SUKAUPTAS ŽINIAS PANAUDOJO KOSMETIKOS LABORATORIJAI (#)

Inga Rauluševičienė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 43 s.
Rūta Monkevičiūtė. Asmeninio albumo nuotr.
Rūta Monkevičiūtė (27), įgijusi ne tik tarptautinio verslo studijų bakalaurą, bet ir nepamatuojamo išmanymo natūralios kosmetikos gamyboje, ir rinkodaros specialisto patirties turintis Aidas Gvazdaitis (28) puikiai išnaudojo savo profesines kompetencijas. Marijampoliečiai ėmėsi įgyvendinti nuosavo verslo idėją ir, iškeitę sostinę į provinciją, joje įkūrė Kosmetikos laboratoriją.
 

Idėja gimė iš polinkio gaminti kosmetiką

„Nuo 2013 m. dirbau lietuvių įkurtoje natūralios kosmetikos gamybos įmonėje. Pamažau viskas taip dėliojosi, kad teko padirbėti gamybos, vadybos ir vadovavimo skyriuose. Vėliau pasitarę su kolegomis nusprendėme įmonės veiklą nutraukti, nes tuo metu taip atrodė geriausia. Tuo metu Aidas taip pat dirbo įvairiose įmonėse rinkodaros srityse, tačiau atėjo laikas, kai tai pradėjo nebetenkinti ir vieną dieną viso to atsisakė. Akivaizdu, kad tapau bedarbė, skyriau laiko savęs paieškoms, palikome didmiestį Vilnių ir atvykome gyventi į Marijampolę. Užsiregistravau darbo biržoje ir netikėtai gavau pasiūlymą, kurį šiandien vadinu lemtimi: tuo metu amžiaus cenzui iki 29 metų tikau ir man buvo užsiminta apie galimybę pateikti paraišką verslo subsidijai gauti, kuri leistų už tas lėšas įsigyti įrangos veiklai pradėti“, – kelią į verslą prisimena viena iš jo autorių R. Monkevičiūtė.

Kosmetikos laboratorijoje natūralios kosmetikos gamybos procesui vadovauja būtent ji. Tai nieko nestebina, nes moteris jau seniai turėjo didelį norą gaminti kosmetiką pati, kaupė žinias ne tik kursų ir mokymų metu, bet ir dirbdama laboratorijoje natūralios kosmetikos įmonėje Vilniuje. Gavus pasiūlymą subsidijai, buvo rastos ir tam tinkamos patalpos Marijampolėje, kuriose prieš tai veikė laboratorija, tad tai dar labiau įtikino, kad atsidūrė tinkamu laiku ir tinkamoje vietoje.
A. Gvazdaitis rūpinasi prekių ženklo vystymu ir visais kitais su rinkodara susijusiais klausimais, kuriuos išmano geriausiai. Tad abu kartu sistemingai nuveikia itin daug, tačiau per metus verslui įsibėgėjus pajuto, kaip trūksta laiko ir rankų įprastam produktų pakavimui ir prisidėjimui prie paties gamybos proceso. Tad šiuo metu jau pradėta formuoti komanda, prie kurios prisijungė pirmasis kolega, kad verslo plėtra vyktų greičiau ir produktų bei paslaugų kokybę pavyktų ir toliau gerinti.
 


Produktų atsiradimą diktuoja rinka

Pirminis Kosmetikos laboratorijos tikslas buvo tradicinis moterims skirtas krepšelis, kurį sudaro natūrali veido kosmetika: kremai, valikliai, serumai ir kitos tradicinės priemonės. Atsižvelgus į kosmetikos gaminio sukūrimo procesą, kuris trunka ypač ilgai, lydimas daugybės bandymų, eksperimentų, tyrimų, dokumentų, kelią teko šiek tiek koreguoti: „Dėl laiko, kurį teko atiduoti ne tik kosmetikos krepšelio kūrimui, bet ir dokumentų sutvarkymui, pakeitėme produkto prototipą į aliejinių plaukų kaukių produkciją. Aliejaus kaukės man pačiai nebuvo naujiena, jas naudojau ir rekomendavau savo artimai aplinkai jau daug metų, tad nusprendžiau pasiūlyti alternatyvą, kad klientėms nereikėtų ieškoti receptų, kaip pasigaminti pačioms, ir gaišti laiko. Norint nusipirkti kokybiškų ingredientų pačioms ir pasigaminti savo kaukę, tektų sumokėti už tai sumą, viršijančią 100 eurų, o už Kosmetikos laboratorijos aliejinę kaukę sumokėsite iki devynių eurų ir jos sudėtyje rasite net 12 skirtingų rūšių, aukščiausios kokybės, ekologiškų aliejų“, – palygina kosmetikos produktų kūrėja.

Šios vasaros pabaigoje pirkėjas turėtų nudžiuginti dar vienas produktas – tai natūralūs kremai moterims su mokslo ištobulintais pažangiais ingredientais. Vietinės konkurencijos kūrėjai nejunta, nes produkciją siunčia į didelius ir mažesnius miestus per elektroninę parduotuvę, tad išskirti vieno ar kito regiono negalėtų, užsakymai atkeliauja iš visur. Nors natūralią kosmetiką gaminančių prekių ženklų įmonių atsiranda kasmet ir Lietuvoje, tačiau ieškodami pavyzdžių greičiau orientuotųsi į Latviją, kur gana gausu kokybiškos natūralios kosmetikos produkcijos. Visgi didesnis pirkėjų susidomėjimas yra Lietuvoje, į užsienį išsiunčiama tik 5–10 proc. gaminių.
 
Receptūras kuria pati

Kaip teigia pašnekovė, receptūra atsirado iš daugybės eksperimentų, kol buvo išgautas tinkamas naudoti produktas – funkcinės aliejinės kaukės: drėkinamosios, galinčios paskatinti plaukų augimą ar sumažinti jų slinkimą. Netrukus atsirasiantys veido kremai bus skirti jaunai ir brandžiai odai, skirstomi pagal esamas problemas. Šiuo metu sulaukiama tik gerų atsiliepimų iš moterų, kurios neretai atvyksta ir pasikonsultuoti į Kosmetikos laboratoriją.

Didžiausi sunkumai užklupo susidūrus su krūva reikalavimų kosmetikos gamybai. Kad į rinką patektų saugus ir kokybiškas produktas, jis turi pereiti ne tik kūrimo ir eksperimentinius etapus, bet ir daugybę tyrimų. Specialistai turi įvertinti produkto saugumą, produktas turi būti tinkamai paženklintas ir notifikuotas Europos Sąjungoje. Rinkoje apstu panašių prekių ženklų, gaminančių natūralią produkciją, tad norint turėti prekių ženklo išskirtinumą ir natūralios kilmės produktą, o ne iš sintetinių žaliavų, reikia nuolat ir daug dirbti.

„Dar mokykloje ilgai dvejojau tarp chemijos ir vadybos krypčių. Tuomet pasirinkau vadybos studijų kryptį, tačiau gyvenimas sudėliojo savaip ir sugrąžino prie pamėgtos chemijos. Noras ir trauka kosmetikos gamybai ne tik neatsibosta, bet auga kasdien, o be kūrybos ir maišymo proceso jau nebeįsivaizduoju savo gyvenimo“, – tikina pašnekovė.
 


Asmeninės investicijos jau atsiperka

„Daug pastangų ir žinių prireikė, kad nepridarytume klaidų biurokratiniuose bei mokestiniuose dalykuose, pildydami paraišką nuosavo verslo subsidijai, o vėliau ir paskolai gauti, taip pat susidūrėme su iki tol dar nežinomų dokumentų bei ataskaitų rengimu. Visada stengiamės dalytis darbus, juntame veikloje judėjimą, kylančių pardavimų skaičių, kas motyvuoja kurti toliau. Visus metus tik investavome ir vis kildavo klausimas, kada pradėsime uždirbti, o ne tik skaičiuoti asmenines investicijas ir išlaidas, kurių reikia priemonėms įsigyti, kad procesai nesustotų“, – patirtus sunkumus atskleidžia kosmetikos gamintoja R. Monkevičiūtė.
 
„Idėjų turi daug žmonių, tačiau svarbiausia imti ir daryti. Vienos idėjos pelningos, kitos ne, bet kai yra didelis noras, tiesiog pradedi veikti, o kartais neturinčios loginio paaiškinimo biurokratinės prievolės tik dar labiau skatina visko išmokti, nes tai veda link tavo tikslo. Idėja sudaro tik 10 proc., visa kita – darbas“, – patarimais dalijasi verslo bendrasavininkė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai