IŠKRITUSI IŠ DARBO RINKOS, ATIDARĖ ALIEJAUS SPAUDYKLĄ (#)

Loreta Lileikienė prieš 5 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 52 s.
Daiva Venckienė. Asmeninio archyvo nuotr.
Išėjusi motinystės atostogų, suvalkietė Daiva Venckienė (30) augino du mažylius ir pajuto, kad per penkerius namuose praleistus metus bus „iškritusi“ iš darbo rinkos. Gerus metus mąstė, kuo galėtų užsiimti. Paraginta savo vyro ūkininko, ėmėsi įkurti aliejaus spaudyklą. Jos įkurta individuali įmonė „Suvalkijos aliejus“ gyvuoja vos septynis mėnesius, todėl dar kol kas, juokauja moteris, savo veiklos „sėkmės istorija“ tikrai negali pavadinti, greičiau – sėkmingu startu.

Mintį apie aliejaus spaudimą pasiūlė vyras

Individualios įmonės „Suvalkijos aliejus“ įkūrėja D. Venckienė užsiima nerafinuoto, šaltai spausto aliejaus gamyba. Jis būna įvairių rūšių: kanapių sėklų, linų sėmenų, rapsų, judrų. Pačią pirmą mintį apie aliejaus spaudimą jai pasiūlė vyras, kuris pats yra ūkininkas. Jis visada sakydavo, kad žaliavą galėtų užsiauginti patys. „Šią verslo idėją galvoje brandinau daugiau nei metus, vis pamąstydavau, kaip turėtų atrodyti produkcijos pakuotės, tara ir etiketės. Bet vis taip ir likdavo apmąstymais, nebuvo aišku, nuo ko pradėti verslo įkūrimą. Vieną dieną visai atsitiktinai važiavau pro savo miestelio Darbo biržą ir tiesiog spontaniškai užsukau užklausti, ar yra laisvų darbo vietų pagal mano specialybę, o gal kokių nors projektų naujam verslui“, – pirmuosius žingsnius prisimena jaunoji verslininkė.

Projektas „Atrask save“ ir parama
„Vis daugiau sulaukiu teigiamų įvertinimų, smagu, kai klientai grįžta ir dar rekomenduoja savo bičiuliams.“
D. Venckienė.
Didžiai jos pačios nuostabai, jau pačią pirmąją apsilankymo Darbo biržoje dieną ji buvo įtraukta į projektą „Atrask save“. „Po projekto galėjau pretenduoti į paramą savo verslui. Tiesą sakant, įšokau į išvažiuojantį traukinį, nes susikurti sau darbo vietą siūlė jaunimui iki 29 metų. Turėjau vos keturis mėnesius, kad mano verslo projektą patvirtintų. Iškart ėmiausi darbų, – atsiradimą reikiamoje vietoje tinkamu laiku iki šiol su džiaugsmu prisimena pašnekovė. – Iš dalies pasisekė, kad verslą įkūriau su parama, mane visada kuravo darbo biržos darbuotojai. Nors dar apčiuopiamos naudos iš savo verslo neturiu, vis daugiau sulaukiu teigiamų įvertinimų, smagu, kai klientai grįžta ir dar rekomenduoja savo bičiuliams.“

Aliejų D. Venckienė spausti pradėjo gruodžio mėnesį, prieš pat šventes. Startas buvo sėkmingas – iš karto sulaukė nemažo susidomėjimo, nes aliejus puikiai tiko kalėdinėms dovanoms, neįpareigojančioms lauktuvėms ar tiesiog šventiniams patiekalams ruošti.

Nuo ko pradėti

Jaunai verslininkei skirta parama suteikė galimybę susikurti sau darbo vietą, įsigyti ilgalaikį turtą – naują, šiuolaikišką, modernų aliejaus spaudimo presą, kuriame taikoma žemos temperatūros technologija, todėl aliejuje išlieka visos naudingos medžiagos. Daiva prisipažįsta, kad sunkiausia buvo surinkti visą informaciją, nuo ko verslą pradėti. „Darbo biržos darbuotojai rengė kursus „būsimiems verslininkams“, patarė, kokią įmonės formą pasirinkti – MB ar UAB. Taip pat mokė, į kokius aspektus atkreipti dėmesį. Beveik kiekvienas žingsnis buvo stebimas. Jei ką praleisdavau, tuoj nukreipdavo reikiama linkme. Kai visu tuo bandžiau savarankiškai domėtis, nepavyko rasti vienoj vietoj reikiamos informacijos, nuo gausos dokumentų net dingdavo noras kažką pradėti“, – apie pažintį su verslu pasakoja D. Venckienė. Pasak jos, investicijos į verslą buvo gana mažos, nes brangiausią ir svarbiausią daiktą – spaudimo presą aliejui – įsigijo su projekto parama. Pačiai teliko įsirengti patalpas, įsigyti būtiniausius daiktus, žaliavą (sėklas Daiva perka tik geriausios kokybės ir sertifikuotas) ir kibti į darbus, tikintis, kad investicijos per trejus metus atsipirks, o savo pirmąją algą iš nuosavo verslo įmonės savininkė planuoja gauti po pusantrų metų.

Per daug gerų žodžių „užmigdo“

Aliejaus spaudimu užsiimanti verslininkė sako prie projekto esanti „pririšta“ trejus metus, tad per šį laikotarpį dės visas pastangas išplėtoti savo verslą, skirs daug laiko rinkodarai. „Dalyvauju įvairiose mugėse, tiekiu savo produkciją į porą parduotuvėlių. Daug dirbu su feisbuko platforma, turime savo tinklalapį, gimtajame mieste kabiname reklaminius tentus, plakatus, skrajutes, kad mano krašto žmonės žinotų, kad aš esu, – vardija D. Venckienė ir pasidžiaugia, kad pirkėjai jos gaminius vertina. – Tačiau geras žodis labai greitai „užmigdo“ ant laurų ir neleidžia tobulėti. Todėl visada su klientu padiskutuoju, gal turi kokių nors pastabų skonio ar paties produkto atžvilgiu. Nes tik pastabos verčia mane pasitempti ir siekti geresnių rezultatų.“

Verslu užsiimanti moteris pažymi, kad sunkiausia šioje veikloje išklausyti „žinovų“ nuomonę. „Kai nuvykau su aliejais į pirmąją mugę, jau po pusdienio norėjau važiuoti namo, teko ir ašarą nubraukti, kai ateina ir mane bando įtikinti, kad, pavyzdžiui, kanapių aliejus prekybos centre būna geltonas, o aš pardavinėju žalią, tai tikriausiai būsiu įpylusi dažų... Žalia spalva juk parodo, kad aliejus tikrai yra šviežias! Kartais po tokių komentatorių nusvyra rankos ir nieko nebesinori, bet po dienos kitos kupina jėgų vėl einu savo svajonės link“, – ryžtingai nusiteikusi D. Venckienė.

Bent dviem žingsniais pirmauti

Savo verslui aliejaus gamintoja buvo sugalvojusi vieną pavadinimą, jau buvo prie jo įpratusi, bet Registrų centre išgirdo, kad toks jau egzistuoja. Teko rinktis atsarginį ir dabar juo moteris labai džiaugiasi, nes labai myli savo kraštą ir tikisi taip jį bent šiek tiek garsinti.

Daiva jau pajuto šiuos nuosavo verslo privalumus: esi pati sau direktorė, darbo laiką reguliuojiesi pati, realizuoji save, išbandai save nepatogiose situacijose ir, be abejo, gali uždirbti daugiau, nei dirbdamas kitam.

Nors Suvalkijos krašte apstu aliejaus spaudėjų, D. Venckienė sako, kad konkurencijos tikrai nejaučia ir apskritai mano, kad šiais laikais reikia ne konkuruoti tarpusavyje, o kooperuotis, taip galima pasiekti daugiau: laimėtų pirkėjai, nes produkcija taptų pigesnė, o gamintojai galėtų ir žaliavą įsigyti pigiau, ir tarą palankesnėmis kainomis nusipirkti.

„Suvalkijos aliejaus“ savininkė, pati vertinanti aukštą gaminių kokybę, aliejų spaudžia tik mažais kiekiais arba turėdama užsakymą – kad klientai visada gautų šviežią produktą. Taip pat ji siekia, kad aliejaus produktai patraukliai atrodytų: „Šiuolaikiniai žmonės myli akimis, jiems reikia ir kokybės, ir grožio kartu, tad tą ir stengiuosi pasiūlyti“, – sako Daiva.

D. Venckienės įsitikinimu, norint turėti sėkmingą verslą ir būti įdomiam, reikia būti bent dviem žingsniais toliau nei kiti. Ji įsitikinusi, kad šiais išmaniais laikais užtenka pasirodyti su nauja idėja ir jau rytoj tą patį darys dar penki.

Dvejojantiesiems, ar pradėti savo verslą, Daiva linki tikėti savo idėja, eiti, bandyti ir daryti. Na, o pati sau linki nenuleisti rankų ir ateityje išplėtoti verslą, įkurti darbo vietų kitiems.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai