AKSESUARUS PIRMIAUSIA PRISTATĖ UŽSIENIO RINKAI (#)

Loreta Lileikienė prieš 9 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 29 s.
Dominyka ir Daugirdas Murauskai. Asmeninio albumo nuotr.
„Pradžioje nieko nenutuokėme nei apie odą, nei apie veltinį, technologines medžiagų ypatybes ir jų apdirbimo galimybes. Tačiau turėjome viziją“, – sako antrus metus savo prekių ženklą „CitySheep“ – laisvalaikio aksesuarų iš natūralios odos bei veltinio „iPhone“, „iPad“, „MacBook“ įrenginiams gamybą – plėtojantys iš Panevėžio kilę, dabar vilniečiai Dominyka (34) ir Daugirdas (36) Murauskai. Rankų darbo gaminiai buvo palankiai įvertinti užsienio rinkoje ir tik dabar, sulaukę klientų raginimų, jų kūrėjai ketina tapti daugiau žinomi ir mūsų šalies auditorijai.
 
Ėmėsi mažo projekto

Padirbėję samdomais darbuotojais, tačiau jutę, kad nėra savo kelyje, sutuoktiniai nusprendė ieškoti mėgstamo darbo ir keisti gyvenimą – abu įsitraukė į verslą ir dabar dirba sau.

D. Murauskienė pasakoja, kad imtis verslo su vyru svarstė jau seniai, turėjo ne vieną verslo idėją, bet vis nerasdavo tam pakankamai laiko ir investicijų: „Visada norėjome dirbti sau. Abu baigėme vadybos studijas, sukaupėme patirties ir supratimo, bet turėjome ir šiokį tokį bloką, likusį nuo universiteto laikų. Mes mokėmės, analizavome stambias verslo įmones ir mums verslas asocijavosi su dideliais projektais. Ilgai nesusimąstėme, kad galime pradėti nuo smulkios įmonės, nedidelio projekto.“
 
Pirmieji veiklos metai – žvalgymasis
„Užtrukome, kol ištobulinome kokybę, dizainą, funkcinius elementus. Norėjome rinkai pasiūlyti išskirtinį gaminį.“
„CitySheep“ kūrėjai.
Rimtai apie verslą mąstyti pašnekovai sako pradėję sulaukę pirmagimio. „Gimus vaikui supratau, kad jei mums anksčiau atrodė, kad nėra laiko, tai dabar jo turime dar mažiau ir greičiausiai niekada nebeturėsime jo tiek, kiek turėjome anksčiau. Ir pamaniau, kad, norint kurti kažką savo, reikia tai daryti dabar, – apie pokyčiams atėjusį palankų laiką kalba verslininkė, sumaniusi kurti laisvalaikio aksesuarus iš veltinio ir odos. – Idėja kilo atsitiktinai, kai atradome merinosų vilnos veltinį, skirtą dizaino gaminiams: labai patvarų, bet kartu minkštą, švelnų, sodrių spalvų, tinkantį įvairiems netradiciniams, šiuolaikiniams interjero, aprangos, aksesuarų sprendimams.“
 
Prekių ženklo „CitySheep“ kūrėjai prisimena, kad pirmieji veiklos metai daugiau buvo skirti žvalgymuisi: „Bandėme skirtingus produktus ir pardavimo kanalus: internetą, butikus, dizaino muges, kol pagaliau išgryninome produktą. Pradėjome nuo dėklų nešiojamiesiems ir planšetiniams kompiuteriams, telefonams. Užtrukome, kol ištobulinome kokybę, dizainą, funkcinius elementus. Norėjome rinkai pasiūlyti išskirtinį gaminį.“
 
Verslininkų pora pabrėžia, kad turėjo ypač pasistengti, kol išmoko tiksliai suvaldyti jiems naują medžiagą.
 
Susidomėję nėrė toliau

„CitySheep“ aksesuarų kūrėjai savo gaminiams naudoja natūralią odą ir 100 proc. natūralų merinosų vilnos vokišką veltinį, kuris vertinamas visame pasaulyje dėl savo aukštos kokybės bei ilgalaikiškumo ir su kuriuo dirba žinomi pasaulio aprangos bei interjero dizaineriai. Pašnekovai teigia, kad, pradėję domėtis šios medžiagos istorija, funkcinėmis ypatybėmis, tiesiog negalėjo nepabandyti su ja dirbti. „Atsivežėme savo pirmąjį veltinio ritinį ir prasidėjo bandymai. Turėjome tikslą sukurti kitokius, nei įprasta, estetiškus, funkcionalius, aukštos kokybės ir patvarius daiktus. Ir nors avių vilnos vėlimas jau skaičiavo amžius, kol žmogus išmoko austi audinius, mes turėjome itin pasistengti, kol išmokome preciziškai suvaldyti šią medžiagą“, – sako sutuoktiniai, po kasdienių pastangų ir ieškojimų sukūrę pirmuosius laisvalaikio aksesuarus iš vilnos ir odos derinio. Pašnekovai stengiasi autentiškas, tradicines medžiagas pateikti netradiciškai, moderniai ir kurti gaminius miesto žmogui, kuris ieško stilingų, išskirtinių, patogių, konceptualių, bet kartu ilgalaikių ir kokybiškų produktų.
 
Pavadinimą kūrėjai išsirinko anglišką, nes iš karto žinojo, kad neapsiribos Lietuvos rinka. Ateityje jie ketina pasiūlyti dar daugiau įvairių aprangos bei interjero aksesuarų.
 
Lietuvoje konkurencija nėra didelė

D. Murauskienės nuomone, Lietuvoje yra tik keli didesni prekių ženklai, siūlantys panašių produktų, bet ir jų paklausa nėra didelė, nes tai nišiniai, brangesni rankų darbo gaminiai. „Užsienyje konkurencija didesnė, bet ir paklausa taip pat“, – verslą vietinėje rinkoje ir svetur apibūdina pašnekovė.
 
Didžiausias sunkumas plėtojant savo prekių ženklą autoriams buvo riboti ištekliai: ir finansiniai, ir žmogiškieji. „Mes pradėjome savo verslą su minimaliomis investicijomis. Daugiausia finansavome iš pačios veiklos pajamų. Dirbome dviese ir samdėme trečiąsias šalis, bet kadangi finansai buvo riboti, daug darbų teko daryti patiems, gilintis į skirtingas sritis. Tai atima daug laiko. Pradžioje, aišku, daug padėjo pažįstami, draugai ir šiaip žmonės, patikėję mumis, mūsų produktu ir idėja“, – sako sutuoktiniai, atsakymo į klausimą, kada galės iš savo veiklos normaliai gyventi ir jaustis saugiai, sulaukę maždaug po metų.
 
Įdomu dirbti

Prekių ženklo „CitySheep“ sumanytojai, įsitraukę į verslo kūrimo procesą, tikina, kad iš tiesų įdomu dirbti su savo produktu, kurį pats sukūrei, išieškojai, išdirbai. Jie pamini šiuos nuosavo verslo pranašumus: lankstesnis darbo grafikas, nes pats planuojiesi savo laiką, darbo ir poilsio, atostogas; esi pats atsakingas už savo sprendimus, matai rezultatus, kas veikia, kas ne; didesnis pasitenkinimas, kai matai, kad sekasi, suveikė tam tikra strategija; dirbi su produktu ir prekių ženklu, kuriuo tiki, kuris tau patinka ir yra įdomus. Tai puiki galimybė išbandyti savo jėgas.
 
„Versle svarbu įsivertinti riziką, analizuoti rinką ir ieškoti geriausių sprendimų, nebijoti bandyti ir negailėti savo laiko ir pastangų. Jeigu nuoširdžiai dirbsi, gilinsiesi į savo sritį, analizuosi ir ieškosi sprendimų, vedančių tavo verslą į priekį, tau pavyks“, – įsitikinę pašnekovai.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai