Į VERSLO KŪRIMĄ PAŽVELGĖ SU ŠYPSENA (#)

Ieva Kniukštienė prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 13 s.
Vita Staniulytė. Asmeninio albumo nuotr.
Jauno verslo „Happy Print LT“ kūrėja Vita Staniulytė jau pačiame pavadinime užkodavo idėją, kad darbai čia atliekami su šypsena, o kiekvieną sunkumą galima išgyventi atviru bendravimu bei pozityviu požiūriu. Moters sukurtas verslas jau antrus metus dirba su Vokietijos rinka, kuria įmonių ir fizinių asmenų užsakytas pakuotes bei etikečių dizainą ir organizuoja gamybos procesus.
 
Reikli rinka

Kalbėdama apie darbą Vokietijos rinkoje, verslininkė pabrėžia, kas tam reikia preciziškumo ir atsakomybės, mat rinkos dalyviai reiklūs, siekia aukštų kokybės standartų, kuriuos privalo atitikti ir pasirenkama įmonė. Tačiau tokios darbo sąlygos V. Staniulytės negąsdina, o kaip tik skatina pasitempti ir judėti pirmyn.

„Klientams pateikiame savo pasiūlymą – sumaketuojame, pademonstruojame, kaip galėtų atrodyti jų produkto pakuotė. Kai susideriname, surandame bendrą tenkinantį sprendimą, mano rankose atsiduria visi vadybiniai procesai: aukščiausią kokybę garantuojančių pakuočių gamintojų paieška, reikiamo kiekio pakuočių gaminimas ir tiekimas pirminiam užsakovui. Dirbame išskirtinai su vokiškai kalbančiomis šalimis: Vokietija ir Šveicarija. Daugiausia klientų turime Vokietijoje. Nuo pat pradžių orientavausi tik į Vokietijos rinką – ne tik puikiai moku vokiečių kalbą, bet ir pažįstu jų kultūrą, darbo organizavimo įgūdžius, galiu nuspėti, kokių darbo tempų ar rezultatų jie tikisi. Tiesa, spaudos įmones ar etikečių gamintojus renkuosi Baltijos šalyse: Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje“, – pasakoja pašnekovė.
 
Prigimtinis verslumas

Paklausta, kokiomis aplinkybėmis nusprendė imtis nuosavos veiklos, verslininkė pateikia kiek netikėtą atsakymą. Anot jos, kur kas mažiau laiko gyvenime buvo, kai moteris dirbo samdomą darbą, o turėti nuosavą verslą ji norėjo visada.
 
„Jei imčiau skaičiuoti, greičiausiai surasčiau vos kelis pusmečius savo gyvenime, kada dirbau samdoma darbuotoja. Studijavau vokiečių kalbą ir baigusi magistrantūrą supratau, kad nenoriu būti mokytoja ar vertėja. Norėjau imtis nuosavo verslo, kur jausčiau veiklos pulsą ir pati būčiau atsakinga už pasiektus ar nepasiektus rezultatus. Ilgą laiką vadovavau turizmo verslui, organizuodavau keliones, bendraudavau su įvairiais žmonėmis, privačiais asmenimis ir verslininkais, keliaudavau į verslo parodas, kartais ten vertėjaudavau. Ši veikla, kurią dabar vystome įmonėje „Happy Print LT“, gimė natūraliai: turėjau reikiamų kontaktų iš ankstesnės savo profesinės veiklos, ryžtingai rodžiau iniciatyvą ir užsakymai mane ėmė vytis vienas po kito. Kadangi esu linkusi visuomet pamatuoti sprendimų riziką, numatyti ir suplanuoti, ko noriu siekti ir ką galiu pasiekti, įmonės sukūrimas buvo natūralus žingsnis: turėjau sumanymą ir žinojau, kaip galiu jį įgyvendinti“, – tikina pašnekovė.
 
Pasinaudojo įdarbinimo galimybėmis

Verslą V. Staniulytė plėtoja ne viena. Tam, kad galėtų įdarbinti papildomos jėgos, verslininkė pasinaudojo teikiamomis galimybėmis.
„Artimiausiu metu norėčiau, kad prie mūsų komandos prisijungtų pardavimo srities profesionalas, kuriam artimos panašios profesinės vertybės.“
V. Staniulytė.
„UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) padėjo man sukurti vieną darbo vietą – skolinausi iš kredito unijos lėšų verslui pagal priemonę „Verslumo skatinimas 2014–2020, finansuojamas iš Europos socialinio fondo“ ir papildomai pasinaudojau subsidija verslo pradžiai, pagal kurią kompensuojama dalis darbo užmokesčio išlaidų už kiekvieną pagal darbo sutartį įdarbintą darbuotoją. Taigi todėl dabar turiu nuolat kartu dirbantį ir panašiai mąstantį kolegą – dizainerį“, – džiaugiasi moteris.

Anot jos, šis komandos pastiprinimas padeda kur kas greičiau reaguoti į klientų užklausas, įgyvendinti idėjas. Vis dėlto ties viena darbo vieta šis verslas sustoti neketina, artimiausiu metu planuojamas ir gausesnis papildymas.

„Artimiausiu metu norėčiau, kad prie mūsų komandos prisijungtų pardavimo srities profesionalas, kuriam artimos panašios profesinės vertybės: greita reakcija, spartus sprendimų priėmimas, organizuotumas ir aukšta bendravimo su klientais kultūra“, – sako pašnekovė.
 
Džiaugiasi pranašumais

Verslininkė teigia, kad buvimas mažu verslo turi kur kas daugiau pranašumų nei trūkumų. Toks verslas greitesnis, lankstesnis, gali lengviau prisitaikyti prie rinkos pokyčių.
 
„Manau, mes puikiai realizuojame didžiausią smulkiojo verslo pranašumą, t. y. bendravimo ir glaudaus kontakto kūrimą darbo procesuose, užtikrinant siekiamų rezultatų kokybę. Aš visuomet turiu būti ir esu lengvai pasiekiama užsakovams: greitai reaguoju į skambučius, laiškus, konsultuoju, padedu ieškoti geriausių, tinkamiausių sprendimų. Dažnai mūsų klientai tampa bičiuliais, su kuriais pasikalbame ne tik apie darbo reikalus. Ir tai, manau, yra didelis pliusas – perdėti formalumai ir itin dalykiškas bendravimas man atrodo nenatūralus, darbo procesus labai apsunkinantis elementas, dėl kurio dažnai nukenčia rezultatai. Juk visi esame žmonės, savo rankose turime labai daug patogių komunikacijos priemonių. Jei turime bendrą tikslą, dėl jo turime kalbėtis, spręsti, bendrauti. Tokį mano požiūrį klientai vertina ir labiausiai mane džiugina tai, kad rekomenduoja mūsų paslaugas vieni kitiems ar sugrįžta su naujais projektais“, – atskleidžia pašnekovė.
 
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai