KURDAMA PARDUOTUVĘ, NUTARĖ IŠPLĖSTI ASORTIMENTĄ VYRAMS (#)

Jonas Mockus prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 30 s.
Živilė Štilpaitė. Asmeninio albumo nuotr.
Iš nedidelio miestelio Kauno apylinkėse kilusi ir tarptautinio verslo vadybos studijas baigusi Živilė Štilpaitė (37) sėkmingai įkūrė bei vadovauja vyriškų drabužių parduotuvei „Harmman“ Kaune. Prieš pradėdama šį verslą, pašnekovė dirbo prekybos srityje, pirkimų skyriaus vadove vienoje didžiausių Lietuvos įmonių.

„Kiekvieną veiksmą, ko gero, lemia nepasitenkinimas esama padėtimi. Darbe buvau pradėjusi jausti nuobodulį, rutiną, tam tikrais klausimais netgi beprasmiškumą, jau vėl norėjosi iššūkių“, – apie savo motyvaciją pasakoja Ž. Štilpaitė.

Mintis apie nuosavo verslo kūrimą galvoje sukosi gana ilgai. Pašnekovė tvirtina jau kurį laiką turėjusi labai aiškią viziją to, kaip turi atrodyti ir veikti organizacija, koks turėtų būti joje dirbančių žmonių vaidmuo ir ką turi nešti pats verslas. Moters teigimu, šis jos gyvenimo laikotarpis yra pats tinkamiausias nuosavam verslui kurti, nes jau sukaupta pakankamai patirties, drąsos bei jėgų tam, kad, įvykus blogiausiam scenarijui, galima būtų viską pradėti nuo nulio, jei prireiktų – kelis kartus.

Pavadinimas, atspindintis harmoniją

Dėl naujos įmonės pavadinimo pašnekovei kilo daugybė minčių, tačiau šią užduotį ji nusprendė skirti profesionaliai rinkodaros agentūrai ir rezultatu teigia esanti patenkinta. „Harmman“ – dviejų žodžių „harmony“ ir „man“ darinys. Nes mes kuriame harmoningam, veikliam, įdomiam, intelektualiam vyrui“, – pavadinimo reikšmę atskleidžia Ž. Štilpaitė.
 
Apie sunkumus kalbėti anksti

Parduotuvę įkūrusios verslininkės teigimu, pagrindinė kliūtis, kaip ir daugeliui žmonių, pradėjusių kurti savo verslą, buvo finansai, nes idėjų, planų ir perspektyvų vystytis kur kas daugiau, negu šiuo metu yra galimybių tam įgyvendinti. Tačiau pašnekovė tvirtina, kad nelaiko to dideliu sunkumu, o viso labo kasdieniu spręstinu klausimu, kuriam įveikti yra ne vienas būdas, ir kol tie visi būdai nebus išbandyti, apie sunkumus ji negalvoja.

Kalbant apie perspektyvas, ateityje verslo įkūrėja planuoja atidaryti parduotuvę Vilniuje ir pradėti prekių eksportą.
 
Pabandę visada būsite laimėtojai

Anot pašnekovės, atidaryti nuosavą parduotuvę vienareikšmiškai buvo verta, kad ir koks bus rezultatas. „Po 20–30 metų norėčiau galvoti ir kalbėti apie tai, ką dariau ir kas suteikė daugiausia džiaugsmo, o gal kažkiek ir nusivylimo, kas pasisekė, o kas ne, kuris kelias tiesus, o kuriame gal šiek tiek per daug vingių, ir tikrai ne apie tai, kad labai kažko norėjau, bet visgi neišdrįsau. Bet kuriuo atveju, kad ir kaip pakryptų bet kuris projektas, jo kūrėjas ar dalyvis išlieka nugalėtoju“, – tikina Ž. Štilpaitė.
 
Patarimas planuojantiesiems pradėti verslą

„Labai kritiškai įvertinkite save kaip verslo vadovą, aiškiai įsivardykite savo pranašumus ir trūkumus, negalvokite, kad trūkumus kompensuosite savo pranašumais, nes jie tikrai išlįs, būtinai išlįs, kada mažiausiai to tikėsitės, todėl geriau iš anksto turėti planą, kaip susidoroti su tomis vietomis, kuriose turite mažiau patirties ir gebėjimų“, – patirtimi dalijasi verslo įkūrėja.

Kuriantiesiems savo verslą pašnekovė taip pat pataria daug dėmesio skirti verslo partnerių ir kolegų pasirinkimui, komandai, kuri kartu judės į priekį. Visų kolektyvo narių orientacija į rezultatą ir bendra komandos motyvacija jo siekti, anot Ž. Štilpaitės, turi būti vienoda, neatsižvelgiant į kiekvieno asmeninius skirtumus. Visada reikia palaikyti dialogą, turi vykti nuolatinė diskusija. Priešingu atveju, neturint bendros krypties, kuo toliau, tuo labiau iškils pačių įvairiausių trukdžių.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai