KROVININĮ FURGONĄ PAVERTĖ KOKYBIŠKO MAISTO VIETA (#)

Inga Rauluševičienė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 16 s.
Tomas Dobiliauskas ir Alfonsas Markevičius. Redos Brazytės nuotr.
Marijampoliečiai Tomas Dobiliauskas (29) ir Alfonsas Markevičius (47), praeityje dirbę maitinimo sektoriaus administravimo srityje, vieną dieną sumanė įkurti nuosavą verslą, įsigijo krovininį autobusą ir pavertė jį maitinimo vieta kiek neįprastu pavadinimu „9 metrai skonio.
 

Metė turėtus darbus

Kolegos ir bičiuliai, vieną dieną nusprendę mesti darbus dėl nuolat jaučiamo saviraiškos poreikio, sumanė išbandyti kažką nauja toje pačioje maitinimo srityje, bet nuosavo. Ilgai ieškotas tinkamas verslo formatas atvedė iki idėjos, kad maitinimo paslauga turėtų būti pasiekiama visur, kiekvienam klientui, kuris ėjo pro šalį ar netoliese statėsi transporto priemonę. Tad idealiausias variantas tuo metu pasirodė įkurti kilnojamą verslą, kad būtų galimybė keisti maisto tiekimo vietas, išvykti į kitą miestą ar vietovę, ypač esant mažam lankytojų srautui. Bendraminčiai tiesiog įsigijo krovininį autobusą, nors ilgai ieškojo variantų, kaip visa tai reikėtų pavadinti, bet idėja gimė visai čia pat: tradiciškai sutinkami maži autobusiukai, kuriuose tiekiamas greitasis maistas, o šis siekė net 9 m, tad dėl tokio savo nestandartinio dydžio ir atsirado veiklos įvardijimas „9 metrai skonio“.

„Skaičius 9 numerologijoje turi savo mistinį simbolį, jis siejamas su paslaptimi. Pats pavadinimas irgi gali būti įvairiai interpretuojamas. Tai susiję ir su tuo, kad moteris 9 mėnesius laukiasi vaiko, o mūsų veiklos įkūrimas truko lygiai tiek pat, nors iš pradžių manėme, kad įveiksime šią užduotį daug greičiau – per du mėnesius. Visu autobuso įrengimu kasdien rūpinomės patys, o pagreitinti procesą trukdė finansiniai resursai, kurių ypač trūko. Dar ir dabar jis nėra užbaigtas taip, kaip įsivaizduojame, tad išliekame ambicingi“, – atskleidžia vienas iš bendraįkūrėjų T. Dobiliauskas.
 
Gamina tik pagal individualius užsakymus

„9 metrai skonio“ komandinis duetas pareigas versle pasiskirto tolygiai ir tai vyksta virtuvėje. T. Dobiliauskas stengiasi dar rasti laiko įvairiems techniniams ir organizaciniams klausimams spręsti. Šiuo metu ypač trūksta specialisto rinkodaros ir reklamos srityje, čia kol kas vyrauja sąstingis, nors idėjų apstu. Maisto gamyba trunka 15–20 minučių, užsakant iš anksto ar laukiant savo eilės vietoje, tad tie, kurie sako, kad tai greitojo maisto užkandinė, yra neteisūs, nes maistas visada šviežias ir jokiu būdu nešildomas. Nebespėjant atlikti visų darbų, susijusių su maisto gaminimu ir administravimu, svarstoma apie darbuotojų komandos pagausėjimą, kas paskatintų dar didesnį pagreitį šiame versle.

„Dideliam autobusui vairuoti reikėjo turėti C, CE vairavimo kategoriją, tad tuo metu pasinaudojau Darbo biržos teikiamu pranašumu baigti būtent šios vairavimo kategorijos kursus. Nors darbuojamės dar tik metus, bet klientų netrūksta, ypač šiltuoju metų sezonu. Atėjus žiemai, tekdavo ir dantimis pakalenti, o ir lauko staliukų idėją teko atmesti ir nukelti pavasariui ar vasarai. Dažniausiai maistą užsisakantys klientai – tai darbingo amžiaus 25–45 metų asmenys, kuriems kainos tikrai nesikandžioja, tad jie vis sugrįžta, rekomenduodami ir kitiems“, – pasakoja pašnekovas.
 
Virtuvė išsiskiria skoniu ir operatyvumu

„A. Markevičius atsakingas už receptūras, pats turi daugiau gyvenimo patirties, daugiau kūrybinių minčių, o aš labiau koordinuoju patiekalo pateikimo sritį. Visada stengiamės pasitarti ir priimti bendrą sprendimą dėl vienokio ar kitokio valgiaraščio. Ambicijos didelės pietų maitinimo klausimu, nes pas mus mieste vyrauja tie patys tradiciniai valgiai, bet nėra tų, kurie galėtų taikytis į didelę auditoriją“, – teigia verslo bendraautoris.
„Nors virtuvė dirba intensyviai ir per trumpą laiką sukuria rezultatą, bet čia nerasite įprastų šnicelių, cepelinų ar kugelio.“
T. Dobiliauskas.
„9 metrai skonio“ siekia sužavėti ir atsiskirti nuo greitojo maisto miniautobusiukų stereotipo, todėl priima tik individualius užsakymus ir juos specialiai ruošia kiekvienam klientui pagal išsakytus lūkesčius, kas trunka vos keliolika minučių, o tam reikia itin kruopščiai paskirstyti laiką ir dirbti ypač operatyviai, neverčiant kliento laukti ilgiau, nei sutarta.

„Maistas patiekiamas ne tik greitai, bet ir be jokių konservantų, visada šviežias, todėl sulaukiame gerų atsiliepimų, nors, kaip ir kiekviename versle, šiame taip pat pasitaiko ne iki galo išpildytų pageidavimų. Norisi įdiegti klientams suvokimą, kad nors virtuvė dirba intensyviai ir per trumpą laiką sukuria rezultatą, bet čia nerasite įprastų šnicelių, cepelinų ar kugelio, o už prieinamą kainą pasiūlysime išskirtinį skonį ir sklindantį malonų aromatą“, – veiklos išskirtinumu dalijasi T. Dobiliauskas.
 
Turi ambicingų planų

Pasak vieno iš verslo įkūrėjų T. Dobiliausko, ambicijos vis dar didelės ne tik siekiant sukviesti gausias auditorijas dienos pietų meniu pasiūlymais sumažinta kaina, bet yra ir veiklos plėtros planų, kurie bus labiau orientuoti į gražiausią metų laiką – vasarą, kai gatvės pilnos šurmulio.

„9 metrai skonio“ nepraleidžia progos dalyvauti tradiciniuose ir ne tik lauko renginiuose, festivaliuose, šventėse. Šiemet prekybinių kelionių buvo itin daug.

„Ant lovos gulint savaime niekas neateis, o ir lengvo kelio tikėtis nereikėtų, tad siūlyčiau tokio nesirinkti. Verčiau eiti į jį suvokiant, kad bus sunku, ir imti daryti be blaškymosi, bet su vidiniu nusiteikimu“, – pataria „9 metrai skonio“ bendraįkūrėjis.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai