SIEKIA PAKEISTI SUPRATIMĄ APIE PREKIŲ PRISTATYMĄ (#)

Povilas Sabaliauskas prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 35 s.
„Ziticity“ įkūrėjai. BFL/Kęstučio Vanago nuotr.
Pirkimas internetu turi daugybę pliusų. Tačiau turi ir kelis rimtus minusus. Vienas jų – prekių pristatymas. Pavyzdžiui: kurjeris jums labai nori pristatyti prekę, o jūsų tuo metu paprasčiausiai nėra namie (kaipgi taip, juk 10 val. ryto dauguma žmonių būna namuose!). Tokiais atvejais tenka tartis dėl kito laiko ir žadėtasis pirkimo internetu patogumas virsta savotišku juoku. Tokią problemą stebėję broliai Laimonas ir Vytautas Noreikos nutarė pasiūlyti alternatyvą. Taip gimė jų projektas „Ziticity“, išsikėlęs ambiciją prekes mieste pristatyti per valandą.
 
Naudoja „uberizacijos“ modelį
 
Verslininkai pasakoja apie pristatymo problemą susimąstę labai natūraliai. Pirkdami internetu, jie susidurdavo su tomis pačiomis problemomis kaip ir visi. Pokalbiai apie jas ir galimus sprendimus prasidėdavo vis dažniau ir trukdavo vis ilgiau.

„Ilgai manėme, kad čia tik mūsų šalies problema. Ar ir kitur ji egzistuoja? Pabendravus su didžiausios lenkiškos e. parduotuvės „Allegro“ atstovais paaiškėjo, kad ir, pavyzdžiui, Varšuvoje tokio sprendimo nėra. Tai mums suteikė patvirtinimą, kad mūsų brandinama idėja tikrai yra potencialiai sparčiai auginama“, – prisimena L. Noreika.

Sumanymas buvo paprastas: sukurti sistemą, kuri sujungtų įvairias e. parduotuves ir galutinius vartotojus. „Ziticity“ programėlė leidžia išsikviesti „ziterius“ – žmones, laisvu laiku dirbančius kurjeriais. Jie sistemai patvirtina galį įvykdyti užsakymą ir prekę galutiniam vartotojui pristato per maksimaliai trumpą laiką.

„Tai yra vadinamoji „uberizacija“. Ji labai patogi tuo, kad suveda paslaugų teikėjus ir jaunus žmones, turinčius laiko ir noro jį prasmingai išnaudoti. Tai labai patrauklu ir vieniems, ir kitiems. Mes gauname žmonių, kurie nori dirbti, o jie savo ruožtu laisvu metu užsidirba papildomų pinigų“, – dėsto V. Noreika.

Anot jo, tik pradėjus veiklą labai greitai pasidarė aišku, kad verslininkams tikrai pavyko pasiūlyti aktualią paslaugą. Rinkoje buvo verslų, kurie į potencialių partnerių startą sureagavo labai teigiamai.

„Tikrai buvo įmonių, kurios jau tarsi laukė mūsų, mat jų veikla tiesiogiai priklauso nuo gebėjimo greitai pristatyti prekes. Puikus pavyzdys būtų gėlininkai, kurie labai ilgai turėjo patys spręsti pristatymo problemą. Jie tai darydavo samdydami taksistus. Tačiau, būkime atviri, taksistai toli gražu ne visada sutinka užsiimti tokiu darbu, jų kainos gali būti nepastovios, galų gale ir bendravimo kultūra nebūtinai aukšta. Todėl mūsų siūloma alternatyva buvo pasitikta labai teigiamai“, – teigia pašnekovas.
 
Poreikis pasitvirtino labai greitai
 
Idėjos patrauklumą patvirtino ir augimo tempai. Laisvu nuo pagrindinių darbų laiku pradėtam projektui reikėjo vis daugiau jėgų.

„Apie idėją pradėjome kalbėtis praėjusių metų pabaigoje ir maždaug gruodį pradėjome aktyvią veiklą. Gegužės mėnesį aš jau ėjau kalbėtis su savo viršininku dėl išėjimo iš darbo. Taigi prireikė maždaug pusmečio, kad verslas taptų visiškai savarankiškas ir reikėtų jam skirti visas jėgas. Tiesiog ėmėme sulaukti tiek užklausų, jog reikėjo tam skirti visą savo laiką. Šiuo metu beveik viską darome trise, tačiau pamažu jau darosi šiek tiek per sunku“, – šypsosi V. Noreika.
„Ziteriai“ yra ne tik reitinguojami, bet ir gauna papildomų arbatpinigių. Tai juos motyvuoja dar labiau stengtis, mat viskas priklauso nuo jų pačių.“
L. Noreika.
Sakydamas „trise“, jis turi omenyje pagrindinę komandą, dirbančią prie pačios sistemos. Tačiau „Ziticity“ dirba daug daugiau žmonių. Vadinamųjų „ziterių“ būrys nuolat auga. Būtent jie yra startuolio veidas.

„Mes net turime tokią problemą, kad žmonės ne visada identifikuoja, jog prekę pristato būtent „ziteriai“. Po to jie mūsų klientams rašo ir dėkoja už gerą aptarnavimą. Čia tokia maloni bėda. Mes tikrai labai gerai suprantame, kokia svarbi mūsų verslui yra aptarnavimo kokybė. Juk tie žmonės pristato ir labai brangių prekių ženklų gaminius. „Ziteriai“ yra ne tik reitinguojami, bet ir gauna papildomų arbatpinigių. Tai juos motyvuoja dar labiau stengtis, mat viskas priklauso nuo jų pačių“, – sako L. Noreika.

Jis džiaugiasi, kad per nepilnus veiklos metus jau susiformavo ir gana pastovus klientų būrys. Visų jų istorija, poreikiai, darbo ypatybės yra skirtingos.

„Esame jauna įmonė ir iš kiekvieno kliento išmokstame ką nors naujo. Jau išties gerai žinome, ko reikia gėlininkams, kepykloms, nes veiklos pradžioje su jais dirbome daugiausia. Kitur dar mokomės. Dabar, pradėdami dirbti su didelėmis e. komercijos kompanijomis, matome, kaip smarkiai jos skiriasi viena nuo kitos. Tarkime, vieni skirsto prekes centre, kito užmiestyje. Tai daug ką keičia. Gera naujiena ta, kad esame startuolis ir dėl to labai lankstūs. Prisitaikome prie visų“, – teigia vienas iš „Zitycity“ įkūrėjų.
 
Ruošiasi didžiausiam šuoliui pirmyn

Tačiau pasitenkinti tuo, ką jau pasiekė, verslininkai net neketina. Atvirkščiai. Šiuo metu jų pagrindinis darbas yra pasiruošimas iki šiol didžiausiam augimo šuoliui.

„Rudenį planuojame plėtrą į Kauną. Planuose visi didieji miestai. Po to logiška būtų plėtra į Rygą. Mes esame miesto paslaugų teikėjas, todėl augimą planuojame būtent miestais. Mūsų tikslas užtikrinti, kad prekė žmogų pasiektų blogiausiu atveju tą pačią dieną. Idealiu – maždaug per valandą. Neseniai susitarėme dėl bendradarbiavimo su keliomis didžiosiomis e. parduotuvėmis. Šią plėtrą vykdysime etapais, mat norime teikti maksimaliai kokybišką paslaugą. Taigi dabar esame labai svarbiame vystymosi etape“, – pasakoja V. Noreika.

Darbo ir sprendimų laukiančių uždavinių verslininkai turi užtektinai, bet ambicijų augti ir užsidegimo – dar daugiau.

„Mūsų partneriai žada mus paskandinti užsakymais... Šiuo metu mūsų tikslas – padaryti viską, kad sistema sklandžiai veiktų, kad efektyviai valdytume srautus. Mūsų veiklos mastelis turėtų išaugti apie dešimt kartų. Dėliojam modelius, tikrinam visas grandis, ruošiamės tam. Turime nepamesti savo pagrindinės misijos ir ateinančius du mėnesius koncentruotis tik į plėtros klausimą, nesiblaškyti. Laukia iki šiol didžiausias iššūkis mums. Tačiau emocijos tik geros“, – teigia L. Noreika.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai