PO SPORTINĖS KARJEROS ĖMĖSI DVIRAČIŲ VERSLO (#)

Ieva Kniukštienė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 9 s.
Karolis ir Justas Volungevičiai. Asmeninio albumo nuotr.
Kauniečiai broliai Karolis ir Justas Volungevičiai, nuo paauglystės dalyvavę įvairiose tarptautinėse dviračių varžybose, savo žinias ir aistrą dviračiams pavertė nuosavu verslu. „Nuo pat verslo pradžios tikėjome, kad veikla, kuri kyla iš didelio pačių domėjimosi ir entuziazmo, tikrai gali būti sėkminga“, – užtikrintai sako vienas iš „Velomanijos“ įkūrėjų Karolis Volungevičius.
 
Trūko specifinių žinių

Ilgą laiką dalyvaudami varžybose vyrai turėjo galimybę pažinti dviračių rinką ir vartotojų interesus, todėl pradėti nuosavą verslą mintis ėmė kirbėti savaime.
 
„Abu su broliu Justu nuo paauglystės užsiėmėme dviračių sportu. Mūsų tėtis taip pat su tuo susijęs – jis yra treneris, tad ilgus metus mūsų pasaulis sukosi apie dviračius. Abu sportavome profesionaliai Prancūzijos, Italijos, Belgijos komandose, tad matėme ne tik dviračių sportą iš vidaus, bet ir susipažinome su dviračių rinka, jų priežiūra Europoje. Baigę sportinę karjerą, išbandėme ir samdomus darbus, tačiau meilė dviračiams niekur nedingo. Tad, pastebėję Lietuvoje nišą, nusprendėme pradėti savo verslą“, – sako K. Volungevičius.
 
Suvokimas apie dviračius bei visapusiškas jų pažinimas lėmė verslo pradžią ir padėjo pamatus jo sėkmei, tačiau broliai pripažįsta, kad sudėtingiausia jų verslo starte buvo verslo žinių stoka.
 
„Iš pradžių turėjome daug entuziazmo ir žinių apie dviračius, bet tikrai trūko žinių apie patį verslą ir įmonės veiklos valdymo procesus. Pamenu, kad veiklos pradžioje teko dirbti ir po 18–20 valandų per parą, nes neturėjome galimybių iškart įdarbinti daugiau žmonių. Tad dieną bendraudavome su klientais, o po darbo valandų užsiimdavome dviračių priežiūra ir atlikdavome visus reikiamus administracinius darbus“, – prisimena pašnekovas.
 
Edukavo klientus

Nors šiuo metu dviračiai yra labai populiari ir vis dažniau lietuvių pasirenkama priemonė, K. Volungevičius prisimena, kad verslo pradžioje teko edukuoti vartotojus ir parodyti, kas iš tiesų yra kokybiška prekė.
„Dabar jau ir patys aiškiai matome, kad situacija keičiasi, sveikas ir aktyvus gyvenimo būdas populiarėja tarp įvairaus amžiaus žmonių.“
K. Volungevičius.
„Nuo pat veiklos pradžios koncentravomės į kokybę – ir produkcijos, ir aptarnavimo. Norime savo klientams pasiūlyti jų poreikius geriausiai atitinkančius produktus, kurie būtų naudojami ne vienus metus ir teiktų džiaugsmą važinėjantis dviračiu tiek sporto, tiek poilsio, tiek transporto tikslais. Tuo metu, kai pradėjome verslą, dviračiai buvo kur kas mažiau populiarūs, tad teko ne tik būti pardavėjais, bet ir atlikti švietėjišką misiją, daug laiko skyrėme dviračių kultūros populiarinimui: patys organizuodavome varžybas, dalyvaudavome įvairiuose dviračių renginiuose, turėjome savo sporto komandą. Dabar jau ir patys aiškiai matome, kad situacija keičiasi, sveikas ir aktyvus gyvenimo būdas populiarėja tarp įvairaus amžiaus žmonių, auga susidomėjimas ne tik dviračių, bet ir triatlono sportu, kuriame greta plaukimo ir bėgimo yra ir dviračių rungtis“, – džiaugiasi pašnekovas.
 
Siūlo naujovių

Po keleto metų veiklos broliai nutarė nutraukti fizinės parduotuvės veiklą sostinėje ir daugiau dėmesio sutelkti į parduotuvės veiklą Kaune bei elektroninės parduotuvės plėtrą. K. Volungevičius pasakoja, kad „Velomanija“ sugebėjo rasti išskirtinių galimybių, atrodytų, tradicinėje dviračių rinkoje, todėl yra paslaugų, kur jų verslas – vienintelis Lietuvoje.
 
„Šiuo metu Lietuvoje atstovaujame dviem dviračių gamintojams, siūlantiems ne tik ekonominės klasės, vaikiškus, bet ir aukštos klasės aerodinaminius dviračius. Be to, mes vieninteliai Lietuvoje atliekame dviratininko sėdėsenos reguliavimo paslaugą, naudodami pažangią technologiją „Retul 3D“, – sako verslininkas.
 
Be to, jis pastebi ir dažną klaidingą vartotojų suvokimą apie dviračius, kai manoma, kad jie visi vienodi, ir renkamasi vien pagal išvaizdą. „Jei dviratis tinka kaimynui, dar nereiškia, kad tiks ir jums, nors jūs ir vizualiai panašūs. Renkantis dviratį, reikėtų sau atsakyti į du klausimus. Pirmiausia aiškiai įsivardyti, kaip dažnai ir kokiais keliais važiuosite. Antra, suprasti, ko siekiate pasivažinėjimu: ar tik nuvykti iš taško A į tašką B, ar pasportuoti, o gal norite turėti dviratį, kuris puoštų namus ir tik retsykiais būtų naudojamas pagal tiesioginę paskirtį“, – atskleidžia pašnekovas.
 
Ieško kompromisų

Paklaustas, koks yra verslas, kai jį kuria du broliai, K. Volungevičius teigia, kad, užsiimant veikla su šeimos nariais, reikia ieškoti kur kas daugiau kompromisų ir gebėti atskirti verslą nuo asmeninių santykių.
 
„Tai, kad esame broliai, tikrai gelbėja, nes kartais nuomonės išsiskiria. Jei būtume nesusieti giminystės ryšiais, būtų lengviau pasukti skirtingais keliais ar pyktis. Dabar žinome, kad vis tiek bendrausime, reikia rasti kompromisą. Dirbdami kartu daug bendraujame kiekvieną dieną, tad šeimos susibūrimų metu stengiamės neaptarinėti darbinių reikalų. Jei turime ką aptarti ir norime neutralios aplinkos, treniruojamės kartu“, – pasakoja verslininkas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai