KAVOS SKRUDINIMĄ MATO KAIP MENĄ (#)

Loreta Lileikienė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 49 s.
Veronika Mogilaitė-Simanaitienė Asmeninio archyvo nuotr.
„Kavos skrudinimo verslas prasideda nuo skrudintuvo ir sukauptų žinių. Nei vieno, nei kito Lietuvoje įgyti nėra paprasta“, – sako apie savo prieš dešimt metų gimusią ir prieš porą metų įgyvendintą svajonę kaunietė Veronika Mogilaitė-Simanaitienė (35) – mažosios bendrijos Kavos dirbtuvės steigėja bei šviežios kavos prekių ženklo „Blue Eyes Roastery“ savininkė. Kone metus dar užtruko, kol pagal specialų užsakymą buvo pagamintas kavos skrudinimo aparatas, susirado patalpas ir jose įsikūrė.
 
Bankrutavus darbovietei, gimė idėja
 
Taip sutapo, kad tuo metu, kai vos tik V. Mogilaitei-Simanaitienei kilo mintis, kad norėtų skrudinti kavą, ji netrukus sužinojo apie banko, kuriame dirbo, bankrotą. „Nežinia, ar tam būčiau pasiryžusi, jei nieko nebūtų įvykę… Galbūt įsižiebusi idėja taip ir liktų galvoje, o aš rinkčiausi finansiškai saugesnį variantą...“ – svarsto verslininke tapusi pašnekovė, turinti KTU ekonomikos bakalauro bei finansų vadybos magistro diplomus. Apie kokį nors savo verslą jauna moteris svarstė nuolatos, o apie susijusį būtent su kava mintys pradėjo suktis kone prieš dešimtmetį. „Tiesiog su draugėmis sėdėjome gurkšnodamos vyną ir svarstėme atidaryti mini kavinę kavai išsinešti. Tuomet tokių kavinių buvo tik pradžia – galėjai rasti vos vieną kitą. Aišku, tada mes nieko nepradėjome, bet mintis liko galvoje. Prabėgus dar porai metų užsimaniau pasidomėti išsamiau. Sužinojau kur kas daugiau apie kavą. Supratau, kad galėčiau ne gaminti kavos gėrimus, o kavą skrudinti. Ši mintis tikrai užkabino. Pamaniau, kad tai yra būtent tai, ko man reikia. Visada šeimoje gėrėme kavą“, – pasakoja pašnekovė.
 
Pradžia – su keptuve
 
Pasak Veronikos, šiam verslui pradėti vienas pagrindinių ir brangiausių dalykų yra kavos skrudinimo aparatas ir, žinoma, reikia mokėti skrudinti kavą. Lietuvoje ji to pasigedo. Teko savarankiškai mokytis, užsiimti savišvieta. „Bandžiau kavą skrudinti namie tiesiog keptuvėje. Reikėjo nuspręsti – ieškotis naujo darbo arba kurti savo, – prisimena, kaip galų gale pasiryžo savo verslui. – Partnerių neturiu. Esu tvirto charakterio, todėl, manau, gali būti sunku sutarti.“ Šypsodamasi moteris sako, kad šiame juoke yra dalis tiesos. „Mėgstu pagalbą, galbūt patarimus, bet labai sunku prisiderinti, jeigu esu įsitikinusi kitaip“, – sako kavos skrudintoja ir pabrėžia, kad šiaip ar taip – tai jos šeimos verslas, todėl jos partneriai – visa šeima. Kur gali, talkina ir dešimtmetė dukra.
 
Blue Eyes Roastery“ kavos dirbtuvės įsikūrusios erdviose naujai atidaryto prekybos centro Kauno Eigulių mikrorajone patalpose, tad čia pat skrudinama kava, veikia kavos baras ir parduotuvėlė. Kava prekiaujama ir elektroninėje parduotuvėlėje, per muges.
 
Pavadinime – tai, kas sieja šeimą
 
„Iš pradžių pavadinimą pasirinkti buvo labai sunku. Mintyse sukosi įvairiausi variantai, kol galiausiai apsibrėžiau, kur turiu jo ieškoti ir ko noriu. Tada viskas įvyko greitai. Visų pirma tai šeimos verslas, todėl turėjo tai atspindėti. Pradėjau galvoti, kas mus visus sieja. Akys – mėlynos akys. Mano mamos, kuri namuose ir paskleidė kavos pomėgį, mano pačios ir vaikų... Mus visus tai jungia ir mes esame šeima. Taip atsirado „Blue Eyes Roastery“, – pasakoja moteris apie pavadinimo, aiškiai nusakančio ir veiklos pobūdį, kilmę.
 
Reikėjo geriausio rinkoje
 
Apsisprendusi, kad vis dėlto rizikuos ir pradės savo verslą, prekių ženklo „Blue Eyes Roastery“ sumanytoja prisimena, kad iš pradžių reikėjo įsigyti skrudintuvą. „Man bet koks ar tik kuo pigesnis netiko. Mėgstu patogumą ir naujoves, todėl ir rinkausi vieną geriausių rinkoje olandišką kavos skrudinimo aparatą „Giesen“. Tai vienas mažiausių rinkoje – jame telpa tik 6 kg žalių kavos pupelių, bet per mėnesį vis tiek galiu paskrudinti 1–2 tonas kavos“, – savo pasirinkimą grindžia V. Mogilaitė-Simanaitienė, verslo pradžiai atseikėjusi per 60 tūkst. eurų. Daugiau kaip pusę šios sumos išleido įrangai, daug darbų stengėsi atlikti patys.
 
Verslui skyrusi dalį savo lėšų, o dalį pasiskolinusi iš dėdės, verslininkė prisipažįsta visišką šeimos finansinį išlaikymą norom ar nenorom perdavusi vyrui.

Pastačius pamatus – laikas skrudinimo menui
„Svarbu įsiklausyti, kokia kava labiausiai patinka klientui, ir apskritai jį sudominti savo kava, kad išmėgintų.“
V. Mogilaitė-Simanaitienė.
Veronika su malonumu pasakoja, kad, sukūrus verslo pagrindą, ateina eilė kavos skrudinimo menui. Jos įsitikinimu, tai tas pat, kaip ir iškepti skanų pyragą. „Kad ir geriausia orkaitė, bet be kepėjo jokio pyrago nebus. Ir du skirtingi kepėjai toje pačioje orkaitėje iškeps du skirtingus pyragus. Taip ir su kava – pati skaniai nepasiskrudina. Svarbu įsiklausyti, kokia kava labiausiai patinka klientui, ir apskritai jį sudominti savo kava, kad išmėgintų. O tai ir yra, ko gero, sunkiausia. Vieni mėgsta ieškoti savo skaniausios kavos, kiti nemėgsta rizikuoti ir visai neperka naujos arba iškart nori tos, kuri atitiktų būtent jų skonį. Tokiems klientams visada bandau paaiškinti, kad kiekviena kava iš esmės skiriasi pagal tai, kur ji išauginta. Skoniui įtaką daro ne tik kavamedžio veislė, bet ir klimatas, dirvožemis, kavos uogų apdirbimas ir pan., tik paskutinėje, nors ir labai svarbioje, vietoje tai, kaip kavos pupelės paskrudintos“, – apie savo mėgstamą veiklą kalba kavos skrudintoja ir net svarsto, kad šis įdomus užsiėmimas prilygsta menui. Padaryti taip, kad būtų skanu. Kavos verslas nuolatos juda – nauji metai, naujas derlius, gausybė auginimo regionų, o skonio rezultatas – vis kitoks.
 
Visa atsakomybė

Pajutusi savo darbo malonumą, kavos dirbtuvių šeimininkė vardija ir sunkumus: „Lyg ir esu nepriklausoma, viena pati – įkūrėja, tačiau man tenka ir visa finansinė našta, todėl prireikus apyvartinių lėšų vis dar būna sunku. Atsakomybės našta tenka taip pat vienai pačiai: gamyba, pardavimai, rinkodara ir pan. Internetinė prekyba nėra labai aktyvi, turbūt daugumai vis dar baugu „nepačiupinėjus“ užsisakyti. Pastaruoju metu paskelbiau akciją – nemokamą pristatymą į paštomatus, kad klientai nebijotų surizikuoti ir išbandytų mano skrudinamą kavą“, – sako Veronika. Vis dėlto ji džiaugiasi, kad jau turi nuolatinių klientų, pamažu plečiasi ir verslo klientų būrys – mažos gurmaniškos ar kavos parduotuvėlės, kavinės, ieškančios ne pigiausios kavos, o tokios, dėl kurios klientas norėtų grįžti vėl, kreipiasi norėdamos prekiauti „Blue Eyes Roastery“ skrudinama kava.

Pati išmokusi realiau ir kartais ne taip optimistiškai vertinti situaciją, kavos skrudinimo naujokė kitiems pradedantiesiems palinkėtų daryti tai, kas patinka, ir nenuleisti rankų, nes, jei lengvai pavyksta, tai nebūna galutinis rezultatas toks svarbus.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai