VEGANIŠKO VERSLO KŪRĖJAS TIKI, KAD AUGALINIO MAISTO ERA DAR PRIEŠAKYJE (#)

Loreta Lileikienė prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 51 s.
Aistis Zidanavičius Antano Minkevičiaus nuotr.
„Augalinių gaminių era tik ateina“. Šią mintį išsakęs - Aistis Zidanavičius (35), pastaruosius pusantrų metų ieškojo naujos nišos, idėjos  – ką dar galėtų veikti? Nuosavą verslą turintis vyras sako, kad norėjo užsiimti kažkuo prasmingu, keičiančiu pasaulį, todėl daug idėjų, kurios buvo tik įdomios, tiesiog nustūmė į šalį. Apsistojo ties iš tiesų jam rūpinčia sritimi – gamtos apsauga ir gyvūnų teisėmis. Jauno verslo "Bad Hunter Foods" autorius siūlys vartotojams tik augalinius maisto produktus, tuo prisidėdamas prie gyvūnų apsaugojimo ir sieks gausinti augalinio maisto mėgėjų skaičių, nes tiesiog mato šios veiklos prasmę.

Kol kas tik sukūrė produktą

Ne taip seniai sostinėje A. Zidanavičius surengė kone pusmetį kurto produkto – augalinių mėsainių oficialų pristatymą, pavaišino jais atvykusius svečius. Kol kas tai pradinė verslo stadija, iki šiol jokių pardavimų nevyko. „Dabar jau turime produktą ir bus galima pradėti kitus veiksmus:  planuoti gamybą, patį gamybos procesą ir produkcijos realizavimą“,- apie tolimesnius darbus sako pašnekovas, ketinantis  augalinius maisto gaminius tiekti į parduotuves, kavines, restoranus, barus.

„Mano pirminis tikslas buvo ir vis dar yra orientuotis į visavalgius klientus, nes siekiu jiems parodyti, kad skaniai ir pilnavertiškai maitintis galima ir nevartojant gyvulinių produktų. Žmonės, kurie nevalgo mėsos, šį kelią jau pasirinko, tad, žinoma, šis produktas skirtas ir jiems. Mano pirminė mintis lieka ta pati – sukurti pokytį, supažindinti valgančius mėsą su kitokia galimybe ir taip sumažinti žudomų gyvūnų skaičių pasaulyje,- dėsto A. Zidanavičius.

“Man rūpi gamta, gyvūnai ir tokiu būdu noriu prisidėti prie kitokio pasaulio sukūrimo. Aš tikiu, kad galiu tai padaryti. Mano tikslas yra sukurti didelę, pasaulinio lygio kompaniją, kuri gamintų įvairius augalinius produktus, galinčius pakeisti mėsą, pieną, sūrį ir pan. Taip pat noriu sukurti pinigų srautą įvairioms aplinkosaugos ir gyvūnų teisių problemoms spręsti ir ketinu tuo remdamasis kurti savo kompanijos verslo modelį, kad dalis apyvartos būtų skiriama minėtoms problemoms spręsti“,- sako pašnekovas.

Pokyčiams vien aukų - mažai

Pokyčių savo veikla siekiantis verslininkas pats aukoja pinigų gyvūnų prieglaudoms ir kitoms gyvūnų ir gamtos organizacijoms, daugiau nei pora metų nevalgo mėsos ir pieno produktų. Tik permainoms vien tik aukoti šiek tiek pinigų nepakanka. Reikia daug pinigų – įsitikinęs jis, todėl ir sumanė sukurti verslą, kuris finansuotų tokias organizacijas ir pokyčius pasaulyje. „Tik aukojant nieko nėra sukuriama. Na, o norint pasiūlyti galimybę gyventi nevalgant mėsos ar pieno produktų, rinkoje turi būti labai gerų kitų produktų“,- šias dvi idėjas Aistis ir suvienijo savo versle, kurio idėją brandino keletą mėnesių. Kiek vėliau jis prisidėti pakvietė ir dabartinę savo verslo partnerę Ventę Viteikaitę, sveiko gyvenimo būdo propaguotoją ir „Vegfest“ renginių organizatorę.

Pirmąjį veiklos pusmetį verslo kūrėjai ieškojo maisto technologų, kūrė pavadinimus, planavo, kūrė idėjas, svajojo ir pan. Šiuo metu jau sukurtas pirmasis produktas – veganiški mėsainiai, gaminami iš kviečių, o kiti žingsniai: gamybos planavimas, investuotojų paieška, marketingo strategijos kūrimas, nauji produktai, augimas. Augalinio maisto gamybos srityje besidarbuojantis verslininkas sako, kad sunku viskas, nes daug kas nežinoma ir nauja, bet svarbiausia ne tai – sunku ar lengva, o tai - ar įdomu ir verta.

Būti ateities dalimi

Veganiškų "mėsų" (mėsainių, kepsnių, dešrelių ir t.t.) prekės ženklo „Bad hunter foods“ sumanytojui šis verslas įdomus todėl, kad jis yra įsitikinęs, jog augalinių gaminių era tik ateina. A. Zidanavičius neabejoja, kad per ateinančius 10 metų bus sukurta labai įdomių, naujų ir inovatyvių augalinių produktų. „Ir aš noriu būti šios ateities dalimi bei kūrėju, - pažymi pašnekovas. - Taip pat aš matau šio verslo prasmę ir potencialius jo kuriamus pokyčius.“

Pasak augalinio maisto propaguotojo, jo verslui labai daug investiciju nereikėjo, viskas dar priešakyje, kai prasidės gamyba. Iš naujo verslo spėjęs išmokti, kad „geriau daryti keletą variantų nei vieną, tuomet daugiau šansų, kad išsipildys bent vienas“ bei įsitikinęs verslo klasika – sprendimus reikia priimti greitai.

"Bad Hunter Foods" vadovas Aistis Zidanavičius pradedantiesiems linki kurti prasmingą verslą ir įgyvendinti idėjas, kuriančias gražesnį pasaulį. 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai