PASKELBĖ KOVĄ NEEFEKTYVIEMS VERSLININKŲ ĮPROČIAMS (#)

Povilas Sabaliauskas prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 15 s.
Valdemaras Tunkevičius. Asmeninio albumo nuotr.
Gyvename laikais, kai visi visko nori čia ir dabar. Jeigu stringa paslaugų užsakymas arba gavimas, būname nepatenkinti ir automatiškai permąstome, ar tikrai verta toliau bendrauti su vienais ar kitais jų teikėjais. Natūralu, kad visuotinio nekantrumo sąlygomis vis svarbesniu veiksniu tampa verslo procesų optimizavimas. Būtent padėti verslams tvarkytis su šiuo nelengvu uždaviniu ir pasišovė projekto „Plandok“ komanda. Modernios rezervavimo valdymo sistemos kūrėjai neslepia, kad jų ambicija tarptautinė, o sunkiausiu savo uždaviniu laiko kovą su neefektyviais, bet įsisenėjusiais žmonių įpročiais.
 

Idėją pasufleravo pažįstamo prašymas

Kaip pasakoja „Plandok“ kūrėjas Valdemaras Tunkevičius, projekto pradžia buvo labai paprasta. Vienas pažįstamas jo tiesiog paprašė padėti sukurti valdymo sistemą Odontologijos klinikai, o tai ir pasufleravo naujo verslo idėją.
 
„Įvertinome rinką ir supratome, kad tokio produkto paklausa egzistuoja, kad jis būtų reikalingas ir naudingas. Pagaliau pati idėja bei iššūkis sukurti tokią sistemą pasirodė labai įdomūs. Patirties projektų kūrimo srityje irgi buvo, tad nusprendėme imtis šio reikalo. Taigi pradėjome kurti rezervavimo valdymo sistemą „Plandok“, visų pirma skirtą klinikų ir salonų valdymui“, – pasakoja jis.
 
Anot verslininko, kuriant „Plandok“, pirmiausia galvota apie vartotojo patirtį. Produktas turėjo veikti ne tik sklandžiai, bet ir suprantamai. Konsultacijos su potencialiais klientais prasidėjo dar prieš kūrybinį procesą. Prioritetus apsibrėžti labai padėjo ir rinkoje šiuo metu esančių tiesioginių bei netiesioginių konkurentų pavyzdžiai.
 „Atsirandant naujų klientų, gauname įvairių patarimų ir pasiūlymų, kaip ją dar labiau pagerinti.“
V. Tunkevičius.
„Pirminės funkcijos, kurias turėjo turėti sistema, buvo patogus kalendorius, skirtas klientų registracijai, darbuotojų valdymo sistemos, SMS ir el. pašto priminimai klientams, galimybė darbuotojams turėti atskirus prisijungimus, patogi klientų duomenų bazė ir kitos panašios funkcijos. Šias funkcijas nuolat optimizuojame. Kartu diegiame naujas, klientams aktualias“, – dėsto V. Tunkevičius.
 
Pasak jo, viso kūrybinio proceso metu įrankis pamažu tobulėja. Tam tikras korekcijas lemia ir pačios rinkos poreikiai. Būtent vartotojų atsiliepimai yra bene vertingiausias idėjų šaltinis.
 
„Sistema nuolat tobulėja. Atsirandant naujų klientų, gauname įvairių patarimų ir pasiūlymų, kaip ją dar labiau pagerinti. Tai labai vertiname, nes visi šie pasiūlymai ir bendravimas su klientais padeda planuoti tolesnius žingsnius ir mūsų vartotojams pasiūlyti dar geresnę rezervavimo valdymo sistemą“, – sako pašnekovas.
 
Pagrindinis konkurentas – įpratimas

Anot V. Tunkevičiaus, dabar daugiausia dėmesio ir darbo reikia siekiant pristatyti patį produktą rinkai. Viena vertus, joje netrūksta jaunų dalyvių, noriai priimančių naujoves. Tačiau esama ir ilgą įdirbį turinčių verslų, kurie yra pripratę prie senų sistemų.
 
„Pereiti prie naujo, modernaus produkto ryžtasi ne visi. Tam reikia konkretaus sprendimo. Visgi gydymo įstaigos, klinikos, grožio salonai ar individualiai dirbantys vizažistai bei kitas grožio paslaugas atliekantys specialistai, kasdien registruojantys klientus, siunčiantys jiems priminimus ir tvarkantys savo bei darbuotojų grafikus, greitai supranta tokios sistemos naudą ir sėkmingai ja naudojasi“, – teigia jis.
 
Verslininkas pastebi, kad naujų produktų įvedimą į rinką neretai apsunkina ne tik konkurencija, bet ir paprasčiausio pripratimo galia. Paslaugų teikėjai kažką vienaip daro ne todėl, kad taip efektyviau, o todėl, kad yra taip įpratę.
 
„Įprotis yra stiprus dalykas. Net ir turint geresnį produktą, ne visada jį paprasta parduoti. Tikrai pasitaiko atvejų, kai klientai naudojasi senais ir nepatogiais įrankiais. Tačiau žinome, kad atėjus laikui jie ieškos efektyvesnio ir paprastesnio būdo valdyti savo veiklą. Mums lieka tik pasirūpinti, kad atėjus tam laikui mūsų įrankis būtų išties geras ir naudingas“, – sako V. Tunkevičius.
 
Pasaulinės ambicijos

Pašnekovas neslepia, kad nuo pat pradžių su „Plandok“ siejo dideles ambicijas. Kad ir kaip žiūrėsi, Lietuvos rinka yra maža, tad, norint sėkmingai vystyti tokį produktą, reikia galvoti apie tarptautines rinkas.
 
„Salonai ir klinikos visose pasaulio šalyse savo veiklą vykdo gana panašiai. Visi registruoja klientus, visi jiems siunčia priminimus arba skambina, todėl mūsų sistema yra atvira visoms rinkoms. Šiuo metu jau esame į sistemą įtraukę ir kitas užsienio kalbas: anglų, rusų, latvių. Turime vis daugiau klientų iš šalių, kuriose bendraujama šiomis kalbomis“, – dėsto verslininkas.
 
Anot jo, natūralu, kad iššūkių tarptautinėse rinkose yra daug. Ten ir konkurencija, ir poreikiai didesni. Tačiau geriems sprendimams ir produktams visada yra vietos.
 
„Svarbiausia yra pardavimai. Jei produktas bus parduodamas ir klientai patenkinti, viskas bus gerai. Projektas bus pelningas, jei po poros metų turėsime daugiau kaip 50 tūkst. registruotų vartotojų iš įvairių pasaulio šalių. Kryptingai einame link šio tikslo. Tikime juo. Ir visiems linkiu startuoti! Jei tave veža tavo idėja, tiki jos įgyvendinimu ir sėkme, tai ko lauki? Juk tik startavę ir pradėję darbuotis su savo idėja, suprasite, ar ji važiuoja, ar ne“, – optimistiškai apie ateitį kalba V. Tunkevičius.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai