...

Dėl kūrybos atsisakė IT specialisto karjeros

Verslas

2018.07.31

Autorius: Inga Rauluševičienė

Temos: , .

Dėl kūrybos atsisakė IT specialisto karjeros

Laurynas Marma. Asmeninio albumo nuotr.

Riešėje gyvenantis Laurynas Marma (32) vieną dieną tiesiog pasidavė naujų potyrių troškimui, atsisakė stabilaus gyvenimo ir IT specialisto karjerą paaukojo dėl kūrybos, o polinkį į meną pavertė nuosavu rankinių verslu „SAVi TAVi“.

 

Kūryba supo nuo vaikystės

Prekių ženklo „SAVi TAVi“ atsiradimas buvo staigus, vieną dieną nusprendus mesti įprastą bei nusistovėjusią kasdienybę ir iškeitus pajamų pastovumą į nežinomybę, tačiau drauge tai galima buvo vadinti stiprių emocijų ir naujų nuotykių pripildytu kūrybiniu keliu.

„Kūryba mane supo dar nuo vaikystės: grojau mokyklos roko grupėje, turėjau daug ir didelių svajonių iš meninės perspektyvos, tačiau susiklostė taip, kad studijavau visai ką kita – kompiuterių inžineriją. Atsiradus tam tikrų aplinkybių, muzikinę karjerą kartu su grupe nusprendėme nutraukti, o tada reikėjo skubiai sugalvoti, kur panaudoti visą sukauptą kūrybinį potencialą, nes minčių būta – nors vežimu vežk“, – pasakoja L. Marma.

Dukters gimimas paskatino ir projekto „SAVi TAVi“ atsiradimą. Namie itin mėgstama tvarka, tačiau ją palaikyti buvo ypač sudėtinga, o vaikiškas turtas puošė visas namų kerteles. Užduotis teko nelengva: visus didesnius ar mažesnius daiktus sugalvoti kažkur patalpinti, kad tai teiktų ne tik švaros pojūtį, bet ir sukurtų estetinį vaizdą. Idėjos bendraautorių namus galima buvo vadinti viena didele bandomąja kūrybine platforma, kurioje realizuojami vis nauji sumanymai. Taip pirmasis „SAVi TAVi“ sukurtas produktas įgavo ne tik savitą formą, bet ir skambų pavadinimą „basketė“.

Pomėgis tapo verslu

Pavadinimas „SAVi TAVi“ kilo iš minties: ką sukūriau sau, galiu sukurti ir tau. Projektas dar vis nedrąsiai vadinamas verslu, kuris pradėtas neieškant jokios finansinės paramos iš šalies, o investuojant asmenines lėšas.

 

„Tikiu, kad tai ne pabaiga ir dar ne viena unikali idėja įgaus kūną.“

L. Marma.

 

„Kūrybos išskirtinumas – tarpusavyje derinamas veltinis ir medis arba natūrali oda ir medis, nenaudojant nė vienos siūlės arba tik labai mažai kai kuriems produktams pagaminti. Dizaino specifika atsiskleidžia objekto konstrukcijoje, kuriamoje taip, kad, sulanksčius visą plotą naudojamos medžiagos į suplanuotą formą, jai sutvirtinti prireikia vos keleto kniedžių. Taip išlaikomas objekto tvirtumas, patvarumas ir sandarumas“, – atskleidžia pašnekovas.

„SAVi TAVi“ nekonkuruoja su kitais panašius gaminius kuriančiais prekių ženklais, o stengiasi susidraugauti, užmegzti ryšį, padiskutuoti, rasti bendrumo. „Nauji produktai nuolat sukasi galvoje, šiais metais jų gimė tikrai ne vienas. Tikiu, kad tai ne pabaiga ir dar ne viena unikali idėja įgaus kūną“, – optimizmu trykšta verslo įkūrėjas.

Džiugina užsakovų vertinimai

Daug džiaugsmo idėjos autoriui atneša kiekviena pagyra, įvertinimas ar padėka. Pirmasis žingsnis į rinkodaros klodus buvo tradiciškai sukurtas verslo puslapis socialiniame tinkle „Facebook“, kuriame pradėjo puikuotis pirmosios projekto „SAVi TAVi“ nuotraukos ir įrašai. Kiekvienas spustelėjimas „Patinka“ ant šviežiausios naujienos kėlė teigiamų emocijų ir skatino judėti pirmyn, o pirmieji lankytojai sukėlė tikrą euforiją.

„Po pirmųjų tūkstantinės minios sekėjų „Facebook“ žmonių ratas aktyviai didėjo kelis kartus. Jausmas buvo neapsakomai geras ir džiuginantis, nes to visiškai nesitikėjome, o gavome tiek daug, kad netrukome suprasti, jog dabar sustoti negalime. Komandoje dirbome tik dviese, nespėdavome atsakyti į klientų užklausas, nes susirašinėjome su kiekvienu savo klientu individualiai, o tai užėmė nesuvokiamai daug laiko! Bet drąsiai galime teigti, kad buvo verta, nes dar ir dabar dažnai gauname džiuginančių laiškų, kad bendrauti ir apsipirkti pas mus – geriausia iki šiol turėta patirtis“, – pasakoja verslininkas.

Šiuo metu verslo idėjos vizualizacija, gamyba ir pardavimų procesu rūpinasi pats L. Marma. Ateityje ketinama plėstis ir papildyti produktų spalvų asortimentą. Siekiant sėkmingai parduoti ir užsienyje, naudojama platforma „Etsy.com“, sulaukiama užsakymų iš kaimyninės Latvijos bei Estijos, o tai suteikia dar daugiau populiarumo šiam prekių ženklui įvairiose klientų auditorijose.

Rankinės kūrimo procesas trunka ilgai, tam reikia dirbti 3–4 dienas: pirmiausia paruošiama mediena, ji frezuojama ir graviruojama, šlifuojama ir apdirbama ekologišku linų sėmenų aliejumi. Vėliau ruošiama oda ar veltinis, išpjaunamos visos reikiamos detalės. Kiekvienos detalės odos kraštai dažomi rankomis, tada džiovinama, medžiagos sujungiamos su naudojama furnitūra ir sutvirtinamos kniedėmis. Viskas rūpestingai supakuojama ir išsiunčiama pirkėjams.

Asortimentą diktuoja klientai

Pradžioje buvo kilę idėjų, kad reikėtų labiau atsigręžti į interjerą ir jo detalių kūrimą skirtingose erdvėse, tačiau planus nejučia vis pakoreguodavo klientai. Pirkėjai dažnai pasimesdavo tarp to, kas yra basketė ir rankinė. Vis pasikartojantys gaminių supainiojimo atvejai privertė atsižvelgti ir sukurti būtent „SAVi TAVi“ rankinę, kuri atrodytų ne kaip basketė, o būtų dar geresnė jos versija. Kaip teigia idėjos autorius, būtent veltinio rankinė su medžio rankenomis tapo savotišku tramplinu į platesnę auditoriją. Šiuo metu produktų yra gerokai daugiau nei du: visa prekių linija „MEDiSON“, t. y. rankinės mediniais šonais, kuprinės, juosmens rankinė, pirkinių krepšiai, vyriška didelė rankinė – kompiuterio krepšys, solidi kompiuterio rankinė.

Naujos idėjos gimsta netikėtai. Verslo įkūrėją įkvepia miesto ritmas, todėl dažnai laisvą laiką leidžia tiesiog vaikščiodamas su šeima Vilniaus miesto gatvėmis ir stebėdamas žmones. Jis nuolat domisi, kokios tendencijos ir aktualijos vyrauja rankinių mados srityje, tačiau dizainą suvokia šiek tiek kitaip, tad pasaulį išvysta unikali ir išskirtinė rankinė „SAVi TAVi“.

„Gimus vaikui įgijome dar daugiau drąsos būti savimi, keisti gyvenimą kuriant iš visos širdies, o kai tai darai, tavo kūrybą pradeda vertinti ir kiti. Šiandien džiūgaujame, kad esame apsupti savo nuolatinių bei mūsų prekių ženklui neabejingų klientų ir galime kurti savo svajonę, o ne dirbti biuruose“, – pasiekimais dalijasi L. Marma.

„Jūs net nežinote, kiek galite ir sugebate, kai degate idėja ir sumanymu. Būkite drąsesni, įsiklausykite į save ir suvokite, kad jei gerai darysite, neprapulsite, nes atrasite savo klientų auditoriją. Tad, jei gimė mintis, nestabdykite, nes kada daugiau, jei ne dabar?“ – pataria L. Marma.

„SAVi TAVi“

437-1533016811-419066.jpg 437-1533016811-816024.jpg 437-1533016811-899334.jpg 437-1533016811-369860.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.