STARTUOLIS PADĖS VAIKAMS RINKTIS PROFESIJĄ (#)

Inga Rauluševičienė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 59 s.
„ECBooks“ komanda. Asmeninio albumo nuotr.
Iš Kauno kilę septyniolikmečiai nutarė sukurti profesijos gidą, padėsiantį vaikams paprasčiau išsirinkti norimą profesiją. Kaip pasakoja idėjos iniciatorius Rupertas Čėsna, tokio tipo pažintinių leidinių poreikis rinkoje pasijuto iš karto ir komanda siekia plėtoti „ECBooks“ idėją toliau.

Idėja gimė dar mokykloje

„ECBooks“ – jaunas moksleiviškas startuolis, kuris sumanė į rinką išleisti savotišką būsimos profesijos gidą, skirtą naudoti 3–10 metų vaikams ir kol kas apsiribojantį dviem profesijomis: gydytojo ir gamtininko. Knygelės apie profesijas – tai pagalbinė mokomoji priemonė mokytojams ir kelrodis tėvams, norintiems prisidėti prie savo vaikų suvokimo, pasirinkimo ir būsimos karjeros.

„ECBooks“ įkūrė iš Kauno Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijos kilę 17-mečiai klasės draugai ir bičiuliai. Be bendrovės prezidento Ruperto Čėsnos, kuriančio knygelėms vaizdines aplikacijas ir užduotis, komandiniame darbe dalyvauja Aušra Petrauskaitė ir kitos komandos narės, prisidėjusios prie užduočių parinkimo ir pritaikymo knygelėms, Vaidas Petrulis ir Martynas Bašinskas, užsiimantys maketavimo darbais. R. Čėsną galima būtų drąsiai vadinti idėjos generatoriumi ir įkūrėju, nors nenuilstamai prie šio jauno verslo prisideda ir kiti.

„Dar mokykloje teko prisidėti prie veiklų, kur tapome savotiškais pamokų vedėjais. Įgyta smagi patirtis padėjo suvokti, kad vaikams geriausias būdas yra kūrybiškas, vizualus ir paveikslėlių forma paremtas pasakojimas, padedantis labiau įsiminti informaciją apie profesijas“, – apie verslo idėjos atsiradimą pasakoja R. Čėsna.

Mokykliniai pratybų sąsiuviniai dažniausiai skirti spalvinti ir rašyti, bet juose neakcentuojamos populiarios profesijos, tad iš to palengva išsirutuliojo mintis sukurti knygeles būtent pažinimui apie jas. Informacinės medžiagos knygelės parengti buvo ieškoma visur: interneto platybėse, knygynuose, remtasi ne tik gamtininko ir gydytojo specialybių charakteristikomis, bet ir begale kitų populiarių profesinės veiklos sričių. „ECBooks“ bendraautoriai kuria galutinį mokomosios knygelės šabloną bendru nutarimu, pasirinkdami tinkamą tekstų redaktorę, vėliau perduoda parengtą medžiagą spausdinimo darbams leidykloje.
 
Nežada sustoti ties gamtininku ir gydytoju

Visada ieškoma įkvėpimo, remiamasi jau prekyboje esančiais panašaus pobūdžio leidiniais, bet jokiu būdu nekopijuojama, o sukuriamas unikalus produktas. „Pati pirmoji knygutė buvo „Gydytojas“, kurią iš bendrų lėšų atspausdinome, išplatinome per mokyklą, pradėjome pristatinėti „Junior Achievement LT“ projektuose, o iš to gautas lėšas panaudojome „Gamtininko“ knygučių leidybai. Planuojame sukurti ir žmonių saugumo krypties profesijų leidinius, atsižvelgę į vaikų išsakytus poreikius tokioms profesijoms kaip policininkas, valstybės tarnautojas, gaisrininkas, miškininkas ir pan.“, – apie pardavimo procesą pasakoja R. Čėsna. Mokomųjų knygelių kūrėjų tikslas besimokant dar mokyklos paskutinėje klasėje buvo įgyti patirties, pasitikėjimo savimi ir drąsos, išmokti pristatyti produktą ir optimaliai dirbti komandoje.

Artimiausiuose planuose svarstoma apie leidinių platinimą knygynuose, e. parduotuvėse, nuosavoje svetainėje, bet prieš tai pastangos dedamos suburti auditorijai, kuri norėtų įsigyti knygelių. Idėjos autorius prakalbo ir apie tai, kad savo e. erdvėje įdiegtų ir funkciją, kuri palengvintų pirkėjų pasirinkimą: „Tėveliai, užsukę į mūsų svetainę, galėtų matyti sukurtus trumpus filmukus, kuriuose būtų teikiama informacija apie mūsų veiklą, o vaikai, paspaudę ant e. knygutės pavyzdžio, galėtų jos fragmentą nuspalvinti ar išspręsti užduotis. Ištyrę klientų poreikius, įkeltume su mokomąja medžiaga susijusių žaidimų.
 
Ateitis šviesi

Veiklos metu neišvengta ir sunkumų skirstant darbus komandoje, tingesnį jos narį motyvuojant ir skatinant, reikėjo pasitelkti ir įtaigos atsakomybei įskiepyti, nors pradžioje iš didelio entuziazmo ir egoizmo tikėtasi daug lengvesnės ir paprastesnės pradžios. Visgi pagrindinis verslo tikslas – darbas dėl naujos kartos – pasiektas, nes pardavimai skaičiuojami 1,6 tūkst. knygelių tiražu. Ateities planai grandioziniai: profesionalaus vertėjo paieška ir leidinių vertimas į anglų kalbą bei rinkodaros strategijos pasirinkimai socialiniuose kanaluose, kaip surasti dar daugiau klientų ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, kur gyvena ir mokosi lietuvių vaikai, o šis dar jaunas ir mažas startuolis galėtų netgi tapti didele korporacija, plačiai žinoma Europoje.

„Pagrindinis dalykas kuriant verslą – tai pradėti ir žengti žingsnį, atmetus išankstines mintis apie nesėkmes. Visi darome klaidų, tai yra žmogiška, bet, domintis savo pasirinkta kryptimi, ja tikint ir veikiant, atsiranda patirtis ir neįsivaizduojami pardavimai“, – tikina R. Čėsna.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai