STARTUOLIS PADĖS IŠTUŠTINTI SPINTAS (#)

Inga Kazakevičiūtė prieš vieną savaitę Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 22 s.
Donatas Karklius. Asmeninio albumo nuotr.
Ką daryti su nebereikalingais, bet vis dar vertingais daiktais? Išmesti gaila, o norint parduoti reikia laiko ir pastangų. Tokios mintys sukosi ir Broomsy“ bendraįkūrėjo ir vadovo Donato Karkliaus galvoje, kol pagaliau virto jo puoselėjamu verslu.
 
„Broomsy“ – aktualią šių dienų tendenciją naujam gyvenimui prikelti naudotus daiktus atspindinti internetinė daiktų pardavimo platforma. Jos įkūrėjai skatina išsišluoti (pavadinimas „Broomsy“ kilo iš angliško žodžio broom – šluota), be jokių pardavinėjimo rūpesčių atsisveikinti su nereikalingais, bet vis dar kokybiškais daiktais ir leisti jais džiaugtis kitiems.
 
Kur dėti nereikalingus daiktus?

„Kai sykį Anglijoje, kur tam tikrą laiką gyvenau, nuvykau į vadinamąjį bagažinių turgų ir ten už vieną svarą įsigijau visiškai naują stalo žaidimą, susimąsčiau apie nereikalingų daiktų pardavimą. Man tapo įdomu, kaip visa tai vyksta Lietuvoje. Pastebėjau, kad visi žmonės turi nereikalingų, bet vertės dar nepraradusių daiktų, tačiau jų pardavimo procesai nėra patogūs. Aš pats sukaupiau nemažai daiktų, bet nebuvau linkęs eikvoti savo laiko ir energijos jų pardavimui. Taip atradau neužpildytą nišą“, – apie tai, kaip kilo verslo idėja, pasakoja D. Karklius.
 
„Įsivaizduokite, kad įsigijote 20 eurų kainuojantį daiktą. Greitai paaiškėja, kad jis yra nereikalingas. Daiktas nugula lentynoje. Žinoma, išmesti gaila, nors suvoki, kad vertė mąžta. Neaišku, ar pardavimui skirtas laikas atsipirks, juk reikia fotografuoti, atsakinėti į užklausas ir pan., tad daiktas ir toliau guli. Pagaliau psichologiškai tampa lengva su juo atsisveikinti – galima sakyti, kad daikto vertė nukrinta iki simbolinio vieno euro“, – daugeliui pažįstamą situaciją dėsto pašnekovas. Be to, jis pastebi, kad yra žmonių, turinčių daug daiktų, jų pajamos didesnės ir daiktai atrodo verti mažiau, o vidutines pajamas uždirbantys žmonės nori įsigyti daiktų, bet negali jiems skirti didelių sumų.

Nuo problemos iki sprendimo

Štai šioje vietoje „Broomsy“ siūlo sprendimą: tereikia turėti dėžę, į ją sukrauti nereikalingus daiktus ir internetu užpildyti anketą, o daiktų paėmimu, sandėliavimu, skelbimu platformoje ir pardavimu rūpinasi „Broomsy“. Todėl tokia paslauga aktualiausia žmonėms, linkusiems taupyti laiką. Pardavimo platforma yra tarpininkas, palengvinantis pardavimo procesą ir už tai gaunantis administracinį mokestį.
 
O kaip vyksta pardavimo procesas? Pasak D. Karkliaus, yra tikimybė, kad daikto savininkas jį pervertins. Todėl rengiamas vadinamasis slaptas antrosios kainos aukcionas: daiktas parduodamas didžiausią kainą pasiūliusiam pirkėjui, tačiau jis moka antrą pagal dydį kainą. Idėjos autoriaus teigimu, taip pagal visus matematinius skaičiavimus gaunamas palankiausias rezultatas ir pirkėjui, ir pardavėjui. Pradinė visų daiktų kaina yra vienas euras.


 
Ne tik investicijos, bet ir būtina pagalba

Išsigryninęs idėją dėl būsimo startuolio, padedančio be rūpesčių parduoti nereikalingus daiktus, D. Karklius ėmė ieškoti investuotojų ir kreipėsi į rizikos kapitalo fondą „Nextury Ventures“ bei Ilją Laursą, kuris idėją papildė savo mintimis. „Drauge susidėliojome savo viziją, tikslus, finansus ir pajudėjome link konkrečios veiklos. Gali būti, kad vienas tokio projekto net nebūčiau ėmęsis, nes iš jų gavau labai daug žinių ir besikuriančiam verslui būtinos pagalbos“, – pasakoja jis.
 
Iš pradžių sukūrę bandomąją platformą ir pamatę, kad žmones tokia paslauga domina, „Broomsy“ nutarė pereiti prie nuolatinio, patogesnio ir labiau automatizuoto varianto.
 
Patirtis, kurios neįgysi niekur kitur

Ilgainiui „Broomsy“ tapo pagrindine anksčiau finansų sektoriuje dirbusio D. Karkliaus veikla. „Noras skatinti visuomenės požiūrio pokyčius ir imtis nuosavo verslo atvedė iki šio karjeros iššūkio. Tai labai įdomus, vertingas ir malonaus streso kupinas etapas, suteikiantis galimybę pasireikšti mano kūrybiškumui“, – aiškina pašnekovas.
 „Jokiu būdu nepykite dėl kritikos – tiesiog ją išnaudokite.“
D. Karklius.
Jis prisipažįsta, kad šiame etape netrūksta ir sunkumų: „Nėra taip paprasta aiškintis įvairius verslo niuansus su valstybinėmis įstaigomis, netrūksta ir įprasto kasdienio streso. Tačiau sulaukiu nemenko palaikymo iš artimųjų, o karjeros atžvilgiu turbūt niekuomet nesijaučiau geriau nei dabar. Gana greitai pavyko sukurti jau galutinį projekto variantą, kurį lieka tik tobulinti atsižvelgiant į situaciją, taip pat didinti jo žinomumą ir toliau automatizuoti vidinius darbus, pasitelkiant ir dirbtinio intelekto pajėgumus. O kai pakankamai ištobulinsime sistemą ir procesus, ieškosime būdų plėsti savo veiklą į kitas šalis.“
 
„Broomsy“ vadovo teigimu, ateityje verslo sėkmė labiausiai priklausys nuo to, kaip pavyks įtikinti visuomenę, kad nereikalingus daiktus parduoti verta. Tai yra tendencija, kuria turėtume vadovautis, o pardavimo ir pirkimo procesas gali būti labai paprastas.
 
Turintiesiems savo verslo idėją ir svarstantiesiems ją įgyvendinti D. Karklius pataria nebijoti apie ją kalbėti, ieškoti būdų įgyvendinti ir ieškoti bendraminčių, nes būtina suburti stiprią komandą. Reikėtų apsižvalgyti aplink – galbūt yra draugų, kuriems būtų įdomu prisijungti. Svarbu nesibaiminti rizikuoti, bet daryti tai išmintingai: įvertinti savo galimybes ir, jei išeina, pirmiausia išbandyti idėjos aktualumą rinkoje. „Jokiu būdu nepykite dėl kritikos – tiesiog ją išnaudokite. Žinoma, svarbiausia nebijoti apskritai pradėti veikti – visada galėsite grįžti į savo komforto zoną, o kuriant verslą įgyta patirtis yra neįkainojama, jos neįgysite niekur kitur“, – neabejoja „Broomsy“ bendraįkūrėjas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai