NETIKĖTAI RASTĄ IDĖJĄ SĖKMINGAI PRITAIKĖ LIETUVOJE (#)

Arneta Matuzevičiūtė prieš 3 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 56 s.
„Milky Bubble“ įkūrėja Ilona Aleškevičienė. Asmeninio archyvo nuotr.
Nuo mokyklos laikų Iloną Aleškevičienę žavėjusi mintis turėti savo veiklą realizavosi prieš penkerius metus, kai jauna moteris pasiuvo pirmąją lėlę ir sukūrė prekių ženklą „Katu Katu“. Veiklą pradėjusi nuo medžiaginių lėlių ir jaukių palapinių vaikams, šiuo metu ji siūlo įsigyti plastikiniais kamuoliais užpildytus sausus baseinus. Atradusi laisvą rinkos nišą ir išplaukusi į platesnius verslo vandenis, pašnekovė visai nesenai pakeitė ir jauno verslo pavadinimą. Nuo šiol socialinių tinklų vandenynuose reikėtų dairytis prekių ženklo „Milky Bubble“.
 

Ieškojimų kupina pradžia

Praėjo nemažai laiko, kol I. Aleškevičienė atrado ir klientą, ir prekę. Veiklos pradžia buvo pilna ieškojimų. Moteris atvirauja, kad sauso baseino idėją sugalvojo ne pati, tiesiog sėkmingai ją pritaikė Lietuvoje.

„Prekių ženklo „Katu Katu“ vystymą derinau su mamos pareigomis. Vieną vakarą, migdydama vyresnę savo dukrą, socialiniuose tinkluose pastebėjau minkštą baseiną, pripildytą plastikinių burbuliukų. Drauge su vyru mėginome rasti kažką panašaus Lietuvoje, tačiau nesėkmingai... Teko patiems pirkti poroloną, ieškoti, kur jį mums iškirps taip, kaip reikia. Pirmuosius užvalkalus baseinui siuvau pati, – prisimena pašnekovė. – Sudėtingiausia buvo rasti plastikinių kamuoliukų, kurie neturėtų plastiko kvapo, būtų nekenksmingi aplinkai bei vaikams ir dar nešviestų iš tolo ryškia spalva. Šiuo metu juos tenka siųstis iš užsienio.“

Moteris atvirauja, kad pirmieji, kurie naująjį produktą išbandė, buvo jos pačios vaikai. Vėliau tokius baseinus juodu su vyru ėmė dovanoti draugų šeimoms, kol pastebėjo, kad susidomėjimas tik auga.

„Pačioje „Katu Katu“ veiklos pradžioje neturėjome jokių didelių investicijų, neėmėme jokių paskolų. Veiklą vystėme mažosios bendrijos principu, o didžiausias indėlis buvo mano pačios idėjos, gebėjimai siūti ir mamos turėta siuvimo mašina. Dabar gal tik metai, kai samdome siuvėją, kuri siuva užvalkalus baseinėliams“, – pasakoja I. Aleškevičienė.
 
Pirkėjai užsienyje

Didžioji dalis „Milky Bubble“ sausų baseinų keliauja į užsienį. Įkūrėja pardavimams didinti naudojasi ne tik „Facebook“ paskyra, bet ir pardavimų platforma „Etsy“. Būtent dėl šios priežasties pagrindinė dalis pirkėjų yra iš Jungtinių Amerikos Valstijų.
„Šiuo metu artimiausias mano tikslas – 300 baseinėlių per mėnesį.“
I. Aleškevičienė.
„Lietuvoje lieka gal tik apie 30 proc. mūsų pagamintų baseinų. Pašte jau esame gerai žinomi, – šypsosi pašnekovė. – Mūsų baseinai dideli, o amerikiečiai nemėgsta mokėti daug už siuntimo paslaugas, todėl 1 m skersmens ir 6,5 kg sveriančio baseino į dėžę nepakuojame dėl išaugančio svorio bei kainos. Kai atvežame savo didelius baseinus išsiųsti, visos paštininkės jau iš toli mums supratingai šypsosi.“

Neretai prekių ženklo įkūrėjai susidoroti su didesniais darbais padeda vyras, tačiau dauguma verslo planavimo ir valdymo rūpesčių krinta ant jos pečių. Šiuo metu „Milky Bubble“ per mėnesį sulaukia maždaug 60 užsakymų.

„Toks užsakymų skaičius yra pakankamas, kad produktas atsipirktų, tačiau gyvenant su šeima tiek neužtenka. Juolab kad kartais sulaukiame ir mažiau užsakymų. Ir tas skaičius kol kas labai jaučiamas, nes reikia rūpintis ir logistika, medžiagomis, darbo užmokesčiu, reklama... Šiuo metu artimiausias mano tikslas – 300 baseinėlių per mėnesį“, – atvirauja moteris.
 
Su klientu bendrauja nuolat

I. Aleškevičienė tikina, kad sėkmingiausias jų pasirinkimas pristatant gaminį buvo susitarimas su gausų narių skaičių socialiniuose tinkluose turinčia grupe, skirta bendrauti temomis apie vaikus. Tačiau, kol su prekių ženklu dirba viena, ji reklamuotis neskuba, nes bijo nespėti atlikti užsakymų ir taip nuvilti klientus. Originalią idėją sėkmingai Lietuvoje pritaikiusi moteris jau dabar pagalvoja apie prekių asortimento plėtrą, tačiau gamyba ir nuolatinis bendravimas su klientu, kuris, pašnekovės nuomone, yra pagrindinis vystomos veiklos sėkmės elementas, kainuoja labai daug brangaus laiko.

„Visą laiką esu su telefonu rankose, nes žmonės labai nori bendrauti. Jie rašo, klausia, tikisi greito atsakymo. Niekada neįtikinėju kliento. Niekada nemeluoju. Kartais baseino įsigijimą tenka derinti ir pusę metų: burbuliukų spalvą, kiekį ir kitas detales. Tačiau nėra didesnės motyvacijos kaip laimingų vaikų fotografijos mūsų pagamintame baseine. Tada ir visi sunkumai atrodo menkesni, ir laiko mažiau gaila. Iš džiaugsmo net rankos nusvyra, kai matai, kaip tavo įdirbis laimingus daro ne tik vaikus, bet ir jų tėvus“, – apie motyvaciją veikti prasitaria pašnekovė.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai