KURDAMA VERSLĄ TAIKĖSI Į UŽSIENIO RINKĄ (#)

Arneta Matuzevičiūtė prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 4 s.
„Roma Reflectors“ įkūrėja Romualda Galeckienė. Asmeninio albumo nuotr.
Daugiau nei du dešimtmečius Panevėžio rajone gyvenanti moteris kaupėsi, kad grįžtų prie veiklos, kuri nepaprastai džiugino ir kadaise buvo net pragyvenimo šaltinis. Studijuodama Romualda Galeckienė įgijo odos dizainerės specialybę, padėjusią jai sukurti produktą, kuris užsienyje sulaukė nemažo dėmesio.

„Anuomet, pasikeitus laikams ir natūralios odos rankų darbo gaminiams netekus savo populiarumo, turėjau ieškoti kito pragyvenimo šaltinio. Taip atradau reklamos paslaugų sritį, pažinau naujai sukurtas modernias medžiagas, technologijas, perpratau jų pritaikymą, – pasakoja moteris. – Šiaip natūrali oda ir reklamai pritaikytos medžiagos technologiškai sunkiai suderinamos: odininkai dažnai nepažįsta reklamoje naudojamų sprendimų, o dirbantieji reklamos paslaugų sektoriuje nežino natūralios odos ypatumų. Taip susiklostė, kad man pasisekė pažinti abi šias sritis ir tiesiog radau būdą, kaip jas sujungti.“

Prireikė metų, kol R. Galeckienė rado sprendimą savo idėjai. Jau metus gyvuojantis prekių ženklas „Roma Reflectors“ siūlo rankų darbo natūralios odos atšvaitinius kutus.

„Atšvaitą nešioti reikia, bet visokie meškiukai, namukai, širdutės, prikabintos prie moters rankinės, neatrodo tinkamai. Dažnai moterys taip ir nenešioja atšvaito tamsiuoju paros metu, nes neranda tinkamo. Norėjosi, kad būtų solidu, puošnu ir kartu praktiška. Pasiūloje iki šiol dar nebuvo tekę matyti tokio sprendimo, tad nusipiešiau kelis eskizus, pabandžiau padaryti pirmuosius gaminius ir bene iš pirmo karto mano atšvaito vizija buvo įgyvendinta“, – pasakoja neseniai verslą įkūrusi moteris.
 
Į naują veiklą – su pagalba

Būdama nepaprastai smalsi ir gyvybinga, R. Galeckienė nuolatos ieško įvairių mokymų, paskaitų, kitokių galimybių praplėsti žinias ir išmokti kažko nauja. Vienas toks apsilankymas „Verslios Lietuvos“ organizuotuose mokymuose lėmė, kad jai padėti įsukti naujo verslo varikliuką buvo priskirtas mentorius.

„Pasiprašiau pati. Papasakojau apie savo idėją renginio organizatoriams, o po poros mėnesių jie man perdavė ekonomikos mokslų daktaro, rinkodaros praktiko Donato Joniko kontaktus. Per pirmuosius pokalbius išsigryninome veiklos kryptį, tikslus, lūkesčius ir jau tada gavau pirmuosius namų darbus. Užsienio šalyse turėjau rasti net 500 galimų partnerių savo jaunam verslui, – prisimena pašnekovė. – Tiek neradau, bet kadangi ieškojau labai tikslingai, atsakiusiųjų į mano užklausą skaičius, kaip tikino mentorius, buvo stebėtinai didelis ir gana greitas.“

Paklausta, ar nenorėjo savo veiklos pirmiausia plėtoti Lietuvoje, R. Galeckienė tvirtina, kad apie gimtąją šalį nė negalvojusi. Pasak jos, užsienyje jos gaminiai lengviau randa pirkėją. Jei paprastas atšvaitas Lietuvoje kainuoja 1–2 eurus, tai jos gaminiai parduodami 3–4 kartus brangiau.

„Nėra taip, kad Lietuva visai nesidomiu. Šį gruodį su „Roma Reflectors“ atšvaitiniais kutais planuoju vykti į kalėdinę mugę Klaipėdoje. Tiesiog manau, kad čia ir sezoniškumas per didelis. Atšvaitai – labiau žiemos prekė, o susidomėjimas mažesnis nei Skandinavijos šalyse“, – pastebi verslininkė.

Didžioji moters darbų dalis šiuo metu iškeliauja į Norvegiją, kur ji jau turi kelis nuolatinius klientus. Norėdama rankų darbo natūralios odos atšvaitinius kutus parduoti Suomijoje ar Estijoje, idėjos autorė pirmiausia juos turėtų sertifikuoti.

„Tokie tų šalių reikalavimai. Nuo teisinės bazės pažinimo kitose šalyse aš ir pradėjau savo veiklos plėtrą. Kiekvienam naujo verslo savininkui patarčiau pirmiausia gerai pažinti erdvę, į kurią žengia“, – užsimena pašnekovė.
 
Investicijos atsipirko

R. Galeckienė atvirauja, kad jos verslui pradėti didelių investicijų nereikėjo. Panaudojo turėtas odos atraižas, vėliau natūralios odos spalvų asortimentas buvo plečiamas, atsirado nuolatiniai partneriai. Reikėjo rasti tiekėjus, turinčius būtent tokias tvirtinimo, sujungimo detales, papildomas medžiagas, įrankius ir įrenginius natūralios odos atšvaitams gaminti. Tai užtruko, bet verslininkė džiaugiasi, kad dabar jau turi nuolatinius.

„Gal būtų prireikę ir daugiau investicijų, bet prekių ženklą, interneto svetainę, internetinį katalogą pasidariau pati, kokybiškas gaminių nuotraukas padarė pažįstamas fotografas fotostudijoje... Juk visi turime draugų, galime paprašyti pagalbos ir tos pradinės investicijos gerokai sumenksta“, – atskleidžia pašnekovė.

Moteris sako, kad verslą pradėti ir vyresniame amžiuje nėra sudėtinga. Bet prieš pradedant reikia gerai pasiskaičiuoti, įvertinti visas rizikas ir savo galimybes.

„Visi juk turime žinių, gyvenimo patirties. Reikia nebijoti ir tai panaudoti tikslingai. Pastebėjau, kad dauguma viešų mokymų ir paskaitų dabar labai orientuoti į jaunus, besikuriančius verslus, tad kodėl nepasinaudoti puikiomis galimybėmis? Nereikia bijoti prašyti pagalbos. Su ja galima tikslus pasiekti gerokai greičiau ir nueiti toliau“, – optimistine gaida pokalbį baigia R. Galeckienė.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai