ĮKŪRĘ ŠEIMOS VERSLĄ, RADO NIŠĄ MAŽEIKIUOSE (#)

Augustas Kalinauskas prieš vieną savaitę Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 57 s.
Seiran Pogosian. Asmeninio albumo nuotr.
Jau pusantrų metų Mažeikiuose veikianti picerija „Uno Momento“ – puikus sėkmingo verslo pavyzdys, įrodantis, kad klestėti verslas gali ir įsikūręs toli nuo didžiųjų miestų ar didelių pirkėjų srautų.
 

Verslo pradžia
 
Kaip teigia verslo įkūrėjai Odeta ir Seiranas Pogosianai: „Visada manėme, jei kursime verslą Lietuvoje, tai rinksimės kažką iš maitinimo srities, nes tai nemenkstančio populiarumo prekė.“ Nors iš pradžių pora ir kiek dvejojo dėl savo pasirinkimo, tačiau dabar abu džiaugiasi nemažėjančiu klientų susidomėjimu: „Net neįsivaizdavome, kad pica gali būti tokia populiari Mažeikiuose“, – teigia iš Gruzijos kilęs Seiranas, jau 26 metus gyvenantis Lietuvoje.
 
Sėkmės receptas
 
Mažeikiškiai tikina patys rinkos tyrimo nedarę, bet naudojęsi pažįstamo verslo konsultanto paslaugomis, kas jiems labai pagelbėję plėtojant verslą. Nors Mažeikiuose šiuo metu veikia dar septynios picerijos, tačiau verslininkai to nevadina didele kliūtimi. Veikiau priešingai – pirkėjas šią prekę žino ir mėgsta, be to, picerija „Uno Momento“ iš kitų išsiskiria tuo, kad neprekiauja alkoholiu ir labiau koncentruojasi į picas išsinešti. Tai padiktuoja ir picerijos vieta – žmonės čia dažniau atvažiuoja savu transportu, nes aplink plyti pramoniniai rajonai. Nors tokia padėtis yra ir iššūkis, bet kartu ir pranašumas. Pašnekovai teigia itin daug investavę į produkto kokybę ir skonį, kad pirkėjui norėtųsi čia sugrįžti dar ne kartą.
 
Paprašyti įvardyti pagrindinius veiksnius, lemiančius verslo sėkmę, pašnekovai nurodo verslo vietą – miestelio pakraštys, beveik užmiestis, kuriame daugiau nėra panašaus pobūdžio maitinimo įstaigų, taip pat jaukią picerijos aplinką, kuri įrengta itin moderniai. Tačiau ne mažiau svarbūs ir vadovų bei darbuotojų atsidavimas. Kaip pastebi Odeta: „Mes vylėmės, kad žmonės pamėgs šią vietą, bet nesitikėjime, kad taip greitai. Galbūt dėl to, kad viską darome iš širdies, patys dirbame su receptais, stengiamės reaguoti į klientų atsiliepimus, juos visada aptariame su darbuotojais.“
 
Orientuojasi į artimus klientus

 
Poros pasirinktas šeimos verslo modelis iš tiesų pasiteisina. Verslininkai teigia pastebintys, kad neretai sugrįžta tie patys žmonės: „Turime klientų, kurie sugrįžta po porą kartų per savaitę, o yra ir tokių, kurie ateina kasdien.“ Vis dėlto Odeta ir Seiranas kol kas dar neskuba džiaugtis verslo sėkme ir teigia, kad reikia palaukti dar bent kelerius metus, kol susiformuos nuolatinis klientų srautas ir ištikimi lankytojai.
 
Sunkumai, kuriant verslą
 
Nors pašnekovai džiaugiasi, nepatyrę itin didelių sunkumų kurdami nuosavą verslą, vis dėlto išskiria sritis, kur lengviausiai galėtų suklupti jaunas, patirties neturintis verslininkas: „Pirmiausia reikia numatyti ar tiesiog atspėti būsimo verslo vietą – tai labai svarbu, po to daug reikšmės turi kitų žmonių, specialistų patirtis, į kurią reikia atsižvelgti.“
 
Geriausia rinkodara – aukštas kokybės standartas
 „Tiesiog norime turėti savus klientus ir ilgą laiką išlaikyti nuosavo verslo tradiciją, kuri per daug nesikeistų.“
Odeta ir Seiranas Pogosianai
Specialių komunikacijos priemonių verslininkai nesiėmė, palikdami žinią apie piceriją paskleisti patiems klientams. Kaip teigia pašnekovai, kol kas jie socialinių tinklų neketina įtraukti į savo darbotvarkę, nes apyvartos didinimas nėra pagrindinis jų tikslas: „Mes nesame orientuoti į didelius pelnus. Tiesiog norime turėti savus klientus ir ilgą laiką išlaikyti nuosavo verslo tradiciją, kuri per daug nesikeistų. Tokia mūsų perspektyva.“
 
Emigracijos padariniai
 

Paklausti, ar jaučia kokius nors Lietuvoje mažėjančio gyventojų skaičiaus padarinius, verslininkai teigia klientų lygmeniu to kol kas nepastebintys, nes maitinimo įstaigos visada išlaiko aukštą produkto paklausą. Tačiau patvirtina, kad su darbuotojais dėl to kartais iškyla sunkumų.
 
Savivaldybės parama
 
Prie verslo plėtros Mažeikiuose prisideda ir savivaldybė. Tam kiekvienais metais skiriama lėšų jaunam verslui plėtoti. „Uno Momento“ savininkai taip pat pasinaudojo miesto savivaldybės parama naujai įrangai pirkti. Kaip teigia Odeta, ši parama tikrai reikšminga, nes teikiant maitinimo paslaugas reikia brangių priemonių.
 
Linki nebijoti konsultuotis
 
Abu verslininkai sutaria, kad labai svarbu turėti savo idėjų, bet nereikėtų vengti ir pasikonsultuoti su specialistais: „Žinoma, jei turi patirties, tada viskas kitaip. Bet jei esi dar visai naujas verslininkas ir tikiesi pats lengvai generuoti idėjas, geriau prieš tai pasitarti. Nereikia skubėti, nes galima lengvai sudegti.“
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai