SUKŪRĖ GALIMYBĘ PROGNOZUOTI VARTOTOJŲ DĖMESĮ (#)

Ingrida Šulcienė prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 18 s.
True Insight Lab komanda. BFL/Gedmanto Kropio nuotr.
Pritraukti ir išlaikyti vartotojo dėmesį šiandien tampa kasdieniu iššūkiu visiems, kurie dirba rinkodaros ar komunikacijos srityse. Dar didesnis iššūkis – kaip įvertinti vartotojo dėmesį, siekiant, kad jūsų sukurtas dizainas, vizualūs sprendimai, tekstinės žinutės paskatintų vartotoją veikti. Gera žinia, kad amžiną dilemą tarp to, koks dizainas gražus ir negražus, padės spręsti įžvalgos apie vartotojų dėmesį, kurias pateikia lietuviškas startuolis „True Insight“. Jaunos įmonės vadovė Kamilė Jokubaitė įsitikinusi, kad naujas įrankis palengvins dizaino užsakovų ir jį kuriančių profesionalų dialogą, nes, pasitelkiant dirbtinio intelekto sprendimą, bus įtrauktas ir vartotojas.
 

Dėmesys tampa naująja valiuta

Įmonės „True Insight“ vadovė K. Jokubaitė pasakoja, kad pasaulyje kasdien konkuruojama dėl vartotojo dėmesio – tam skiriami didžiuliai finansiniai ir žmogiškieji ištekliai. „Tačiau trūksta efektyvių priemonių vartotojo dėmesiui analizuoti ir išmatuoti, pavyzdžiui, kiek mano svetainė ar prekių ženklas pritraukė ir išlaikė vartotojų dėmesį, ar šie rodikliai atitiko mano lūkesčius, ar pasiekti mano komunikacijos tikslai? Taip, visi žinome ir naudojame populiarų įrankį „Google Analytics“. Jis suteikia informaciją apie tai, kokiuose puslapiuose lankėsi vartotojas, tačiau nenurodo, kokie puslapio objektai ar prekės sulaukė ar nesulaukė vartotojo dėmesio“, – dėsto jaunoji verslininkė. Tarptautinėje rinkoje pripažinti akių judesių tyrimai (angl. Eye Tracking), dažnai taikomi testuojant vartotojo patirtį. Tačiau jie brangūs ir jiems reikia daug laiko.
 
Dirba patyrusi komanda

„Supratę, kad akių judesio tyrimams reikia didžiulių laiko ir finansinių investicijų, įvertinę rinkos tendencijas bei užsienio patirtį, nusprendėme investuoti savo laiką į dirbtinio intelekto sistemą ir sukūrėme algoritmą, kuris skirtas vartotojo dėmesiui prognozuoti“, – apie idėjos pradžią kalba K. Jokubaitė. Ji pabrėžia, kad algoritmo idėjos autorė – programuotoja, biofizikė Ieva Vaišnoraitė-Navikienė (nuotr. kairėje). Algoritmas suteikia įžvalgų apie vartotojo dėmesio pasiskirstymą, pamatytus ir praleistus objektus, leidžia kūrybininkams pažvelgti į dizainą vartotojo akimis. Algoritmas sukurtas patyrusių programuotojų, kuriant konsultuotasi ir remtasi Lietuvos bei užsienio mokslininkų gerąja praktika. „Produkto pirminėje vystymo stadijoje pagrindinį dėmesį skyrėme techniniam jo išpildymui. Dabar jau turime minimalų užtikrintai veikiantį produktą, kuris gali patikimai atlikti vieną funkciją – prognozuoti vartotojo dėmesį interneto svetainės aplinkoje. Kitas mūsų žingsnis – pasiekti prekių ženklų atstovus bei kūrėjus, dizainerius kūrybininkus, kurie kuria interneto svetaines, ir kartu pristatyti produktą rinkai“, – atskleidžia planus įmonės atstovė.
 
Atsiliepimai iš rinkos įkvepia plėtrai

K. Jokubaitė džiaugiasi, kad, pradėję bendradarbiauti su tarptautiniais klientais, sulaukė teigiamų įvertinimų, o tai dar labiau paskatino toliau tobulinti produktą ir didinti jo galimybes. Anot įmonės vadovės, sistema suvokiama kaip kliento / užsakovo ir kūrybininko tarpininkas. Jos tikslas – padėti, palengvinti dialogą ir priimti sprendimą, remiantis išmatuojamais, objektyviais rodikliais, o ne emocija ar šališka nuomone apie tai, kas yra gražu arba negražu, patinka ar nepatinka. Sistema padės kūrybininkams pamatyti savo darbus vartotojų akimis. Interneto tinklalapiai turi labai aiškius tikslus – pristatyti produktą arba paslaugą, paskatinti lankytoją atlikti tam tikrą veiksmą. Kiekviename žingsnyje – nuo pirmojo iki galutinio (priimant sprendimą dėl veiksmo) – svarbi visa informacijos grandinė. Ji turi ne tik pritraukti, bet ir nuosekliai išlaikyti vartotojo dėmesį. „Esame kaip lakmuso popierėlis. Su mūsų sistema svetaines kuriantis dizaineris dar iki pateikdamas ją klientui gali testuoti jos sprendimus, remdamasis vartotojo požiūriu“, – sistemos pranašumus dėsto „True Insight“ vadovė.
 
Lanksti ir draugiška klientui kainodara
„Šis instrumentas turėtų būti labai geras pagalbininkas medijos planavimo, kūrybinėms rinkodaros agentūroms ir t. t., kurios tam neturi užtektinai išteklių, tačiau nori palengvinti dialogą su klientu, suteikti paslaugai aukštesnę kokybę“
K. Jokubaitė.
„Esame pasitvirtinę pirminę kainodarą, bet taip pat esame lankstūs ir atsižvelgiame į kliento poreikius bei galimybes. Klientams siūlome mėnesinius planus, esame pasiruošę patenkinti visų klientų poreikius nuo minimalių iki maksimalių užsakymų. Esame atviri partnerystėms, galimybei sistemą integruoti į jau veikiančias, suteikdami joms papildomą funkciją matuoti vartotojo dėmesį. Šis instrumentas turėtų būti labai geras pagalbininkas medijos planavimo, kūrybinėms rinkodaros agentūroms ir t. t., kurios tam neturi užtektinai išteklių, tačiau nori palengvinti dialogą su klientu, suteikti paslaugai aukštesnę kokybę“, – įsitikinusi K. Jokubaitė.
 
Rinką šturmuos 2019 metais

Įmonės komanda toliau tobulina instrumentą ir, atsižvelgdama į klientų bei rinkos poreikius, siekia dėmesio prognozavimo algoritmą pritaikyti įvairiam turiniui – filmuotai, lauko reklamai, dizaino sprendimams. „Šiuo metu sistemą jau gali išbandyti susidomėję vartotojai. Įmonės planuose – investicinio raundo pabaiga bei produkto išbandymas užsienio rinkose, tačiau Lietuvoje taip pat esame atviri bendradarbiavimui ir partnerystei tiek vystydami produktą, tiek pritaikydami jį“, – apibendrina „True Insight“ vadovė K. Jokubaitė.
 
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai