrintumo nebus gerų rezultatų. Ne mažiau svarbu rasti bendraminčių, dalytis idėjomis ir gerąja patirtimi – tai verslo judėjimo pirmyn garantas.

„Svarbiausia nebijoti pradėti ir pradėjus tvirtai tikėti tuo, ką darai, bendrauti su panašios patirties turinčiais bendraminčiais“, – pataria sėkmingo verslo įkūrėjas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.