MOTERIŠKŲ DRABUŽIŲ PREKIŲ ŽENKLAS, ĮKVĖPTAS DARNOS JAUSMO (#)

Inga Rauluševičienė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 3 min. 8 s.
Agnieta Jonikienė. Asmeninio archyvo nuotr.
Agnieta Jonikienė (27), lankiusi medijų ir kultūros studijas Didžiojoje Britanijoje bei įgijusi komunikacijos ir informacijos išsilavinimą Lietuvoje, ir Darius Jonikas (31), baigęs kostiumo dizaino studijas Lietuvoje, sukūrė ne tik šeimą, bet ir nuosavą verslą – moteriškos aprangos prekių ženklą „Darna“, kurio audinių raštuose įpynė darnos ir harmonijos vertybių idėjas, palaikomas jau ne vienus metus ir plintančias vis gausesnėje klienčių auditorijoje.
 
Idėjos gimimą paskatino šeimos vertybės

Prekių ženklo „Darna“ įkūrimą galima tapatinti su vertybių perkainojimu, o verslo plėtros idėją pastūmėjo ne tik studijuojant įgyta patirtis, bet ir santykių branda, kuri laikui bėgant įgavo vis kitokį atspalvį ir paskatino ryžtingai keliauti nuosavo verslo link.

„Darnos“ bendraįkūrėja A. Jonikienė pasakoja: „Mano vyras Darius jau tada, baigdamas kostiumo dizaino studijas, turėjo verslo idėją, kuri siejosi su laisvalaikio drabužių linijos kūrimu vyrams, ir būtent tuo metu įvyko mūsų pažintis bei užsimezgė graži draugystė. Tad visas verslo kūrimo procesas nugulė ant mūsų abiejų pečių. Šiame verslo etape įgijome naujos ir puikios patirties, atradome svarbių kontaktų, sužinojome, ką ir kaip reikia daryti, kur ieškoti informacijos, kuo pasikliauti ir kuo ne.“

Keičiantis madai, atsirandant vis naujų drabužių prekių ženklų, būtina buvo suspėti ir neatsilikti nuo kitų kūrėjų, juolab kad pakito ir prioritetai bei norėjosi pasinerti į eksperimentus ir ieškojimus, ką dar naujo ir originalaus pasiūlyti klientams. Po truputėlį rutuliojosi kitos verslo idėjos, pirmas bandymas įdiegti rinkoje vyrišką aprangos stilių nebeatrodė toks artimas ir mielas, tad natūraliai atėjo metas kitiems vaizduotės vaisiams. „Prieš tai kurtas savitas vyrų stilius nebeteikė saviraiškos ir pasitenkinimo pojūčio, tad ėmėmės drabužių kūrimo kitai klientų grupei – moterims. Be to, prekiavome sveika produkcija, kuri taip pat buvo lyg sąsaja ir aprangos stiliaus darnumo papildymas“, – atskleidžia pašnekovė.
 
Drabužiai, teikiantys džiaugsmo

A. Jonikienės teigimu, šio verslo esmė – dovanoti žmonėms vidinį džiaugsmą, darną, harmoniją, vilkint sukurtus drabužius, kurie teiktų tik teigiamus pojūčius, o jausmai visuomet išliktų malonūs: „Sulaukiame itin teigiamų moterų įvertinimų. Kalbant apie drabužių stilių ir poreikį, jie skirti ne tik laisvalaikiui, bet ir kasdieniam nešiojimui, atsižvelgiant į kiekvienos klientės norus.“

Moterims kuriamos suknelės išsiskiria kirpimu ir audinių puošnumu, bet gali būti dėvimos ir kasdienėse situacijose, poreikiams nėra ribų ar apibrėžtumo. Su vidine ramybe ir branda gerokai ūgtelėjo ir prekių ženklo „Darna“ įvaizdis bei išskirtinumas, jis įgavo visiškai kitą svorį ir kokybės ženklą.
 
Be meilės komandai, nebūtų ir rezultatų

Mados versle dažnai susiduriama su tinkamos komandos suformavimo lūkesčiais ir tam tikromis problemomis, ypač turint omenyje drabužių siuvimo subtilybes. Daugiausia laiko atima ne idėjų kūrimas, o bendro požiūrio suradimas tarp verslo autorių ir darbuotojų komandos, sukuriančios jau apčiuopiamą produktą.
„Mūsų darbuotojai – išskirtiniai žmonės, kurių rasti nėra lengva, todėl tai itin vertiname“
A. Jonikienė.
„Patys drabužių nesiuvame, bendraujame su trimis ar kartais net keturiomis siuvėjomis, turinčiomis didelę patirtį. Prie veiklos prisideda administratorė ir buhalterė, be kurių mums taip pat būtų sunku išsiversti vien dėl laiko stokos, nes visą savo darbų dalį skiriame drabužių kūrybai, komunikacijai ir gamybos organizavimui. Džiugu, kad po ilgų paieškų atsirinkome tinkamus žmones komandai, todėl ją ypač branginame ir mylime. Vieni kitus suprantame, žinome, kokie yra kiekvieno iš mūsų norai viename ar kitame procese. Mūsų darbuotojai – išskirtiniai žmonės, kurių rasti nėra lengva, todėl tai itin vertiname“, – džiaugiasi A. Jonikienė.
 
Neišvengta ir sunkumų

Prekių ženklo „Darna“ bendraautorė tikina, kad didžiausi užklupę sunkumai buvo finansiniai: „Matant, kad verslas linkęs plėstis ir įgauna pagreitį, norėjosi apimti dar daugiau rinkos ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Augantis pelnas, lojalūs klientai iškėlė daug klausimų, iš kur gauti papildomų resursų veiklos plėtrai. Verslo procese pajamų gavimas vyko lėčiau, nei numanėme, o norint plėstis reikėjo pagalvoti ir apie specialistų įdarbinimą, kurie administruotų veiklą, taip pat apie mokestines prievoles įsteigus UAB. Šiame darbe reikia sukurti produktą, brangiai atsieina paties audinio įsigijimas, nes orientuojamasi ne į užsienio žaliavų rinką, bet į lietuvišką prekę, pavyzdžiui, lininę medžiagą. Žinoma, apstu tokių klienčių, kurios įvertina drabužių unikalumą ir nesistebi aukštomis kainomis, bet atsiranda ir kitų pasirinkimų, o šiuo atveju įsigyjama pigiau kitose parduotuvėse, nors ir prastesnės kokybės prekių.“

Drabužių linijos „Darna“ prekyba anksčiau vyko tik e. parduotuvėje, bet, pastebėjus klientų abejones dėl to, ar tiks įsigytas produktas, sumanyta įkurti klientėms specialią erdvę – studiją Vilniuje, kur suteikiama galimybė kiekvienai iš jų prisiliesti prie audinio ir pasimatuoti sukneles.
 


Drabužiai su gamtos motyvais

„Turime tokias savo drabužių kūrimo gaires, pagal kurias gimsta modeliai: gamtos nuotaikos ir spalvos, augalų motyvai, švelnūs, harmoningi raštai, tam tikras drabužio ilgis ir kirpimas, švelnūs ornamentai, kuriais stengiamės drabužį paversti itin ypatingu juos nešiojantiesiems. Kartais piešiniais papildomai padailiname sukneles. Esame sukūrę kolekciją su baltiškais ženklais, kurie buvo pateikti su aprašymais apie jų reikšmingumą, o drabužyje atsiskleidė tautiškų simbolių, tarsi tai būtų savotiška mūsų protėvių palikimo išraiška. Dažnai drabužius dailiname tautinėmis juostelėmis. Drabužiuose vyrauja pastelinės, šviesesnės, žemės spalvos, kurios būtent ir atspindi mūsų verslo idėją – darną ir harmoniją“, – apie prekių ženklo unikalumą kalba A. Jonikienė.

Klientų sulaukiama ne tik iš įvairiausių mažų ir didesnių Lietuvos miestų, bet ir kreipiasi pirkėjai iš užsienio, susidomėję ir palaikantys darnos idėją. Nors aprangos prekių ženklais mirga socialinių tinklų erdvės, bet kiekvienas jų turi savo išskirtinumo ir randa auditoriją, tad konkurencija nejuntama, atvirkščiai, džiugu, kad „Darna“ atrado savo klientes, o sukneles įsigyjančių moterų tik daugėja.
 
Klienčių laukia naujai įkurta studija

Veikloje neapsiribojama vien dalyvavimu parodose ar mugėse, kuriose dažniausiai ieškoma pigaus ar paprastesnio produkto. Jose „Darna“ dalyvavo tik kelis kartus, o siekiama klientes kviesti į savo kolekcijų pristatymus, pavyzdžiui, buvo surengtos kelios vienos dienos parduotuvės, kuriose pirkėjos galėjo pasijusti lyg šventėje, išvysti vienetinių produktų, matuotis, įsigyti ar tiesiog paganyti akis ir praleisti laiką besišnekučiuodamos.

„Stengiamės įsiklausyti į klientes, kas joms patinka, norisi pabendrauti tiesiogiai, išpildyti jų lūkesčius, o tam puikiai tinka nesenai įkurta studija Vilniuje, kurioje galima ne tik pasimatuoti, bet ir dalytis rūpima informacija. Sugrįžti prie vyrų drabužių linijos neplanuojame, nes pastebėjome, kad nors ir turėjome išskirtinių drabužių pasiūlymų vyrams, bet arba jiems juos pirkdavo antrosios pusės, arba jie negaišdami savo laiko pasirinkdavo paprasčiausią variantą ir įsigydavo parduotuvėje. Dabar bandysime prisijaukinti ir užsienio auditorijas“, – artimiausiais planais dalijasi „Darnos“ bendraautorė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai