SUKŪRĖ SOCIALIAI NAUDINGŲ IŠŠŪKIŲ PLATFORMĄ (#)

Kornelija Viečaitė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 22 s.
Andrius Kontrimavičius. Manto Gudzinevičiaus nuotr.
Kaip suderinti reikšmingus socialinius judėjimus su momentinėmis jaunatviškomis linksmybėmis? Atsakymą į šį klausimą, regis, rado naujoji iššūkių platforma „Provoco“, užsimojusi internete paplitusią iššūkių madą perkelti į visuomenei reikšmingų socialinių sprendimų sritį. Plačiau apie projektą ir ateities planus pasakoja įkūrėjas ir skaitmeninės agentūros „Digitouch!“ partneris anykštėnas Andrius Kontrimavičius (30).
 
Naujas iššūkių formatas

„Provoco“ – tai socialinė platforma, kurioje galima iškelti ir vykdyti iššūkius. Prisimenate visame pasaulyje prieš keletą metų pagarsėjusį iššūkį „Ice Bucket Challenge“, kurio metu į internetą net garsenybės kėlė vaizdo įrašus, kuriuose pylė sau ant galvų kibirus, pilnus ledinio vandens? Tokiais ir panašiais iššūkiais paremta ir „Provoco“ idėja. „Siekiame sukurti naują standartą pasaulyje: kaip „Facebook“ turi draugus, „Youtube“ – vaizdo įrašus, o „Instagram“ – nuotraukas, mes siekiame sukurti ir įtvirtinti iššūkių formatą“, – sako idėjos sumanytojas A. Kontrimavičius. Iššūkį galima sukurti arba pasirinkti iš jau sukurtų formatų, nuspręsti, kokiais kriterijais bus vertinamas jo įgyvendinimas. Tuomet nustatoma VOCO tokenų suma, kuri bus skiriama jo įgyvendintojui, ir sąlygos. Neįgyvendinus iššūkio, tokenai lieka, o jeigu susiginčijama, ar iššūkis atliktas tinkamai, pasitelkiama bendruomenės balsavimo sistema, kurios metu nusprendžiama, ar iššūkis įgyvendintas, ar ne.
 
Įvairaus masto iššūkiai

Užduotys gali būti įvairios: nuo prisidėjimo prie pasaulinių bendruomenių gerovės iki vietinių ar kasdienių. Kasdienis iššūkis gali būti kad ir toks: nusifotografuoti su gėrimo skardine ant kalno viršūnės ir įkelti nuotrauką į „Instagram“ su tam tikra žyme. Pasaulinės reikšmės iššūkiu gali tapti užmojis išrasti vaistus nuo epilepsijos ar kitos ligos. Dauguma įsitraukusiųjų į „Ice Bucket Challenge“ net nežinojo, kad jo esmė yra parama sergantiesiems ALS (amiotropinės lateralinės sklerozės) fondui, o iššūkį vykdė dėl smagumo. „Provoco“ šią problemą spręs: žmonės matys kontekstą, žinos, kokią organizaciją iššūkiu remia ir tuo pat metu galės smagiai leisti laiką. „Provoco“ sumanytojas neslepia, kad projektas nutaikytas į Europos Sąjungos rinkas. Lietuvos, kaip vienos netinkančios šalies, jis neišskiria, veikiau sako, kad tokiam projektui lengviau vystytis Vakarų rinkoje.
 
Išskirtinumas „blockchain“ startuolių ekosistemoje
„Rodome, ką darysime, plačiajai visuomenei, tiems, kuriems iki šiol „blockchain“ buvo svetima ir tolima bei beveik negirdėta sritis.“
A. Kontrimavičius.
Kol kas startuolis tik deda savo pirmuosius žingsnius, vis dar vyksta išankstinis ICO pardavimas. Kaip sako A. Kontrimavičius, sulaukiama daug atsiliepimų, bandoma ir žiūrima, ko reikia, taip pat ruošiamasi ICO projektui. Kaip ir dauguma kitų „blockchain“ technologija paremtų startuolių, „Provoco“ sulaukia labai daug klausimų, besidominčiųjų niekada netrūksta – socialiniame tinkle „Instagram“ yra 4,7 tūkst. sekėjų ir 3 tūkst. besidominčiųjų tinkle „Telegram“. Projektas nuo kitų „blockchain“ technologija paremtų startuolių skiriasi kūrybine prasme. „Taikome mažiau į „blockchain“ moksliukus, o labiau į plačiąją visuomenę. Iki šiol dauguma „blockchain“ ICO projektų orientuoti į technologijų specialistus ar entuziastus. Su šiuo projektu žvelgiame plačiau. Rodome, ką darysime, plačiajai visuomenei, tiems, kuriems iki šiol „blockchain“ buvo svetima ir tolima bei beveik negirdėta sritis“, – vardija A. Kontrimavičius.
 
Planuojama plėstis

Ateityje projekto sumanytojai žada kurti VOCO fondą, kuris investuos į VOCO tokeno projektų vystymą. „Provoco“ yra pirmasis produktas, kuris parodys apčiuopiamą technologijos rezultatą. Kai jis bus paleistas, tam tikra operacijų dalis bus skiriama atgal išlaikymui: nuo 2 iki 13 proc. numatyta projektų vystymui, bendruomenei, reklamai ir t. t. Planuojama, kad technologija nebus uždara ir tik šitam produktui. Fondui padidėjus, jame esantys tokenai bus paskirstyti naujam produktui vystyti. Ateityje produktai gali būti įvairūs, pavyzdžiui: žiuri paremtas balsavimas bendruomenėje, kai reikia nuspręsti, teisi viena ar kita pusė; lažybos nebūtinai iš sporto varžybų, bet ir kurio žmogaus pastatyta smėlio pilis yra gražesnė. „Kuriame tokeną, kuris gali būti naudojamas skirtingiems projektams, ir kaupiame fondą, kur, kurdami pridėtinę vertę pačiam VOCO, galėtų įsitraukti partneriai ir kurti savo produktą. Aprašę savo idėją, radome susidomėjusiųjų, kurie norėtų patys vystyti vieną iš šių sričių. Tai ilgalaikė VOCO technologijos fondo palaikymo perspektyva“, – ateities viziją dėsto pašnekovas.
 
Iššūkiai naudingi visuomenei

Projekto sumanytojai tikisi, kad per užduotis ir iššūkius, kitaip tariant, linksmybes ir žaidimus, galima nešti gėrį visam pasauliui. „Labiausiai įkvepia socialiniai iššūkiai, kuriems numatytas finansavimas iš mūsų fondo ir kad galime daryti teigiamą poveikį atskiroms bendruomenėms. Jeigu tokie iššūkiai kaip pervesti po penkis VOCO tokenus žmonėms, pervedusiems senolį per gatvę, arba aprūpinti vandeniu Afrikos kaimą, kuriame nėra vandens, vykdomi aktyviai, geriau pasijunta ir tą iššūkį iškėlęs žmogus, ir senolį pervedusysis per gatvę. Kuriame platformą, kuri įgalintų iššūkius ir paverstų juos socialiai naudingu dalyku“, – dėsto A. Kontrimavičius. Planuojantiesiems ar norintiesiems įsisukti į startuolių verslą jis pataria nestovėti vietoje: „Visuomet ieškokite veržlių idėjų, stenkitės mąstyti kuo plačiau ir kurkite idėjas, kurios galėtų įnešti į pasaulį gėrio.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai