STARTUOLIS RAWG PASIŪLYS, KĄ ŽAISTI ŠIANDIEN (#)

Juliana Miliut prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 23 s.
Daša Lyalina. Asmeninio albumo nuotr.
Paprašyta prisistatyti pašnekovė nevynioja žodžių į vatą: „Daša Lyalina, 38 metai, gimiau Maskvoje, esu vykdomoji direktorė startuolyje RAWG.“ Ji teigia, kad ypač svarbu neprarasti susitelkimo į savo veiklą – visada sutikrinti tai, ką daro, su pasirinkta strategija ir nesiblaškyti. Moteris pažada pasidalyti su skaitytojais ne tik blokų grandinės ypatumais, bet ir atskleisti, kaip jai pavyko tapti viena iš 40 pasaulinio lygio žaidimų blokų grandinės pranešėjų.

Kas yra RAWG?

„RAWG – tai informacinis, pramoginis portalas žaidėjams. Sakydama „žaidėjams“ aš, žinoma, turiu galvoje visus žaidimų mėgėjus, kurių pasaulyje dabar yra daugiau nei du milijardai. Žaidimų industrijos vertė šiandien lenkia visas kitas pramogų industrijas kartu sudėjus, įskaitant kiną, muziką ar literatūrą. Visgi paradoksalu tai, kad kino mėgėjai turi informacinius, rekomendacinius resursus (pavyzdžiui, iMDB), muzikos gerbėjus aptarnauja „Spotify“, knygų skaitytojai naudoja „Goodreads“, o štai žaidėjai neturi nieko“, – stebisi pašnekovė.
„Visa tai pateikiama su blokų grandinės (angl. blockchain) technologijų teikiamais pranašumais, tad mūsų vartotojai bus apdovanojami už tai, kad žaidžia savo mėgstamus žaidimus.“
D. Lyalina.
Pasak jos, kiekviena žaidimų platforma siūlo savo informacinius, rekomendacinius įrankius ir paslaugas, kurios yra integruotos į žaidimų parduotuves, tokias kaip „Google Play“, „Steam“ ar „PlayStation Network“, tačiau tos sistemos rekomenduoja tik žaidimus, kuriais prekiauja, o statistika rodo, kad net trys trečdaliai visų žaidžiančiųjų pramogoms paprastai naudoja du ar daugiau skirtingų įrenginių.

„RAWG yra ta vieta, kurioje egzistuos visi žaidimai, nesvarbu, kokiai platformai jie skirti, o mūsų vartotojai turės bendrą paskyrą, kurioje ras savo žaidimų kolekciją, bendraminčių ir ypač galingą naujų žaidimų rekomendacijos variklį. Tai dar tebėra jaunas projektas, bet mūsų duomenų bazėje jau yra keliolika tūkstančių žaidimų paskyrų, kuriose rasite ne tik pagrindinę informaciją (kūrėjas, leidėjas, žanras, paveiksliukai), bet ir kitų vartotojų sukurtą turinį: apžvalgas, vaizdo klipus ir transliacijas. Pagaliau RAWG veiks ir kaip socialinis tinklas, nes pagal statistiką žaidėjai paprastai turi būrį virtualių draugų, su kuriais susipažino ir bendrauja paprastai tik žaisdami, ieškodami ar teikdami pagalbą. RAWG siūlo unikalią galimybę susirasti naujų pažįstamų atsižvelgiant į jų mėgstamus žaidimus ar net žaidimo stilių. Visa tai pateikiama su blokų grandinės (angl. blockchain) technologijų teikiamais pranašumais, tad mūsų vartotojai bus apdovanojami už tai, kad žaidžia savo mėgstamus žaidimus“, – pasakoja D. Lyalina.

Kaip kilo mintis įkurti RAWG?

Pašnekovė atskleidžia, kad mintis įkurti startuolį kilo Gadji Makhtievui ir Aleksejui Gornostaevui. „Juodu yra vieno didžiausių ir populiariausių žaidėjams skirtų portalų Rusijoje „Kanobu“ kūrėjai, o mintis sukurti RAWG ir kilo analizuojant „Kanobu“ lankytojų įpročius. Jie pastebėjo, kad pusė visų lankytojų portalą aplanko ieškodami pagrindinės informacijos apie žaidimus, norėdami pažiūrėti ekrano paveikslėlių, sužinoti, kas juos sukūrė, kada jie išleisti ir pan. Kita pusė lankytojų paprastai užsukdavo dėl naujienų srauto, profesionalių apžvalgų ir originalių tekstų bei įžvalgų. Žvelgiant iš redaktoriaus pozicijos, originalaus turinio kūrimas ir redakcijos išlaikymas sudaro didžiąją dalį visų išlaidų. Taigi jiems atrodė keista, kad pusė portalo lankytojų visiškai nesidomi redakcijos kuriamu turiniu ir ėmė domėtis kodėl. Paaiškėjo, kad atsakymas paprastesnis, nei galima buvo tikėtis. Pasaulyje neegzistuoja portalas, kuris turėtų visus pagrindinius duomenis apie žaidimus vienoje vietoje. Tą akimirką Gadji su Aleksandru ir suprato, kad įkurs RAWG – portalą, siūlantį viską, ko ieško žaidėjai, ir padės rasti atsakymą į opiausią klausimą „Ką žaisti šiandien?“ – pasakoja moteris.

Paleis savo žetonus

Platforma RAWG jau turi daugiau nei 50 tūkst. žaidimų paskyrų, tūkstančius žymiems žaidimų kūrėjams skirtų puslapių ir per 10 mln. registruotų pasiekimų žaidimuose, kuriais dalijasi bendruomenė.

„Pastaruosius kelis mėnesius ruošėme RAWG pirminiam žetonų siūlymui (ICO), kuris numatomas šį rugsėjį. Panašiu metu pristatysime ir didžiulį portalo atnaujinimą, apdovanojimų žaidėjams mechanizmą. Kalbėdami apie pasiekimus, galime pasidžiaugti, kad mums tiesiog puikiai sekasi. Tai yra gera pradžia – turime pakankamai informacijos, kad sukurtume vieną pažangiausių žaidimų rekomendavimo tarnybų“, – priduria D. Lyalina.

Įsisavino naujausias technologijas

Pastebėję glaudų ryšį tarp žaidimų specifikos ir kriptovaliutų naujovės, RAWG kūrėjai sakosi supratę, kad ICO yra puikiai suderinama su žaidimų industrija: „Mūsų nuomone, blokų grandinė, kaip technologija, yra labai organiška žaidimų industrijos atžvilgiu. Žaidimuose jau kurį laiką egzistuoja vidinės valiutos, kurios pelnomos žaidžiant ir panaudojamos norint patobulinti ar išplėsti savo žaidimo patirtį. Tam tikra prasme žaidimų kūrėjai ir žaidėjai jau seniai naudojasi pačia kriptovaliutų idėja, bet ne technologijomis. Kurdami RAWG bandome įprasminti šį ryšį, tikime, kad blokų grandinės technologijos padės mums pritraukti lankytojų ir paskatins juos kurti ar dalytis turiniu bei gauti apdovanojimų. Blokų grandinės technologija šiuo atveju leis mūsų vartotojams naudotis pelnytais apdovanojimais ne tik RAWG sistemoje, bet ir už jos ribų. Kitas ne mažiau svarbus dalykas – blokų grandinės technologija padės mums realizuoti visiškai skaidrios įmonės idėją, atvirai demonstruoti savo pajamas, išlaidas, produkto kūrimo planus ir sprendimų priėmimo procesus.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai