STARTUOLIS, PLĖTOJANTIS MAŽŲJŲ NUOMONĖS FORMUOTOJŲ RINKODARĄ (#)

Ieva Kniukštienė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 35 s.
Tadas Deksnys. Asmeninio archyvo nuotr.
Nuomonės lyderiams įgyjant vis daugiau įtakos rinkodaros pasaulyje, Lietuva gali didžiuotis keletu kokybiškų ir sėkmingai veikiančių startuolių, jau kurį laiką aktyviai dirbančių nuomonės formuotojų srityje. Vienas jų – kauniečio Tado Deksnio įkurtas startuolis „Unboxed“, dirbantis su mažaisiais nuomonės formuotojais (angl. micro-influencers).
 
„Idėją, atvedusią į tokį „Unboxed“, koks jis yra šiandien, pradėjome vystyti 2013–2014 metais. Savo dabartinę formą „Unboxed“ įgijo 2017 m., kai startavo platforma. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį į priekį, kuriame „Unboxed Network“ ir leidžiame jam skirtą ICO“, – pasakoja T. Deksnys.
 
Platforma „Unboxed“ jau vienija daugiau nei 7 tūkst. mažųjų nuomonės formuotojų Lietuvoje ir turi jų visame pasaulyje. Mažieji nuomonės formuotojai, anot T. Deksnio, ypatingi tuo, kad kalba ne gausioms masėms, o labai tikslinei auditorijai. Jų sekėjai yra šeima, draugai, artimieji ir panašių pomėgių žmonės, todėl rekomenduotas produktas priimamas kur kas mieliau nei matytas reklamoje.
 
„Mes atrenkame labiausiai užsakovo pirkėjus atitinkančius mažuosius nuomonės formuotojus, kurie turi ištikimų sekėjų ir išbandę produktą pasidalija su jais nuomone savo socialinių tinklų paskyrose“, – teigia pašnekovas.
 
Nuomonės formuotojai – ne naujiena

Startuolis „Unboxed“, pasak įkūrėjo, pradėtas plėtoti dar tuo metu, kai Lietuvoje nuomonės lyderių rinkodara buvo mažai kam žinoma ir skambėjo kaip nesuvokiamas terminas, tad pradėję dirbti „Unboxed“ pradininkai turėjo ne tik įrodyti mažųjų nuomonės formuotojų poreikį, bet ir ištirti esamą rinką.
 
„Viena vertus, užtruko, kol patys išsigryninome verslo modelį, kol išbandėme, kas reikalingiausia rinkai ir pan. Antra vertus, tuo metu, kai pradėjome savo veiklą, vietinėje, Lietuvos rinkoje, nuomonės lyderių sąvoka dar neturėjo konteksto, buvo labiau išimtis nei taisyklė. Teko aktyviai edukuoti rinką, jos dalyvius, o kartais ir pačius nuomonės formuotojus bei pasakoti, kas tie nuomonės lyderiai, kokia jų nauda ir vertė verslui, kas yra kokybiškas turinys ir t. t. Be to, užtruko, kol rinkoje susiformavo kritinė masė, išjudinusi procesus iki šiandieninio piko“, – prisimena T. Deksnys.
 
Nors terminas gana sudėtingas, pašnekovas tikina, kad nuomonės lyderių rinkodara gyvavo visada, keitėsi tik jos specifika: „Kitaip, nei viešai priimta stebėtis, nuomonės lyderių rinkodara nėra naujas reiškinys, o bėgant laikui jis tik keičia savo formą, prisitaiko prie rinkos ir kintančių žiniasklaidos kanalų. Labai apibendrinus, tai yra vadinamoji rinkodara „iš lūpų į lūpas“. „Nielsen“ atliktas tyrimas rodo, kad net 92 proc. žmonių tiki kitais žmonėmis labiau nei bet kokia reklamos forma. Šis faktas ir tai, kad kiekvienas iš mūsų kasdien vis daugiau ir aktyviau gyvename virtualioje erdvėje, tapo priežastimi idėją paversti realia veikla.“
 
Svarbiausia bendruomenė

Startuoliui, dirbančiam su nuomonės lyderių rinkodara, svarbus kiekvienas nuomonės skleidėjas ir tą nuomonę pamatantis žmogus, todėl bendruomenė „Unboxed“ tampa veiklos ašimi.
 
„Unboxed“ didžiausias turtas ir išskirtinumas – bendruomenė, kurios narius vadiname „unboxeriais“. Jie gyvena visame pasaulyje, todėl „Unboxed“ dabar jau dirba su verslais daugiau nei 13 šalių visame pasaulyje. Mūsų „unboxeriai“ užsiima ir domisi pačia įvairiausia veikla, todėl „Unboxed“ administruoja kampanijas mados, maisto, vaikų ir šeimos, sporto, kosmetikos, gyvūnų, laisvalaikio, kelionių, įvairios technikos ir daugelyje kitų sričių“, – atskleidžia pašnekovas.
 
Įsitvirtino JAV rinkoje

Startuolį „Unboxed“ galima vadinti tikra sėkmės istorija, nes įmonė jau sugebėjo pritraukti milijonines investicijas, įsitvirtinti ne tik Lietuvos, bet ir JAV rinkose, o šiuo metu dirba su tokiais prekių ženklais kaip „Nestle“, „Mars“, „Bayer“ ir pan. Prieš porą metų startuolis sulaukė ir „Forbes“ pripažinimo, o jų perspektyvas netruko pastebėti ir JAV pirmaujanti B2B verslo akceleratoriaus programa.
 „Paslaugomis naudojasi daugiau nei šimtas prekių ženklų, o pats startuolis jau gali pasigirti patyrusia komanda ir visišku savęs išlaikymu.“
T. Deksnys.
„Investicijų pritraukimas yra projektas, kuriam reikia laiko, resursų ir pasiruošimo. Mūsų atveju geras startas buvo patekimas drauge su dar dešimt įmonių iš viso pasaulio į vieną iš lyderiaujančių akceleratorių JAV „The Alchemist“. Pabaigę jį pritraukėme investicijų iš 12 verslo angelų. Vienas iš kriterijų renkantis angelus yra pridėtinė vertė – pažinčių tinklas, kas mums pradžioje labai padėjo dirbant JAV“, – pasakoja pašnekovas.
 
Šiuo metu „Unboxed“ skaičiuoja neįtikėtinus rezultatus. Sakoma, kad sėkmę geriausiai galima pagrįsti realiais skaičiais, todėl T. Deksnys įvardija keletą jų: „Mes jau įgyvendinome daugiau nei 450 kampanijų, vidutinis jų įsitraukimo rodiklis 6,8 procento. Kampanijos įgyvendintos dešimtyje pasaulio rinkų, paslaugomis naudojasi daugiau nei šimtas prekių ženklų, o pats startuolis jau gali pasigirti patyrusia komanda ir visišku savęs išlaikymu.“
 
Pirmyn veda smalsumas

Paklaustas, kaip neprarasti motyvacijos ir ryžtis judėti pirmyn, verslininkas teigia, kad verslo plėtojimo motyvai yra paties proceso įdomumas: „Mano didysis motyvas – klausimas „kodėl“ ir pati kelionė. Startuolio vystymas yra be galo įdomus procesas, kuriam reikia daug kūrybiškumo, juo turi mokėti mėgautis ir džiaugtis. Apie tai byloja ir mano aplinkos pavyzdžiai. Ne taip seniai vienas pažįstamas sėkmingai pardavė išvystytą verslą. Ir... kai atrodo, viskas, gali pasiimti atostogų iki gyvenimo galo. Ne, jis jau vysto naują projektą. Ne momentinė finansinė sėkmė, ne tuokart svarbūs pasiekimai, ne sėkmė per vieną naktį, o tas procesas, kuris sukuria sėkmę per vieną naktį.“
 
Pradedantiesiems T. Deksnys pataria visada judėti pirmyn: „Kiekvienam pradedančiajam startuoliui norėčiau pasakyti: kad ir kas atsitiktų, nesustokite ir judėkite į priekį, adaptuokitės. Rinka keičiasi, ekonomika banguoja, konkurencinė aplinka dinamiška. Visa tai nesvarbu. Svarbu mėgautis kelione link galutinio tikslo.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai