PAMIRŠTĄ IDĖJĄ PRIKĖLĖ NAUJAM VERSLUI (#)

Ieva Kniukštienė prieš 5 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 33 s.
Rolandas Dranseika. Asmeninio albumo nuotr.
Ilgametės patirties versle turintis Rolandas Dranseika yra vienas iš UAB „Monimoto“ įkūrėjų. Įmonė siūlo rinkai išmanias signalizacijų sistemas, skirtas motociklams, todėl inovatyvia idėja netruko susidomėti ir Vakarų Europos bei Jungtinių Amerikos Valstijų rinkos.
 
Nustumta užmarštin

Rolandas prisimena, kad išmaniosios apsaugos idėja buvo gimusi dar gerokai anksčiau, kai verslo partneris Andrius Rimkūnas-Bruno pasiūlė sukurti išmanųjį raktų pakabuką, skirtą paieškai telefonu. Tai tapo tarsi savotišku dabartinės idėjos pirmtaku.
 
„Išmaniojo pakabuko taip ir nepagaminome, tačiau ėmėme mąstyti apie apsaugos sistemas motociklams. Aš su motociklais neturėjau nieko bendra, išskyrus vairuotojo pažymėjimą ir prisiminimus važinėjant tarybiniais motociklais kaime. Tiesą sakant, tokios paslaugos idėja gimė Andriui – jis turi motociklą ir kartais pasikalbėdavome, kaip brangiai kainuoja šios transporto priemonės draudimas“, – prisimena pašnekovas.
 
Tiesa, tuomet nei dėmesio, nei resursų idėjai plėtoti nebuvo skirta. Todėl mintis sukurti produktą atidėta ilgam laikui, vis prabėgom prisimenant ją tarp papildomų darbų. Pirmuosius prototipus bandyta parduoti ir minios finansavimo būdu, tačiau, patyrus fiasko pirmuoju bandymu, idėja nustumta dar toliau į užmarštį.
 
Suprato, kad subrendo

Vis dėlto „Monimoto“ idėjai visiškai užsimiršti verslo partneriai neleido. Kai pagrindiniai darbai įsivažiavo į savą ritmą ir atsirado daugiau laiko, Rolandas atgaivino ir išmaniosios signalizacijos idėją.
 „Šiuo metu mūsų yra apie penkiolika: vieni specialistai prisijungia epizodiškai, pagal poreikį, su kitais nuolat palaikome ryšį.“
R. Dranseika.
„Bendrovę „Monimoto“ įkūrėme trise. Pasikvietėme verslininką Aurelijų Rusteiką, tapusį mūsų verslo angelu, investuotoju. Aurelijaus ilgai įkalbinėti nereikėjo – jis pats užkietėjęs baikeris ir benzingalvis. Mes išties turime daug patirties, kaip organizuoti gamybą, tiekimą, vadybą ir kitus dalykus. Tačiau „Monimoto“ yra produktas, skirtas galutiniam vartotojui (B2C) ir parduodamas visai kitais pardavimo kanalais nei ankstesnėje įmonėje mūsų kurtos sistemos. Dabar dirbame be tiekėjų, prekiaujame savarankiškai elektroninėje parduotuvėje – čia mano ir kolegų patirtis yra labai nedidelė ir daug ko tenka išmokti. Taip pat teko suprasti nuotolinio darbo su komandomis ypatybes: kartu dirbame tik dviese – visi kiti prisidedantys žmonės yra laisvai samdomi, jie dirba iš įvairių vietų. Šiuo metu mūsų yra apie penkiolika: vieni specialistai prisijungia epizodiškai, pagal poreikį, su kitais nuolat palaikome ryšį“, – pasakoja pašnekovas.
 
Rado paramos

Anot jo, „Monimoto“, kaip ir kiekvienas jaunas verslas, susidūrė su panašiais sunkumais – finansinių ir žmogiškųjų išteklių stoka. Nepaisant sunkumų ir iššūkių, verslininkai nepasidavė ir šiuo metu sėkmingai plėtoja nuosavą verslą.
 
„Neabejoju, kad bet koks jaunas verslas pirmiausia susiduria su žinomumo ir pasitikėjimo iššūkiais – kad ir kiek pinigų turėtum, turi išgyventi inkubacinį periodą, kol tavo produktu patiki pirmieji klientai, žurnalistai ar nuomonės formuotojai. Žinoma, verslo pradžioje mes kreipėmės į kredito uniją dėl lengvatinės paskolos iš „Verslumo skatinimo fondo 2014–2020 m., finansuojamo Europos socialinio fondo lėšomis“. Kredito unijai pritrūkus užstato, UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) suteikė paskolos garantiją. Džiaugiuosi, kad tokios galimybės yra teikiamos. Artimiausiu metu planuojame pasinaudoti dar viena – daliniu darbuotojų darbo užmokesčio kompensavimu pagal priemonę „Subsidijos verslo pradžiai“. Pateikėme paraišką „Invegai“ ir gavome patvirtinimą“, – prisimena R. Dranseika.
 
Didžiausia rinka už Lietuvos ribų

Įmonė įkurta ir veikia Lietuvoje, tačiau pašnekovas pasakoja, kad didžioji dalis rinkos orientuota į Vakarus.
 
„Nors dirbame Lietuvoje, tačiau mūsų rinka yra kitur. Kodėl taip yra? Į šį klausimą gali atsakyti iškalbinga statistika: Europos Sąjungoje naujų motociklų įregistruojama apie 1,2 mln. per metus, iš jų – daugiau nei 300 tūkst. Italijoje. Lietuvoje registruojama vos apie 300. Mūsų akiratyje tik kelios šalys: Italija, Prancūzija, Didžioji Britanija, Olandija ir JAV. Šiandien daugiausia klientų turime iš Didžiosios Britanijos ir Olandijos“, – sako pašnekovas.
 
Šalyse, kur itin populiarūs motociklai, modernūs jų apsaugos metodai yra ne tik paklausūs, bet ir labai patogūs, todėl įmonės siūloma produkcija nestokoja dėmesio.
 
„Mūsų signalizacijos sistemos motociklams neabejotinai yra išskirtinės – jos visiškai autonomiškos. Jų nereikia jungti laidais prie motociklo ar įkrauti. Sistemą įdiegti ir susimontuoti gali bet kas, turintis išmanųjį telefoną, parsisiuntęs programėlę ir kelis kartus paspaudęs „Next, – pristato R. Dranseika.
 
Šiuolaikinės priemonės

Inovatyvaus produkto reklamai įmonė pasitelkia nuomonių lyderius ir, ko gero, patikimiausią reklamos būdą, t. y. informacijos skleidimą pagal rekomendacijas.
 
„Manau, mus daugiausia reklamuoja „YouTube“ nuomonės formuotojai, pasakojantys apie „Monimoto“ produktus, darantys apžvalgas. Be abejo, naudojamės skaitmeninės reklamos įrankiais „Facebook“ ir „Google Adwords“, taip pat esame išleidę keletą produkto apžvalginių straipsnių spausdintuose žurnaluose. Socialiniuose tinkluose vykstančiose diskusijose randame mūsų produktų aptarimų, sulaukiame pagyrų, matome, kad, pavyzdžiui, Didžiosios Britanijos gyventojai rekomenduoja mūsų sistemas vieni kitiems“, – sako pašnekovas.
 
Paklaustas apie planus, R. Dranseika viliasi, kad pavyks nesustoti augti, nes rezultatai ne tik džiugina, bet ir rodo spartų verslo progresą.
 
„Praėjusiais metais pardavimų turėjome už beveik 50 tūkst. eurų, o šiemet per pirmuosius penkis metų mėnesius jau pasiekėme daugiau nei dvigubai didesnę sumą. Artimiausiu metu toliau plėsimės į jau mūsų sėkmingai užkariautas rinkas Didžiąją Britaniją, Olandiją bei dar šiemet bandysime įsitvirtinti Prancūzijoje, Italijoje ir JAV“, – mintimis dalijasi pašnekovas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai