PO NESĖKMINGŲ PAIEŠKŲ ORIGINALŲ INTERJERO SPRENDIMĄ SUKŪRĖ PAČIOS (#)

Arneta Matuzevičiūtė prieš 9 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 18 s.
„Tissu by E&N“ įkūrėja Erika Grigorjevaitė. Asmeninio archyvo nuotr.
Beveik prieš dvejus metus prasidėję iš Panevėžio rajono kilusios Erikos Grigorjevaitės ir jos mamos Nijolės Grigorjevienės bandymai sukurti išskirtinio dizaino sėdmaišį išaugo į sėkmingai veiklą vykdantį prekių ženklą „Tissu by E&N“. Klasikinio stiliaus prekių asortimentą ilgainiui papildė pufai, pagalvėlės ir lovatiesės, kurie pas klientus šiuo metu keliauja iš Panevėžio. Moterys tikina, kad veiklos vystymas mažesniame mieste turi daug pranašumų, tačiau ambicijos verčia vis dažniau dairytis į užsienio šalis.
 
Verslo pradžią derino su darbu

2016 m. vasarą pradėta vykdyti „Tissu by E&N“ veikla tuomet merginos dėmesiu dalijosi su nuolatiniu darbu. Nors ji pati rūpinosi pavadinimo ir logotipo sukūrimu, „Facebook“ puslapio administravimu, nuotraukų rengimu publikuoti, dar spėdavo Panevėžio regiono darbo biržoje vykdytų projektų metu motyvuoti darbo ieškančius jaunuolius.

„Iki tos vasaros buvau kaip batsiuvys be batų, – šypsosi pašnekovė. – Motyvavau kitus pradėti veikti, o pati nuosavos veiklos pradžią vis atidėliojau.“

Idėja siūti klasikinio stiliaus, savitus bei originalius sėdmaišius šeiminiam duetui kilo iš nevilties, kai įrengdamos nuosavus namus moterys niekur negalėjo tokių rasti. „Mintis kurti verslą gimė iš poreikio. Ieškojome daug, tačiau tikrai gražių sėdmaišių bei pufų niekaip neradome: visi buvo panašūs, dažniausiai pagaminti iš brezentinio audinio ir visai nejaukūs. Mano mama siuvėja, todėl nusprendėme pabandyti pasisiūti pačios, – pasakoja E. Grigorjevaitė. – Negalėjau sau leisti klientui rodyti netobulą kūrinį. Prireikė daug diskusijų, bandymų, keitimų, kol pirmąjį gaminį pristatėme prekybai.“

Verslui įsibėgėjus, mergina darbą su projektais Darbo biržoje paliko ir visą savo dėmesį sutelkė į analogo Lietuvoje neturinčio verslo plėtrą.
 
Kūrybiškumas padėjo išvengti didelių investicijų

„Tissu by E&N“ aktyvią prekybą pradėjo tik prieš gerą pusmetį, tačiau jau dabar su užsakymais vos spėjama. Per dieną pasiuvami 5–6 sėdmaišiai, bet neretai jau tenka baimintis, ar užsakymas klientą pasieks laiku. Stebina ir tai, kad moteriškas duetas verslo pradžiai didelių investicijų neturėjo.

„Verslo pradžiai turėjome lygiai nulį investicijų. Kadangi mama siuva jau ilgą laiką, iš anksčiau buvo likusių įvairių audinių, kurie per tuos metus tiesiog neatrado savo funkcinės paskirties. Pirmiesiems bandymams panaudojome juos. Siuvo mama, aš padėjau karpyti, braižyti brėžinius, parinkti spalvas, – prisimena E. Grigorjevaitė. – Taip pat ir su logotipu. Neturėjome tų kelių šimtų eurų dizaineriui pasamdyti, tačiau sesuo rado puslapį, kuriame užsienio šalių dizaineriai siūlo savo paslaugas aukciono būdu. Už tikrai puikų ir produkto stilistiką atspindintį logotipą sumokėjome 50 dolerių.“

Visi svarbiausi sprendimai net ir dabar, kai verslas jau įsibėgėjo, yra priimami šeimos namuose esančioje siuvyklėlėje, o „Tissu by E&N“ veiklą mama ir dukra vykdo dviese, tik išskirtiniais atvejais pagalbos prašo siūdamos lovatieses. N. Grigorjevienė atsakinga už siuvimo procesą, o E. Grigorjevaitė, save pristatanti kaip kūrybos vadovę, rūpinasi bendravimu su klientais, prekių ženklo viešinimu, įvaizdžio kūrimu, logistika ir kitomis svarbiomis verslo detalėmis.

„Kol kas pati net ir konsultacijas klientams nemokamai teikiu: jie atsiunčia namų interjero nuotrauką, o aš pasiūlau, koks sėdmaišis ar pufas ten labiausiai tiktų. Manau, kad nuolatinis ir šiltas bendravimas su klientu kuria tą nekomercinę atmosferą, dėl kurios žmonės ir produktu, ir manimi labai pasitiki,“ – įžvalgomis dalijasi mergina.
 
Svarbiausia žinoti kryptį

Pašnekovė atvirauja, kad Panevėžyje vystyti veiklą itin patogu dėl pigesnės sandėliavimo patalpų nuomos, palankios strateginės vietos visos šalies atžvilgiu, tvarkant reikalus miestą galima apvažiuoti itin greitai, o ir svarbiausi tiekėjai visai čia pat. „Manau, kad nėra svarbu, kur gyveni, svarbu tai, ką veiki“, – įsitikinusi E. Grigorjevaitė.

Tačiau paklausta, ar nenorėtų atidaryti čia parduotuvės, ji sako, kad rinktųsi Vilnių, bet dar ne dabar. „Tam, kad būtų galima konkuruoti su baldų gamybos gigantais, pirmiausia reikia užsitikrinti žinomumą. Kol kas negaliu galvoti apie reklamą, šiuo metu pagrindinis tikslas – gamybos plėtra, – planus atskleidžia „Tissu by E&N“ kūrybos vadovė. – Manau, po to, kai susikursime patrauklią interneto svetainę, galėsime pradėti ieškoti ir daugiau pagalbos rankų bei galvoti apie tendencingą plėtrą.“

Didžioji dalis „Tissu by E&N“ gaminių šiuo metu lieka Lietuvoje. Gal tik 15 proc. iškeliauja į užsienio šalis, tačiau ir ten pagrindiniai užsakovai yra lietuviai.

„Neatlikome namų darbų, kai ryžomės vieną užsakymą siųsti į Jungtines Amerikos Valstijas, todėl kol kas su užsieniečiais dirbti dar neskubu, – pasakoja E. Grigorjevaitė. – Tačiau esu tikra, kad vieną dieną turėsime didelį fabriką, nes jau dabar matau didelį mūsų verslo potencialą Rusijoje ir Jungtiniuose Arabų Emyratuose. Tai tik laiko klausimas.“
 
Negaili motyvuojančių patarimų

„Tikriausiai ne veltui sakoma, kad brangiausias dalykas pasaulyje yra idėja. Turėti gerą idėją reikia, bet tik pats žmogus nuspręs, ar jam pavyks ją gyvendinti. Pirmiausia reikia nusiteikti, kad viskas bus gerai, ir tada tikrai taip bus. Kai mes su mama pradėjome verslą, aš tikėjau, kad viskas bus gerai, ir štai – visai sekasi“, – užkrečiamu požiūriu dalijasi „Tissu by E&N“ įkūrėja.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai