FOTOGRAFAVIMAS IŠ APAČIOS PASKATINO ĮKURTI „UNDERLOOK“ (#)

Inga Rauluševičienė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 3 min. 22 s.
Andrius Burba. Asmeninio archyvo nuotr.
Andrius Burba (25) yra tikrų tikriausias marijampolietis, tačiau dėl karjeros užmojų jau keletą metų gyvena Vilniuje. Ilgai Lietuvoje ir svetur ieškojęs savo tikrojo kelio, vieną dieną suprato, kad fotografija – jo pomėgis, aistra, gyvenimo būdas ir ateitis. Gyvūnų fotografavimas iš apačios patį kūrėją tuo įtikino dar labiau ir pastūmėjo sukurti fotografijos projektą „Underlook“ ir aprangos prekių ženklą. Inovatyvia idėja susidomėjo ne tik Lietuva, bet ir visas pasaulis, o fotografavimo iš apačios produkcija lėtu žingsniu, bet jau įsilieja į pardavimo rinką užsienyje.

Pašaukimą atrado fotografijoje

„Fotografija mano gyvenime atsirado jau ankstyvoje paauglystėje, dar gyvenant Marijampolėje. Porą metų bandžiau, eksperimentavau, stengiausi susipažinti su skirtingais fotografijos stiliais ir domėjausi tokiomis temomis kaip gamta, žmonės, sportas, makroaplinka, daiktai. Šiek tiek vėliau supratau, kad savo tolesnę karjerą įsivaizduočiau tik mados ir reklamos pasaulio nišoje. Sulaukęs pilnametystės persikėliau gyventi į Vilnių ir įsidarbinau bene didžiausioje Lietuvos fotostudijoje, kurioje pusę metų dirbau studijos asistentu“, – kelią į profesionalią fotografiją prisimena A. Burba.

Tikrojo savo pašaukimo ieškojęs ne tik Lietuvoje, bet ir svetur, pašnekovas po mokyklos baigimo įstojo į Didžiosios Britanijos universitetą, baigė privalomą nulinį anglų kalbos pradžiamokslio kursą, tačiau atsisakė tolesnių studijų galimybės ir persikėlė gyventi į kitą miestą, tikėdamasis įsitvirtinti fotografijos industrijoje. Pusmetis savarankiško gyvenimo padėjo suvokti, kad kompetencijų fotografo karjerai pradėti nėra. Grįžęs atgal į Vilnių, jis įsidarbino toje pačioje fotostudijoje fotografo asistentu ir atkakliai mokėsi, kad vieną dieną galėtų drąsiai išeiti ir siekti asmeninės karjeros. Tad šiandien jau galima pasigirti fotografijos projekto „Underlook“ įkūrimu, o įgytos anglų kalbos žinios dabar ypač praverčia bendraujant su visame pasaulyje esančiais klientais ir partneriais.

Startavo su kačių projektu

„Underlook“ įkūrėjo A. Burbos galvoje mintys apie kitokį fotografijos formatą ir jo įgyvendinimą sukosi apie metus. Vieną dieną internete pamatęs žmonių nuotraukas, kuriose augintinės katės tiesiog pozuoja ant paprasto stiklinio stalo, sukėlė jam juoką, bet kartu pamėtėjo idėją, kad būtų įdomu pabandyti nufotografuoti tą pačią katę iš apačios. Pats šiuos gyvūnus mėgstantis vaikinas sugalvojo, kad būtų unikalu šiuos du dalykus sujungti į vieną, tačiau niekaip nesisekė priartėti prie sprendimo, iš kur gauti daug kačių ir jas patalpinti į vieną tam tinkamą erdvę. Kaip ir dauguma originalių idėjų, ši buvo tiesiog numesta į šalį laukti savo įgyvendinimo progos.

„Atėjo toks laikas, kai sugalvojau apsilankyti kačių parodoje ir likus dviem dienoms šovė mintis, kad jeigu aš toje vietoje pasistatyčiau savo nešiojamąją fotostudiją, dėl visko susitarčiau su renginio organizatoriais, tai vienoje vietoje turėčiau daug kačių, kurias atsineštų patys dalyviai, ir taip surengčiau didelį fotografijos projektą. Organizatoriams patiko sumanymas, todėl man pavyko įgyvendinti pirmąjį savo projektą su katėmis, fotografuotomis iš apačios“, – projekto užuomazgas prisimena jo autorius A. Burba.

Kūriniuose vaizduojami šunys, triušiai, arkliai ir karvė

„Underlook“ ir visos su juo susijusios idėjos, nuolatinis palaikymas – tai vilnietės komandos narės Ievos Midverytės (25) indėlis. Ji visada buvo šalia: kai buvo idėjos pradžia, apimdavo nežinia, blaškymasis ir kai buvo įvertintas projektas bei pasiektos mažos pergalės. Šiuo metu su projektu darbuojasi penkių žmonių komanda, dirbantys iš idėjos ir samdomi pagal poreikį. Kačių fotosesiją galima būtų vadinti startu į kitus projektus.

„Po kačių projekto pasklidus žiniai po visą pasaulį, žmonėms ir įmonėms pradėjus dalytis šia informacija viešosiose erdvėse, mumis susidomėjo Vokietijos knygų leidykla, kuri pateikė pasiūlymą išleisti kačių fotoalbumą. Gautos pajamos atvėrė kelius įgyvendinti kitus projektus, nors tuo metu iki galo dar netikėjome, kad galima daryti tai, ką mėgstame. Tai pačiai mus parėmusiai leidyklai pasiūlėme šunų fotografavimo iš apačios idėją ir ji sutiko. Taip gavome dar papildomo finansavimo, kas padėjo organizuoti arklių, triušių ir karvės projektą“, – džiaugiasi pašnekovas.

Projekto „Underlook“ pinigai investuojami į tolesnę kūrybą, prekių ženklo augimą, bet ne į asmeninius poreikius. Nuoširdžiai tikimasi, kad sulaukus finansinės paramos galima bus sumokėti atlygį už atliktus darbus projekto komandai.

Pasiūlys gerų dovanų verslo idėją

Pasak A. Burbos, noras pralinksminti ir pradžiuginti žmones nemažėja: „Turime ir kuriame dar daugiau naujų idėjų, kurias po truputį pristatome rinkai. Fotografijos projekto „Underlook“ spaudos ant marškinėlių ir džemperių savikaina labai didelė, nes siekiame kokybės, tad užsakymų nėra daug. Iš pradžių pirkome reklamai skirtus džemperius, uždėdavome ant jo spaudą ir taip pardavinėjome klientams. Vienas iš Lietuvos dizainerių sukūrė jau patobulintą prekę, tad rūbų linijos produkciją pasiūlysime ne tik Lietuvos, bet ir užsienio rinkai, kur paklausa dar didesnė.“

Besidomintieji projekto „Underlook“ idėjomis ar norintieji įsigyti produkcijos gali užeiti į svetainę www.underlook.org, iš kurios bus nukreipti į e. parduotuvę. Ateities lūkesčiai dar didesni – svarstoma apie galimybę „Underlook“ paversti gerų dovanų verslu visiems gyvūnų mėgėjams.

„Planuojame drabužių liniją papildyti nauju asortimentu: užrašų knygelėmis, plakatais, paveikslais ant specialaus popieriaus ar drobės. Turime minčių, kad galėtų atsirasti kitokia mada meno nišoje – tai lubų paveikslai. Žmogus žiūrėdamas į lubas matytų, kaip iš tikrųjų atrodo fotografavimas iš apačios. Ateityje mąstome apie „Underlook“ nuotraukų parodose atsiradimą. Mūsų komanda jau tuo patikėjo, tad tereikia rasti dar daugiau šio projekto bendraminčių, sekėjų ir, žinoma, investuotojų“, – entuziazmu trykšta „Underlook“ įkūrėjas.

Planuoja fotografuoti ne tik gyvūnus
„Idėjų yra ir jų tikrai nepristigs ir ateityje. Kitą vasarą planuojame fotografuoti tigrus iš apačios.“
A. Burba.
Entuziazmas, tikėjimas ir laikymasis principo, kad menas savaime atneš pajamų, pamažu privertė suvokti, kad vien didelio noro nepakanka, tačiau investuoti pinigai iš prieš tai gautų pajamų kačių ir šunų projektams atsipirko kelis kartus, tad tikimasi sulaukti dar didesnio susidomėjimo iš verslo pusės ir finansinio palaikymo sekančiam, tigrų projektui:. „Idėjų yra ir jų tikrai nepristigs ir ateityje. Kitą vasarą planuojame fotografuoti tigrus iš apačios, jau bendravome su Rusijos cirko vadovu, dar deriname atvykimo detales. Iš pradžių manėme, kad fotografuosime zoologijos sodo tigrus Lietuvoje, tačiau išsiaiškinome, kad tai būtų sudėtinga padaryti dėl jų įpročio gyventi narve ir bailumo, o su cirku keliaujantys tigrai yra dresuojami ir linkę daugiau bendrauti, tad tai padaryti būtų paprasčiau. Neatmetame galimybės kitais metais įamžinti kuo daugiau zoologijos sodo gyvūnų ir išleisti edukacinę knygą, paaiškinančią, kaip atrodo gyvūnai, nufotografuoti iš apačios. Po ketverių metų esame pasiryžę surengti fotosesiją didžiausiam ir sunkiausiam sausumos gyvūnui – drambliui. Kol to nepasieksime, nenustosime dirbti su šiuo projektu“, – tvirtina „Underlook“ autorius.

Vien dramblių fotosesija projektas neapsiribos. Svarstoma idėja iš apačios fotografuoti medį, iškasant jį iš žemės archeologiškai ir nepažeidžiant šaknų: pakėlus specialiu kranu į viršų ir palindus su fotoaparatu po jo šaknimis. Judėti pirmyn skatina žinojimas, kad niekas kitas pasaulyje to nedaro, o „Underlook“ yra vienintelis toks prekių ženklas. Tad, kol bus idėjų, dirbančiųjų komandoje ir rėmimo, tol projektas gyvuos.

„Jei fotografas netyčia būtų verslininkas, turėtų nebijoti rizikos ir naujų išradimų. Mums tai pavyko ir galime pasidžiaugti, kad jau dvejus metus turime „Underlook“. Tai darome vieninteliai pasaulyje ir nežadame sustoti!“ – tikina A. Burba.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai