SUKŪRĖ DRABUŽIŲ LINIJĄ, ĮKVĖPTĄ LAUKINĖS GAMTOS (#)

Inga Rauluševičienė prieš 3 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 35 s.
„Wildstinct“ įkūrėjas Artūras Zagorskij Asmeninio albumo nuotr.
Kaunietis Artūras Zagorskij (25), įgijęs praktinės patirties verslo administravimo ir šilkografijos srityse, visa tai panaudojo nuosavo verslo idėjai įgyvendinti – sukūrė laisvalaikio drabužių linijos prekių ženklą „Wildstinct“, kurį įkvėpė meilė Lietuvos miškams.

Idėja gimė iš gamtos laisvės troškimo

Idėjos pradžia sukurti savo drabužių prekių ženklą gimė dirbant su šilkografija – vieną iš spaudos ant tekstilės (ir ne tik) būdų susijusį darbą, nors pasirinkti būtent šią kryptį lengva nebuvo. Visos mintys susidėliojo tik tuomet, kai tikslingai pradėta galvoti, kas patiktų pačiam ir ateityje nepristigtų saviraiškos, kūrybinių improvizacijų bei laisvės interpretacijoms. Ilgai nesvarsčius, buvo pasirinkta gamtos tematika. Svarstant apie perspektyvą, tai nebūtų monotoniška, apibrėžta ar kaip nors apribota veikla.
„Vystydamas šią idėją, jutau didelį artimų draugų palaikymą ir abiejų pusių interesų sutapimą, nes buvimas gamtoje visus vienija kaip neatsiejama kasdienybės dalis. Pirmieji pamąstymai apie idėjos įgyvendinimą atsirado dar prieš porą metų ir buvo aptarinėjami su ilgamečiu bičiuliu, kuris darbavosi e. rinkodaros srityje“, – idėjos užuomazgas prisimena A. Zagorskij.
Ne vieną kartą bandyta ieškoti ir kurti įvairių aplikacijų dizainų ant audinių, tačiau tuo metu nepavyko realizuoti konkretaus pavyzdžio. Praėjus metams ir tuometiniam draugui išvykus į užsienį, širdis visgi nenurimo ir idėjos projektas buvo aptartas su mergina, kuri turėjo meninės patirties ir padėjo sukurti pirmuosius piešinius.
„Maloniai nustebino pirmųjų sukurtų produktų vizualizacija, nes jie atrodė geriau, nei aš juos įsivaizdavau. Grįžus draugui iš užsienio, kreipiausi į jį konsultacijų ir patarimų, kas turėjo didelės įtakos įdiegiant e. parduotuvę“, – kaip žengė verslo keliu, dalijasi įkūrėjas.

Svarbiausia palaikyti pagreitį

Prekių ženklo „Wildstinct“ atsiradimui nebuvo ieškoma lėšų paramos fonduose ar kreipiamasi į investuotojus, o nuspręsta pasinaudoti asmeniniais, žmogiškaisiais ir finansiniais resursais, surasti svarbių partnerių veiklai ypač padėjo bendraminčiai draugai ir pažįstami. Vėliau imtasi rinkos ir auditorijos poreikių tyrimo, o tam išsiaiškinti sukurta keletas pavyzdinių laisvalaikio aprangos vienetų, kurie buvo gana sėkmingai parduoti.
„Po to, kai norėdami sužinoti klientų ratą ir jų susidomėjimą pagaminome tik nedidelį skaičių džemperių, įsitikinome, kad pirkėjai yra patenkinti pasiūla, juos noriai įsigijo ir sulaukėme puikių atsiliepimų. Tad nusprendžiau gautas pajamas ir turimas santaupas investuoti į tolesnį veiklos plėtojimą ir aprangos įvairovės didinimą. Labai svarbu yra tenkinti vartotojų poreikius ir nepamiršti palaikyti pagreičio“, – pirmąja sėkme džiaugiasi A. Zagorskij.
Verslui įkurti neprireikė ypatingų pastangų ar iškilusių problemų sprendimų, tik šiek tiek daugiau rūpesčių kėlė laiko planavimas, jo stoka, visų veiklos procesų sinchronizavimas. Naujausius drabužių modelius buvo planuojama išleisti dar praėjusiais metais, tačiau sugaišta daug laiko dėl derybų su tiekėjais, išbandant idėją, norint išgauti tinkamiausią rezultatą. „Nesinorėjo specialiai skubinti procesų ir rinkai pateikti naujų produktų, kuriais pirmiausia nebūtum patenkintas pats“, – teigia pašnekovas.

Siekiama ilgalaikiškumo ir kokybės

Drabužių linijos verslo grandis išskirtinė tuo, kad dažnai pasitaiko klientų, ieškančių tiesiog dovanų draugams ar artimiesiems, prašančių suteikti nedideles papildomas paslaugas, ką galima įvertinti patiriamomis išlaidomis ir laiko sueikvojimu, bet tiekėjui tai suteikia malonumą, nes atsiranda galimybių patenkinti įvairiausius klientų lūkesčius. Kuriant tokius gaminius, kurie puošiami piešiniais, visuomet būtina atsižvelgti į pasirenkamų dažų patvarumą, o paties audinio sudėtis turi „draugauti“ su dažais, tad daug kartų atliekami bandymai įvairiomis kombinacijomis, siekiant vis įdomesnio, nestandartinio piešinių išdėstymo, kokybės ir drabužio ilgalaikiškumo.
„Visi pirkėjai yra lietuviai, gyvenantys čia arba užsienio šalyse, daugiausia iš didžiųjų miestų: Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos. Turime ir lojaliais tapusių klientų. Didesnė sėkmė lydi tuos, kurie nuolat komunikuoja su pirkėjais. Taigi užsakymai mus pasiekia iš visų Lietuvos kampelių ir tų žmonių, kurie nori nešioti gabalėlį gamtos“, – atskleidžia verslo savininkas.

Plečiantis asortimentui, daugės ir miško gyventojų

„Kūryba, fotosesijos dažnai vyksta gamtoje, miškuose. Nuolat ieškome įdomesnių gamtos vietelių, nes siekiame išlaikyti savitą stilių. Visi piešinių dizainai yra įkvėpti būtent Lietuvos gamtos ir jos gyvūnijos, tad ten mus ir galima rasti. Vargu ar kada išvysite mūsų drabužių linijoje sąsajų su atogrąžų miškų gyventojais“, – šmaikštauja pašnekovas.
Ir dabar, ir ateityje bus orientuojamasi į tą auditoriją, kuri dar neprarado susižavėjimo gamta, o širdyje yra tikrieji gamtos vaikai. Tikimasi nepaskęsti tarp daugybės kitų šiuolaikinės aprangos prekių ženklų, atsižvelgiant į tai, kad mados verslas nuolat diktuoja pokyčius, klientai ieško išskirtinumo, kokybės ir kainos santykio, o pirmosiose vietose atsiduria tie drabužių linijos verslai, kurie prisitaiko prie naujovių, išsaugo savo originalumą ir nepraranda populiarumo. „Svarbiausias šių metų uždavinys plėsti asortimentą, įvesti naujų produktų ir sėkmingai užkariauti rinką ne tik atsiradusiais naujais miško gyventojais, bet ir drabužių modeliais“, – pabrėžia A. Zagorskij.

Pajamų nebūtų be meilės darbui

Kiekvienas jaunas verslininkas, kuris nori įgyvendinti savo idėją, pirmiausia turi pažvelgti į save, atsakyti į klausimą, kas man įdomu, paieškoti užuominų veiklai artimoje aplinkoje: esamoje darbovietėje ar kitose pažįstamose srityse. Gal tai lems savęs atradimo ir suvokimo pokyčius, kad geba sukurti produktą ar teikti paslaugą daug geriau nei kiti.
„Nesivaikykite populiarių verslo idėjų, kurios kvepia dideliais pinigais. Pajamų nebus, jei vienintelis tikslas bus uždirbti be meilės darbui – kuriamam produktui ar paslaugai. Tokiu atveju taps labai sudėtinga save realizuoti ir jaustis laimingam, o laikui bėgant sumanyta idėja ir verslo procesai gali tapti nuobodybe“, – mano A. Zagorskij.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai